• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Ik heb een HQ beugel gekocht voor mn (nog te leveren) UE32B6000.
Toen ik de wandbevestiging kocht stond er op internet dat de beugel tot 23" òf 20 kilo gaat. (Bij nader inzien is dit dus 15 kilo, maar dat is niet erg omdat de de TV 12.8 kilo is volgens kieskeurig) Maar in de handleiding van de muurbeugel staat dat de afmeting èn het gewicht niet overschreden mag worden. Het gewicht is toch het meest belangrijk voor de veiligheid? Ik snap niet waarom het schermgrote niet groter mag zijn. Het kan wezen dat de afmeting van belang is voor de draaihoek, omdat anders de opgegeven graden niet haalbaar zijn met groter formaat beeldscherm. Maar dat gaat bij mij niet uitmaken omdat ik hem toch niet haaks op de muur hoef te hebben.

Zou het kwaad kunnen dat de schermgrote hoger is dan de toegestane waarden als het gewicht wel binnen de marge zit?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:20
Het probleem is dan dat je zwaartepunt op een andere plek zit. Persoonlijk zou ik het niet doen..

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Ik zou denken dat je een probleem krijgt met de bevestigingspunten van de beugel naar de tv. Meeste beugels kunnen een x aantal cm verschuiven om zo meerdere formaten te ondersteunen. Als de bevestigingspunten van je tv te ver uiteen zitten, past dat dus niet.

Today's subliminal thought is:

• Bulls
Hij heeft een niet verschuifbare mount met een Vesa 200 adapter plaat. Om hem wast te maken aan de TV zou geen probleem zijn.

En ik heb nog verder gezocht en als je een muurbeugel wil hebben die wel 32"ondersteund dan gaan die gelijk tot 60 kilo, en dat is een beetje overkill. (en ik ga ook geen 250 euro betalen voor een wand bevestiging)

Het betreft dit model:
http://www.hqproducts.com...page_2/artl_TVS-LCD320/HQ

Op hun site staat ook dat hij tot 30" gaat en 20 kilo, terwijl op de doos (waar ook dezelfde product code op staat) staat dat hij tot 23" en 15 kilo gaat.

Hmm onder in een hoekje op de doos zie ik ook dat hij tot 30" kan terwijl op de titel in het groot 23"staat.

[ Voor 36% gewijzigd door Bulls op 20-06-2009 00:15 ]

Verwijderd

Mijn muurbeugel was < € 100,- (bekend merk, volgens mij Vogels maar durf het niet meer zeker te zeggen. Lijkt op deze) en houd mijn 42" plasma perfect op zijn plaats. Een plasmascherm is veel zwaarder dan een LCD scherm,

De opmerking dat je € 250,- kwijt zou zijn vind ik heel raar. Er zijn genoeg beugels te krijgen voor > 32" en < 60KG die onder de € 100,- kosten.

Edit: ik heb al gezien dat je zelf linkt naar een arm-principe. Heb je dat ook nodig?
Zou het kwaad kunnen dat de schermgrote hoger is dan de toegestane waarden als het gewicht wel binnen de marge zit?
Ja.

Edit2: Ik zou mijn dure TV niet aan een merkloze wallmount van de Plentyparts hangen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 00:27 ]

• Bulls
Ik heb deze beugel gekozen omdat ik de TV 50 CM vanaf de muur moet hebben hangen.
Het zit namelijk zo, wij willen (ik eigenlijk niet maarja ben niet alleen) de TV in een kast hebben, en de kast is net iets breder dan de TV. Als je dan de TV op zn eigen voet hebt staan dan moet hij iets naar achteren omdat de voet verder naar voren steekt dan het beeld. En dan krijg je problemen met iets van schuin kijken omdat dan de randen van de kast er iets voor komen te zitten. Dus toen kwam ik op een idee om de TV gewoon met een beugel aan de muur te bevestigen (de kast heeft geen achterwand) en dan de TV op de juiste afstand te plaatsen zodat de deur wel dicht kan en je geen last hebt van de zijkanten van de kast.

Dit is de enige beugel die ik kon vinden die een beetje tot 50 CM kan gaan.

Als ik de specs van HQ mag geloven (is toch niet zo'n crap merk of wel, ik heb er ook aardig wat kabels van en die zijn prima) Dan zit ik maar 1 inch boven de maximale ondersteunde maat. en 2 of 7 kilo onder de toegestaande gewicht capaciteit.

• Bulls
Ze weten ook niet wat ze willen, de NL site van HQ zegt het is max 20 kg en 30" en de engelse site van Nedis zegt weer 15kg en 23" http://catalogue.semenedi...S-LCD320%26frasl%3BHQ.php

Als het geen goede is dan is het ook niet erg, hij koste toch niet zoveel. Misschien moet ik toch een andere oplossing zoeken.
Maar het gewicht moet hij makkelijk kunnen hebben. Lijkt me sterk dat een 23" van 15 Kg wel gehouden kan worden terwijl een 12 kilo van 32" niet zou kunnen maargoed.

Edit
ik zie net dat de Samsung 200x200 montage heeft terwijl de beugel die ik heb 200x100 is :(
Nou dan gaat het feestje niet door. Maar goed kan er in elk geval niets kapot gaan.

Nu nog een geschikte (betaalbare) mount vinden die wel past, anders zou ik iets anders moeten verzinnen, dubbele schanier in de kast ofzo. Eerst maar even kijken hoe dat ding erin komt te staan en of het mee valt.

[ Voor 70% gewijzigd door Bulls op 20-06-2009 01:49 ]

Pagina: 1