Geen beeld nieuwe PC (Sapphire 4850)

Pagina: 1
Acties:
  • 647 views

• Yupp
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-04-2025
Mijn tweede mailtje. Vanochtend om een tip gevraagd: welke pc kopen.

1 AMD Phenom II X3 720 Black Edition € 112,85 € 112,85
1 Antec Sonata III 500 Zwart € 107,- € 107,-
1 Gigabyte GA-MA790X-UD4 € 89,- € 89,-
1 OCZ Value OCZ2V8004GK € 42,85 € 42,85
1 Samsung SH-S223F € 18,- € 18,-
1 Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 69,14 € 69,14
1 Sapphire HD 4650 512MB GDDR3 PCI-E € 46,90 € 46,90 (was er niet: de 4850 maar meegenomen)

Inmiddels staat hier de getipte PC
zelf in elkaar gezet, alles rustig en netjes gedaan. Echter: geen beeld.

Op 2 monitoren aangesloten, met analoog en digitaal. Geen beeld.
Kast weer open, alles heraansluiten: geen beeld.

Alle fans doen het (CPU, kast en videokaart), alle lichtjes branden, zowel voor als binnenin.

Hier nog een foto:
http://nl.tinypic.com/r/1z6yywz/5

Kan iemand mij een tip geven waar de malfunctie te zoeken?

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 21:28
Extra voedingskabeltje aangesloten op de kaart?
Heb je een mobospeaker aangesloten?
Zo ja, krijg je piepjes en welke?

[ Voor 43% gewijzigd door daan! op 19-06-2009 17:56 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb geen idee wat nu de bedoeling is van die foto in relatie met het geen beeld krijgen. Het enige wat daar op te zien is is de aansluiting van je harde schijf, de aansluiting van de USB poorten in je kast en de aansluiting van je ledjes / powerknop etc. Dat heeft verder weinig te maken met je probleem.

Belangrijker is of je alle stroomkabels aangesloten hebt bijvoorbeeld (ook die extra op je videokaart)? En anders zul dingen uit moeten gaan sluiten door ze in een andere pc te testen. In het geval van geen beeld zou ik dan beginnen met de videokaart (meest logische).

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:57
Probeer de onboard kaart eens, misschien moet je via de onboard eerst een driver installeren ?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit kan zo veel zijn, en hoeft niet noodzakelijk een videokaart probleem te zijn, wat heb je al gedaan van de Hangen & Opstartproblemen troubleshooter?

En die foto is ook vrij nutteloos (hoewel dat haast wel CD Rom schroefjes lijken in je moederbord)

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-05 12:34
Probeer eens een andere geheugenbank. Dat was bij mij de reden dat ik geen beeld kreeg bij mijn nieuwe mobo.

• Yupp
daan! schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:55:
Extra voedingskabeltje aangesloten op de kaart?

Ja
daan! schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:55:
Heb je een mobospeaker aangesloten?
Zo ja, krijg je piepjes en welke?
Ja, aangesloten, nee geen piepjes

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 18:10

s3.

Ik had precies dezelfde probleem. Bij mijn probleem bleek dat hij geen aarde had.

Bouw je setup op de anti-statische zak van je moederbord. Ik weet vrijwel zeker dat dat het probleem is.
Controleer ook even of je afstandsbusjes wel op de goede plaatsen zitten.

• Yupp
ik222 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:55:
Ik heb geen idee wat nu de bedoeling is van die foto in relatie met het geen beeld krijgen. Het enige wat daar op te zien is is de aansluiting van je harde schijf, de aansluiting van de USB poorten in je kast en de aansluiting van je ledjes / powerknop etc. Dat heeft verder weinig te maken met je probleem.

Belangrijker is of je alle stroomkabels aangesloten hebt bijvoorbeeld (ook die extra op je videokaart)? En anders zul dingen uit moeten gaan sluiten door ze in een andere pc te testen. In het geval van geen beeld zou ik dan beginnen met de videokaart (meest logische).
Ik heb 2 foto's , ook een grote overzicht maar die wil niet uploaden bij tiny.
Zal 'm iets kleiner maken.

De logische keuze voor de videokaart als probleem centrum had ik ook al gemaakt. Maar kan ook ergens anders zitten. vandaar die andere foto, leek mij een probleem hoekje.

In de uitleg wordt wel over + en - gesproken maar dat staat niet op de stekkertjes.
De draadjes hebben kleurtjes, ik ben er van uit gegaan dat zwart of wit altijd min is.

• Yupp
BastiaanCM schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:58:
Probeer de onboard kaart eens, misschien moet je via de onboard eerst een driver installeren ?
Ik moet toch op z'n minst een bios opstart zien?
Zit er op het moederboard ook een videokaart? Zo ja, hoe kan ik die dan proberen?

• Yupp
Umbrah schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:01:
Dit kan zo veel zijn, en hoeft niet noodzakelijk een videokaart probleem te zijn, wat heb je al gedaan van de Hangen & Opstartproblemen troubleshooter?

En die foto is ook vrij nutteloos (hoewel dat haast wel CD Rom schroefjes lijken in je moederbord)
Ik ben ook een hd filmpje naar youtube aan het uploaden maar dat duurt even...

• Yupp
s3. schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:15:
Ik had precies dezelfde probleem. Bij mijn probleem bleek dat hij geen aarde had.

Bouw je setup op de anti-statische zak van je moederbord. Ik weet vrijwel zeker dat dat het probleem is.
Controleer ook even of je afstandsbusjes wel op de goede plaatsen zitten.
Dit snap ik niet? Aarde is er omdat ik een geaard stopcontact gebruik

Ik heb bij het plaatsen van de CPU en koeler het moederbord op de speciale zak gelegd.

