Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds gister een nieuwe router gekocht van Sitecom, 300N Router XR. In de verpakking zat een kabel, een WAN kabel voor vanaf je router naar je router. Ik heb niks aan de kabel constructie veranderd en heb gewoon de oude kabel die vanaf de splitter naar de router ging laten zitten en mijn LAN kabel naar mijn pc gebracht en aangesloten.

Het is de volgende construcite.
Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/images/splitter4a.gif

Uit de muur met een doosje van PTT erop komt een hele dunne groene en rode kabel en deze gaat in het gat van de splitter bij LIJN.

Uit de muur komt ook een kabel binnen van de telefoon die ook in de splitter gaat. Die kleuren zijn blauw en wit.

En dan gaat er een zwarte dunne kabel, waar denk ik ook 2 kleuren snoeren inzitten vanaf het gat MODEM naar de router.

Als ik de LAN kabel in mijn pc stop ziet de computer het en geeft niet meer het tekentje van de computer met een rood kruis er doorheen en het teken verdwijnt. Wanneer ik internet explorer start en een site wil openen duurt het vrij lang voordat de pagina zou gaan laden maar dan geeft hij weer dat de pagina niet kan worden gevonden.

Als ik via MSN verbinding wil maken geeft hij aan dat hij geen contact kan maken met DNS host en keyporten.

Ik heb ook al op de CD-rom gekeken waar een handleiding opstond maar alles wat daar stond had ik gedaan.

Mvg,
Duco

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jou router heeft geen ADSL interface.

Koop een "modem", welke de DSL verbinding vanaf de splitter (dat kastje met modem, lijn en phone) kan omzetten naar een Ethernet verbinding. Op dat modem kan je jou router aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat verklaart een hoop, daarom kon ik dus niet die WAN kabel die zat bijgeleverd in mijn modem stoppen hij paste wel met de oude kabel.

Ik snap het nu even niet meer, zou ik nu een andere router moeten kopen en deze ruilen of moet ik nou wat extra's kopen?

Maar ik heb planet ADSL standard volgens mij dan heeft mijn router aka splitter toch wel ADSL interface. Ik had eerst een modem van Speedtouch.

Afbeeldingslocatie: http://fcc-egypt.com/images/roter.gif

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Heb je de Sitecom WL-183? Deze moet je even ruilen voor een een ADSL modem/router combinatie. Eventueel kan dit wireless als je dat graag wilt.

Sitecom wireless modem/router combinaties staan o.a. hier: http://sitecom.com/produc...me=Wireless&subgroupid=43

Als je snel ADSL (alles hoger dan 8Mbit is automatisch ADSL2+) dan moet je een ADSL2+ modem hebben.

Waar heb je hem gehaald? Ik zou hem even (netjes!) weer in de verpakking doen en vragen of je hem kan ruilen voor een ADSL(2+) modem/router combinatie (evt wireless). :)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:52:
Maar ik heb planet ADSL standard volgens mij dan heeft mijn router aka splitter toch wel ADSL interface. Ik had eerst een modem van Speedtouch.

[afbeelding]
Ho ho! Een splitter is geen ADSL interface. Een splitter is alleen dat, een splitter. Deze filtert de telefoon en adsl-frequentie een beetje zodat telefonie zijn eigen lijntje heeft. Je moet zoals KingOfDos aangeeft inderdaad een ADSL-modem kant hebben die ADSL praat ;)

Een speedtouch (501) is dus ook een voorbeeld van een adsl modem/router combinatie. :)

[ Voor 38% gewijzigd door r0b op 19-06-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aw oke ik snap het, ik heb dus alleen een router gekocht en moet dus opzoek gaan naar een modem router combinatie aha.

Deze zag ik in de winkel liggen en dat dat het zo'n modem router combinatie was. Ik heb ADSL standard van planet internet (KPN). Zou niet weten hoeveel mb dat zou zijn. Ik wil gewoon een redelijk aardige router/modem combinatie wat draadloos kan en via LAN kabel, en hoe kan ik deze herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:31:
Aw oke ik snap het, ik heb dus alleen een router gekocht en moet dus opzoek gaan naar een modem router combinatie aha.
Nouja, je kán ook een apart ADSL-modem los kopen en die ertussen plaatsen, maar dat levert alleen maar meer werk en onnodig gezeur op. Dat zou ik dus alleen overwegen als de winkel weigert de router terug te nemen. :)
hoe kan ik deze herkennen?
Even met de verkoper babbelen. :)

Het kan zijn dat het ADSL-modem/router nog wel even ingesteld moet worden wanneer je thuiskomt overigens. In de handleiding staan vaak al de stappen daar toe. :)
(CD draaien, wizard volgen, provider selecteren, klaar. Of soms even met een kabeltje verbinden en de instellingen in de web interface instellen.)

[ Voor 22% gewijzigd door r0b op 19-06-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:38:
[...]

