Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kent er iemand een manier om mijn geluid van mijn computer te versterken?

Ik gebruik een laptop met Vista, en zelfs als ik alles op het hardste zet (zowel systeem als windows media player) dan vind ik niet dat het echt luid is.

Nu begrijp ik dit, aangezien de luidsprekers van de laptop er ook niet voor gemaakt zijn, ...
maar! ik heb ook een hoofdtelefoon zonder volumeregelaar op de hoofdtelefoon zelf, met als gevolg dat ook het geluid daar op het allerhardste niet echt luid is.

Bestaan er plug-ins voor mediaplayer om het geluid nog meer te versterken? Of kent er iemand een programma om algemeen het geluid van je PC te versterken?

Zelf heb ik al AC3Filter geprobeerd op aanraden van iemand anders ( http://ac3filter.net ), alles op het luidste gezet, zelfs de computer hierna herstart, maar dit geeft geen resultaat. (Ik snapte ook niet echt de feitelijke bedoeling van het programma, met misschien wel 30 verschillende volumeregelaars)

Als ik VLC Mediaplayer gebruik, kan ik in dat programma m'n geluid op 200% zetten, en dat versterkt inderdaad mijn geluid. Maar ik zou graag Windows Media player verder gebruiken, vanwege de Mediabibliotheek.

PS: Ik heb ook de laatste drivers voor mijn geluidsysteem, want zoals de volgende screenshot het aantoont, zijn er geen nieuwere updates beschikbaar:
(Klik op de afbeelding voor een grotere resolutie)
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ptp0sy.jpg

Dus, korte samenvatting:
Probleem: Het geluid niet luid genoeg (toch zeker niet als je je muziek eens wat harder wil zetten met je hoofdtelefoon op), zelfs als mediaplayer en het systeemgeluid zelf al op maximum staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je kan in het equalistatie aanzetten.

Geluid1

Geluid2

Geluid4

Heb hier zelf ook last van bij mijn laptop. De kwaliteit van het geluid gaat wel wat achteruit, maar is tenminste wel goed te horen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nice!
Bedankt, geweldige tip, dit werkt prima!

EDIT: Dit werkt wel enkel voor zachte muziek, deze wordt nu harder gezet. Normale muziek blijft even luid als anders.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een software oplossing kan ik niet onmiddellijk bedenken maar je kan eventueel een USB Soundcard aanschaffen zoals bijvoorbeeld de Creative USB Sound Blaster X-Fi Surround 5.1.

Dan heb je een hardware matige volumeregeling en het gaat een stuk beter klinken ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
70 Euro vind ik toch wel wat duur, liefst een software oplossing.
Via Google vind je veel kleine programma'tjes zoals Sound Control maar ik betwijfel dat dit ook mijn geluid zal versterken. Waarschijnlijk zijn het gewoon iets fancier standaard volumeregelaars...

Dus, ik blijf op zoek achter iets softwarematig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Je kan niet op magische manier met software het maximumvolume van je audiojack opvoeren. Het maximumvolume wordt bepaald door de spanning die op die jack staat. Als je luider wil zal je er een versterker moeten tussenplaatsen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:09:
70 Euro vind ik toch wel wat duur, liefst een software oplossing.
...
Ik zeg ook niet dat je die moet aanschaffen ... Hier bij ons (België) kost hij trouwens maar 66 euro!

Je zou ook eens Mediamarkt/Saturn ofzo kunnen binnenstappen of een andere 'deftige' winkel en vragen dat je deze; pricewatch: Creative SoundBlaster X-Fi Go! zou mogen testen (stuk goedkoper als bovenstaande)

Er bestaan vast & zeker nog andere gelijkaardige producten van andere merken die nog goedkoper zijn! Of zoals Boeboe zegt; een versterker aanschaffen.
Pagina: 1