Toon posts:

Router Asus WL-520gu instellen voor modem Aztech DSL650e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben al wat ouder maar een nieuweling op netwerk gebied en geemigreerd naar het buitenland. Aldaar heb ik internet via een dsl modem van Aztech 650e en met een kabeltje naar mijn desktop met Ubuntu 9.04 werkt dit perfect.

Heb nu een router aangeschaft (Asus WL 520gu) om met meerdere computers te internetten, maar weet niet hoe ik de router moet instellen. Ik zie op de computer dat de router wel signaal geeft, maar kan geen internet verbinding maken.

Hoop dat de techneuten onder jullie mij stap voor stap instructies kunnen geven hoe de router in te stellen.

De gegevens van het modem, waarvan ik de advanced mode niet kan wijzigen, plaats ik hieronder.

Connection Information
DSL UP
Downstream / Upstream (Kbps) 6144/640

Router Information
System Uptime 9 hours 32 minutes
Model DSL605E
Firmware Version 134.118.4
Ethernet MAC address 00:30:0A:EB:AD:AB
DSL MAC address 00:30:0A:EB:AD:AC
NAT Enabled
Firewall Enabled

Local Network
LAN IP Address 192.168.1.1
DHCP Enabled
DHCP Range 192.168.1.2 - 192.168.1.254
Ethernet Connected

Verwijderd

Ik neem aan dat je deze twee componenten bedoeld:
Aztech: http://www.aztech.com/prod_adsl_dsl605e.html
Asus: http://www.asus.nl/produc...=0&model=1671&modelmenu=1

Volgens mij hoef je alleen bij de asus de asus de dchp van het lan uit te zetten en de asus laten verwijzen naar de aztech dmv het ip-adres en dan zou het moeten werken.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:15
erhm:
inderdaad, dhcp uitzetten in de Asus. Je hoeft 'm niet te laten verwijzen naar het modem.
Geef de Asus een ip-adres in de range van de DHCP server, (bv 192.168.1.100), want nu heeft de Asus hetzelfde ip als het modem,
Sluit het modem aan op de Asus op 1 van zijn LAN poorten, niet de WAN poort.
Dan zou het hele zaakje moeten werken.

/edit
En? Draait ie al??

[ Voor 8% gewijzigd door bas-r op 19-06-2009 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reakties. Door het tijdsverschil :O kon ik pas vanmorgen ff proberen. Ik heb inderdaad de modem en router zoals hiervoor genoemd.

Helaas het werkt (nog) niet :? Ik heb had de router gereset en DHCP uitgeschakeld en als IP adres 192.168.1.100 ingegeven, maar ik denk dat er nog meer gewijzigd moet worden want ik krijg de mededeling: 255.255.255.0 is not a valid IP address! als ik onderstaande settings wil opslaan.

Misschien dat jullie kunnen zien wat er aan mijn settings mankeert:

WAN IP Setting
Get IP automatically? No
IP Address: 192.168.1.100
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1

WAN DNS Setting
Get DNS Server automatically? No
DNS Server1:
DNS Server2:

PPPoE or PPTP Account
User Name:
Password:
Idle Disconnect Time in seconds(option):0
MTU: 1492
MRU: 1492
Service Name(option):
Access Concentrator Name(option):
PPTP Options: None
Additional pppd options:
Enable PPPoE Relay? No

Special Requirement from ISP
Host Name:
MAC Address:
Heart-Beat or PPTP/L2TP (VPN) Server:

LAN IP Setting
IP Address: 192.168.1.1
Subnet Mask: 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor jullie reakties. Internet via modem en wireless router werkt nu.
Aan de modem heb ik niets veranderd, bij de routerinstellingen heb ik DHCP uitgeschakeld en een static IP gekozen buiten de IP range van de modem. De modemkabel heb ik in een van de LAN poorten van de router gestoken. Daarna werkte het nog niet, maar wat ik over het hoofd heb gezien is, dat je in een apart menu (onder system setup) moet kiezen voor het gebruik als AccessPoint. ;)