Nouja, je kán ook een apart ADSL-modem los kopen en die ertussen plaatsen, maar dat levert alleen maar meer werk en onnodig gezeur op. Dat zou ik dus alleen overwegen als de winkel weigert de router terug te nemen. :)

[...]

Even met de verkoper babbelen. :)

Het kan zijn dat het ADSL-modem/router nog wel even ingesteld moet worden wanneer je thuiskomt overigens. In de handleiding staan vaak al de stappen daar toe. :)
(CD draaien, wizard volgen, provider selecteren, klaar. Of soms even met een kabeltje verbinden en de instellingen in de web interface instellen.)
Was namelijk een mooi ding die router die ik had gekocht, kijken of ik nog zoiets kan vinden. Deze kostte 80 euro, kost een modem/router in één veel meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:49:
[...]

Was namelijk een mooi ding die router die ik had gekocht, kijken of ik nog zoiets kan vinden. Deze kostte 80 euro, kost een modem/router in één veel meer?
Deze is vet, wel duur maar volgens mij precies wat jij zoekt.

http://www.routershop.nl/...00mbps-32-vpn-annex-a.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje te duur maar ik heb ADSL standaard en op de site staat dat de internet snelheid is:
Download 3 Mb/s - upload 512 Kb/s.

Via speedtest haal ik maar:
Download 301.2 KByte/sec (=2410 kbps)
Upload 21.5 KByte/sec (=172 kbps)

Als ik maar uit de router/modem het meeste kan halen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:05:
[...]

Deze is vet, wel duur maar volgens mij precies wat jij zoekt.

http://www.routershop.nl/...00mbps-32-vpn-annex-a.htm
Reageer dan niet als je met zulke onzin aan komt zetten. 7(8)7
TS heeft een 3mbit/512 abonnementje en kan ternauwernood het verschil tussen een adsl splitter en een adsl modem onderscheiden, wat moet hij dan met een Vigor 802.11n met dual wan-uplink, QoS support en Gbit lan? 8)7

ducoz: werkelijk iedere ADSL modem/router combinatie met wireless aan boord (54mbit) voldoet dan wel. :)
Zie hier voor een lijstje: Tweakers.net Pricewatch: WLAN modem/routers

De volgende zijn goedkoop en moeten wel voldoen:
pricewatch: Belkin ADSL Modem with Wireless-G Router (€ 54,50 incl verzending)
pricewatch: Sweex MO251 Wireless Adsl 2/2+ Modem/Router 54 Mbps (€ 43,50 incl verzending)

Meeste ADSL2+ modems zijn wel backwards compatible met ADSL v1 (wat jij waarschijnlijk hebt) - dus om op de toekomst voorbereid te zijn kan je natuurlijk al één met ADSL2+ ondersteuning aanschaffen. :)

[ Voor 44% gewijzigd door r0b op 20-06-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt, ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb de router geruild voor de 300N wireless modem router van sitecom. Ik heb deze het zelfde aangesloten als de Speedtouch router/modem waar ik nu weer opzit omdat hij het niet doet.

Ik heb zoals in de handleiding stond eerst de dsl kabel aangesloten daarna de stroom, pc aangesloten en toen de LAN kabel aangesloten. Als ik nu het internet open krijg ik de volgende pagina:

Afbeeldingslocatie: http://ducos-zone.nl/images/kpnadsl.bmp

Als ik nu de instellingen wil gaan instellen via internet explorer naar http://192.168.0.1 duurt het laden erg lang en dan kan hij de website niet openen, op FireFox krijg je te zien connection time-out.

edit: fixed na het modem te resetten 20 seconde de reset knop inhouden en 1 minuut wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Het werkt nu dus? :)

Dit was inderdaad waar ik hier op doelde:
r0b schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:38:
De username/password voor de ADSL verbinding moet vaak nog even ingesteld worden; vroeger was dit blah@planet-basic / blah@planet-lite geloof ik, maar dat moet je dus even dubbelchecken als het niet op de eerdere pagina genoemd wordt. :)

[ Voor 96% gewijzigd door r0b op 20-06-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-06 11:08
r0b schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:02:
Het werkt nu dus? :)

Dit was inderdaad waar ik hier op doelde:

[...]

De username/password voor de ADSL verbinding moet vaak nog even ingesteld worden; vroeger was dit blah@planet-basic / blah@planet-lite geloof ik, maar dat moet je dus even dubbelchecken als het niet op de eerdere pagina genoemd wordt. :)
Maar meteen even de goede informatie verstrekken want daarmee gaat het niet lukken, dat is een dappere poging om planet en kpn info te mixen :D . Als het nog een planet abo is moet het blah@adsl-planet worden, als het abonnement omgezet is naar een kpn abonnement moet het blah@direct-adsl worden. Wachtwoord wat je invult doet er niet toe, als je maar wat invult.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Pagina: 1