De afstandschroefjes (om het moederbord ruimte te geven tov de systeemkast) zitten goed.

Hier de andere foto:

http://i39.tinypic.com/30c9n6d.jpg

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-05 20:59
Je bent de stekker naast je CPU vergeten, die 8/4 pins stekker.

• Yupp
Zie net dat er een 2e pci slot is, daarbij staat pcie 16, kan dat het zijn?

Verwijderd

Trek je videokaart en je memory er eens uit, piept de speaker dan wel.
Probeer eens een cmos reset.

• Yupp
Vapid schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:27:
Is dat niet geregeld via een andere stekker 24 pins (zie pijl)

http://i39.tinypic.com/1h4hs6.jpg

Videokaart in het andere slot gedaan: geen resultaat.
Ook geen piepjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Yupp op 19-06-2009 18:40 ]

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
pardon, niks gezegd

[ Voor 78% gewijzigd door Amrit op 19-06-2009 18:43 ]

• Yupp
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:31:
Trek je videokaart en je memory er eens uit, piept de speaker dan wel.
Probeer eens een cmos reset.
gedaan: geen piepjes
(kan het zijn dat ik de speaker stekker verkeerd om heb aangesloten of maakt dat niets uit?)

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-05 14:40
Vapid schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:27:
Dat ^^

De processor heeft zijn eigen energievoorziening, de grote 24-pins stekker is voor alle overige componenten. Als je geen 8-pins stekker in je voeding hebt kan je ook een 4-pins stekker gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Martijn13 op 19-06-2009 18:44 ]

Verwijderd

rechts boven in op je moederbord moet een stekker in en je videokaart in het bovenste slot.

had bij me broertje doe ook over het hoofd gezien omdat hij net onder de koeler viel maar gaf toen ook helemaal niks, geen beeld en piepjes.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 18:45 ]

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-05 12:34
Je kan ook je geheugen nog in een andere bank plaatsen. Misschien moet dit wel ivm dualchannel setup etc.

• Yupp
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:44:
rechts boven in op je moederbord moet een stekker in en je videokaart in het bovenste slot.

had bij me broertje doe ook over het hoofd gezien omdat hij net onder de koeler viel maar gaf toen ook helemaal niks, geen beeld en piepjes.
Now we're getting somewhere....
Ik heb een 4 punts stekker, moet die links of rechts? (zie foto hierboven)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Hij gaat er maar op één manier in, en hij werkt ook met 4 pins, 8 pins is niet persé nodig (hoewel GigaByte het aanraad als je gaat overklokken). Overigens weet ik dit niet 100% zeker, maar het onderste PCI-E slot is volgens mij slechts 8x (in een 16x layout), dit werkt, maar mogelijk heb je een paar % winst met het werkelijke PCI-E x16 slot bovenaan. (het blauwe slot). Op die manier blokkeer je ook niet je enige PCI slot.

[ Voor 49% gewijzigd door Umbrah op 19-06-2009 19:36 ]

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-05 20:59
Zoals de andere het zeggen past hij maar op 1 manier in, 8 pins is niet verplicht maar is stabieler bij het overklokken.

• ik222
  • Niet online
Inderdaad dit komt omdat je die 4/8 pins stekker vergeten bent aan te sluiten. Prik die erin en dan zal het wel werken ;)

Nog even over die eerste foto: Het enige wat niet kan werken als daar dingen verkeerd zitten (+ en - omgedraaid) zijn statusledjes etc. En natuurlijk de powerknop maar omdat er wel iets met je systeem gebeurde werkt die prima.

Overigens nog even een algemene forumtip: Als je de laatste poster bent in het topic gebruik dan de edit knop. Anders schop je steeds je topic omhoog en dat is niet gewenst ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 19-06-2009 21:04 ]

• Yupp
Moest even dringend weg. Bij terugkomst de (8 pins) stekker erin gedaan....
Werkt! Bravissimo.

Hartelijk dank iedereen voor het meedenken en de adviezen.
Wat is dat toch gaaf zo'n forum. Zit je thuis te balen met je probleem en 1, 2, 3... opgelost.
Nogmaals hartelijk dank iedereen.

Nu las ik net iets over overklokken... is dat moeilijk? Moet ik dat ook doen?

• ik222
  • Niet online
Moeilijk niet maar je moet wel weten maar je mee bezig bent. Dus als je er ooit aan wilt beginnen moet je je eerst goed inlezen in de materie. En niet om lullig te doen maar als een dergelijke stekker er niet in doet omdat je denk dat dat via de 24 pin's connector al geregeld wordt, denk ik niet dat het verstandig is dat je je nieuwe pc gaat overclocken ;)

Nodig is het ook zeker niet met een net nieuwe systeem.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met Videoplanken & Beeldkanonnen te maken, maar gewoon met je handleiding lezen (zowel mobo-, CPU- als voedingshandleiding zou dit gemeld hebben). Het is erg simpel gedacht dat als je geen beeld krijgt het aan je videokaart moet liggen. Als de rest (CPU in dit geval) niet werkt, heeft de VGA ook bar weinig te tonen :o

Verder is Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al genoemd, maar heb je er niets mee gedaan. Dat is niet de bedoeling - we verwachten op GoT dat je alles doet wat je zelf kunt voor je om hulp vraagt. Dit probleem staat er ook expliciet in genoemd.

Aangezien dit gewoon op te zoeken was gaat dit topic dicht. Voor de goede orde verplaats ik het ook naar Processors, Moederborden & Geheugen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.