• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Wij hebben dus een Samsung DVD-HR773 (= een HDD-recorder) staan, en het is me laatst opgevallen dat de harde schijf in dit apparaat soms heel even gaat draaien, terwijl het apparaat zelf niet aan gaat.

Wat er gebeurt:
- Harde schijf gaat draaien
- Het power lampje blijft gewoon uit
- na ong. 30 seconden gaat de schijf weer uit

Weet iemand waardoor dit komt, en bovenal, hoe dit is op te lossen?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 16:20
Heeft het systeem een Guide Plus EPG? Zo ja, dan trekt ie even de updates daarvoor binnen :)

• lolcode
Voor zover ik kan zien heeft het systeem geen Guide Plus EPG.
In de manual en de menu's komt dat woord nergens voor.
Wel Anynet+, maar dat heb ik nooit aangezet.
Kan dit komen omdat ik bij ChannelConfig "AutoConfig" hebt gekozen (en niet Handmatig)?

Ook zou ik niet weten waarom hij het zou binnentrekken, want ik heb nog nooit gezien dat hij weergaf waarnaar ik aan het kijken was. (en waarom zou je TV kijken via dat apparaat als je ook gewoon alleen de TV kan aanzetten...)
En opnemen doen we nooit via ShowView, gewoon allemaal handmatig instellen.

[ Voor 0% gewijzigd door lolcode op 20-06-2009 09:08 . Reden: typo ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Anynet+ heeft niks met de hardeschijf te maken.

Anynet zorgt ervoor dat andere apparaten automatisch mee aangaan, als je bijvoorbeeld je TV aanzet.

• lolcode
Sowieso is Anynet toch HDMI-only?
Alles is hier analoog aangesloten.

Nouja, op zich is het niet hinderlijk ofzo, het viel me gewoon ineens op en vroeg me af of iemand anders deze 'feature' ook ontdekt had.

Wel viel me gister toen ik door de menu's ging op dat er in de Opnamelijst allemaal dingen van januari staan, die allang weer verwijderd zijn. Alsof ze volgend jaar weer gaan worden opgenomen, en hij daarom even een hardware-timer ofzo moet updaten om de zoveel tijd.
Zal binnenkort eens kijken wat er gebeurt als ik die dingen verwijder...

Verwijderd

Ik zou mij er geen zorgen over maken. Mijn LG hdd recorder doet net hetzelfde: harddisk gaat soms spontaan even draaien, ook al staat het toestel uit.
Er zal wel een verklaring voor zijn, maar er is dus niets mis met je toestel volgens mij.

• lolcode
Gelukkig. Ik had ook niet verwacht dat het iets zou zijn waarom ik me druk zou moeten maken.
Toch is het goed om te horen dat ook andere merken dit hebben.
Mijn vraag is hiermee voldoende beantwoord.

• lolcode
Update: vanochtend gebeurde het weer, om 8:00 uur stipt. En de vorige keren waarschijnlijk ook.
Eigenlijk gebeurt het waarschijnlijk dus gewoon elke x dagen (of misschien meerdere keren per dag), en is het om de klok te checken ofzo.
Pagina: 1