land vermelding NL / Be

Pagina: 1
Acties:

• Vector060
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 20:53
Het zou voor een hoop mensen die tweakers.net bezoeken erg handig zijn dat er een landvermelding is als er berichten zijn in de trend van: "overheid doet..."
Meerdere malen is het mij namelijk overkomen dat ik dacht dat het nieuwsbericht voor het verkeerde land van toepassing was. Daarom zou ik graag zien dat het land al dan niet afgekort erbij komt te staan zoals: "Nederlandse overheid test online afhandeling bouwvergunningen" of "in NL test de overheid online afhandeling bouwvergunningen".
Deze kleine toevoeging zou een foute interpretatie kunnen voorkomen en is daarom in mijn ogen een kleine moeite.

keep up the good work!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dan zou ik gewoon standaard uitgaan van Nederland en als het dan een ander land betreft dat het dan gewenst is om dat te vermelden. Merendeel van de Tweakers is toch Nederlands denk ik.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:27
Als het om een ander land dan Nederland gaat wordt dat ook al expliciet vermeld. Lijkt me prima zo, aangezien tweakers.net toch nog steeds Nederlands is...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Cadezo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:07:
Merendeel van de Tweakers is toch Nederlands denk ik.
We hebben tweakers.nl en tweakers.be, en wie dat intikt heeft al een impliciete landskeuze in zijn hoofd zitten. Daar dienen nieuwsartikelen rekening mee te houden. Ik zal de teugeltjes weer even wat proberen aan te trekken. Overigens opent nieuws: Overheid test online afhandeling bouwvergunningen - ik neem aan dat de aanleiding is - met
Het ministerie van Economische Zaken start op 1 juli samen met tien gemeenten en brancheverenging Bouwend Nederland
en dan moet het natuurlijk wel duidelijk zijn. We gaan niet structureel Nederland in de titel vermelden, daarvoor liggen onze roots weer wel te veel in dit land ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Vector060
@rataplan:
ja het heeft daar idd mee te maken maar ik moest het artikel helemaal lezen eer ik door had dat het over NL ging, vandaar ook deze post.

@Cadezo / Xander:
Waar staat precies dat het een nederlandse site is? Aangezien de site tweakers.net is, is het niet erg duidelijk dat het een NL site is, het feit dat er meer NLers dan belgen op de planeet rondlopen dat een site automagisch voor en door nederlanders is gemaakt. Daar zijn nu net die TLD's voor bedoelt namelijk ;-)
Het gaat hier ook om het feit dat je de lezers een zo goed en correct mogelijk beeld voor ogen wil proppen en daar lijkt de landvermelding bij zulke berichten een must.

Maargoed het is eerder een aandachtspuntje dan een keiharde must dus bedankt voor de goede repliek en om het weer ff onder het licht te brengen.
Bij deze kan er van mijn part een slotje op en ga ik weer lekker nieuwstopics lezen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Vector060 op 21-06-2009 18:01 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:27
Vector060 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 17:55:
@Cadezo / Xander:
Waar staat precies dat het een nederlandse site is?
Hier?
Tweakers.net is Nederlands grootste informatie- en communitysite voor 'tweakers'
Tweakers.net is gevestigd in Amersfoort
Tweakers.net is onderdeel van VNU Media uit Haarlem.

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 21-06-2009 18:00 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-02 17:49
psst Belgie bestaat niet..

Belgie is ontstaan als een bufferstaat.. dus...

anyway ik als Belg heb geen probleem ermee dat er vanuit wordt gegaan dat het voor NL is.
zou het irritanter vinden moest er [BE ] etc in de titels staan..

En zoals hier boven gezegd.. Merendeel zijn 'Nederlanders'.. democratie gebied dus dat zij de keuze hebben..
Bedoel maar... kijk naar ons land.. Er zijn minder Walen als Vlamingen maar toch hebben ze het voor het zeggen.. Dat vinden wij Vlamingen niet kunnen dus waarom hier opeens wel? ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Vector060
mja VT4 (zender in belgie) heeft de hoofdzetel in UK maar zenden enkel in Be uit dus dat zegt niets,
ik denk dat tweakers.net ook de grootste informatie- en communicatiesite is voor tweakers in Belgie
Het laatste zegt ook niet veel, de bladen metro en dergelijke liggen ook in belgie met belgisch nieuws (meer streekgebonden)

Daarenboven leest niet iedereen de faq (net zoals ik dat niet heb gedaan) en komen ze al jaren op tweakers maar blijven zulke slogans als regering doet dit of dat nogsteeds verwarrend aangezien mensen (ik ben vast niet alleen) niet verder kijken dan 2meter naast hun bed en zulke titels automatisch projecteren op hun situatie.
Jammer dat ik niet weet hoeveel bezoekers er van deze site uit welke landen komen, het lijkt me wel dat een significant aantal mensen uit Belgie komt, dus om daar rekening mee te houden komt enkel tweakers goed uit ;)

• Vector060
Icekiller2k6 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:04:
om lekker offtopic verder te gaan: Ik studeer in delft en roep altijd tegen mensen die zulke dingen zeggen dat we toch mooi de laatste oorlog tegen NL hebben gewonnen :')
En zoals hier boven gezegd.. Merendeel zijn 'Nederlanders'.. democratie gebied dus dat zij de keuze hebben..
Bedoel maar... kijk naar ons land.. Er zijn minder Walen als Vlamingen maar toch hebben ze het voor het zeggen.. Dat vinden wij Vlamingen niet kunnen dus waarom hier opeens wel? ;)
mja dit moeten we maar is ergens anders bespreken maar mijn mening is wel dat je rekening moet houden met andere mensen. Al heb je groot gelijk over hoe scheef de situatie is in Be

[ Voor 52% gewijzigd door Vector060 op 21-06-2009 18:13 ]

Verwijderd

psst Belgie bestaat niet..

anyway ik als Belg heb geen probleem ermee dat er vanuit wordt gegaan dat het voor NL is.
zou het irritanter vinden moest er [BE ] etc in de titels staan..

Wel, tot mijn grote spijt moet ik dit zeggen...(voorlopig) bestaat België wel (ik zou het ook graag anders zien maar ja...de politiek wil niet mee) Maar ik moet zeggen dat ik de huidige situatie niet erg vind...Als het al over de Belgische overheid,... gaat, is het duidelijk genoeg. Wat mij betreft mag alles dus blijven zoals het is.

Verwijderd

Als Belg ben ik tot nu toe 0 keer verward geweest of een bericht over NL of BE ging. De teksten zijn daar altijd al zeer duidelijk in geweest. Je moet natuurlijk wel de moeite doen om het artikel aandachtig te lezen, toont respect voor de auteur en waarom ben je hier ook anders.

Voor mij zijn de artikels dus zeker duidelijk genoeg en is een overbodige [AANDUIDING] niet nodig. Ik zou zelfs verder gaan en zeggen dat ik het denigrerend zou vinden.
Pagina: 1