[Hyves/Bee.Net]Iemand ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik wil wat dingetjes proberen met de Hyves API, gebruik makend van ASP.Net en C#. Hiervoor heeft iemand een framework gemaakt, genaamd Bee.net.

Het wil mij alleen niet lukken om iets werkend te krijgen ;(

Ik heb een applicatie aangemeld, waarmee je keys krijgt voor authenticatie, deze kan je testen in een console en dat werkt. Het framework zorgt voor de opbouw van de juiste authenticatiestring en redirect naar een pagina waarop je als gebruiker de Hyves API toestemming geeft om de gegevens van je account te gebruiken. Tot daar gaat het volgens mij goed, er worden ook netjes de gegevens getoond die ik heb ingevuld bij het aanmelden van de applicatie bij Hyves.
Alleen bij het klikken op de knop 'geef toestemming' blijft de pagina eeuwig laden, en wordt ik niet teruggestuurd naar de pagina waar ik vandaan kwam.

Nu ben ik dus benieuwd of hier mensen rondlopen die ook wel eens iets geprobeerd hebben met Bee.Net, de codeplex site zelf is nogal dood.. Ik heb de maker overigens ook al een bericht gestuurd via codeplex.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Wat heb je allemaal geprobeerd, ik zie alleen dat je instructies hebt opgevolgd maar zelf nog niets geprobeerd. Ik heb nu zelf net ook even alle quick-start secties doorgenomen en hier ook uitgevoerd, hij doet het hier dus ook gewoon.

Heb je het trouwens al met een andere browser geprobeerd (in mijn geval nu IE8 maar goed)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Wat heb ik niet geprobeerd kan je beter vragen ;)

Wat heb je gedaan om je applicatie aan te melden bij Hyves? Ik heb het idee dat daar bij mij iets niet goed zit. Browser is ook IE8 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:38
Wat voor applicatie is het, een desktop of een web-applicatie?
ik heb alleen een beetje ervaring met de desktop variant.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Haan schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:27:
Wat heb ik niet geprobeerd kan je beter vragen ;)

Wat heb je gedaan om je applicatie aan te melden bij Hyves? Ik heb het idee dat daar bij mij iets niet goed zit. Browser is ook IE8 bij mij.
Ik heb gewoon de instructies opgevolgd zoals ze daar staan beschreven en toen werkte het hier al.. Ik zou dus niet weten waar jou probleem zo zou zitten.

Indien ik het weet zal ik erop terugkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ok, even voor de check, je hebt deze pagina doorlopen?

Je zou eerst een applicatie aan moeten melden bij de Hyves API, hoe heb je dat gedaan?

Wat er bij mij gebeurt, is dat je een pagina krijgt waarop je de applicatie toestemming geeft om je gegevens te gebruiken, na klikken op 'toestemming geven' gebeurt niets meer, je wordt dus niet terug gelinkt naar de api applicatie.

@Evilbee (toepasselijke naam in deze context ;) het gaat om een webapplicatie

[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 23-06-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Updateje: het ligt dus aan het feit dat ik aan het proberen was vanuit Visual Studio.. Als ik het spul op een website zet werkt het wel, maar dat is dus ontzettend onhandig met debuggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tja, dan zou je ook zelf een IIS webserver kunnen inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Dat heb ik wel beschikbaar, maar het debuggen van een draaiende site is me nooit gelukt ;( Javascript is makkelijk met het 'debugger' statement en dan attachen aan iexplore.exe, ik heb wel gelezen dat je voor een aspx pagina moet attachen aan w3wp.exe, maar het is me nooit duidelijk geworden hoe je dan in debug mode komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Haan schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:53:
Dat heb ik wel beschikbaar, maar het debuggen van een draaiende site is me nooit gelukt ;( Javascript is makkelijk met het 'debugger' statement en dan attachen aan iexplore.exe, ik heb wel gelezen dat je voor een aspx pagina moet attachen aan w3wp.exe, maar het is me nooit duidelijk geworden hoe je dan in debug mode komt..
Site publishen naar IIS, debugger attachen op het asp.net process (w3wp waarschijnlijk idd), en dan de site starten, als het goed is breakt ie nu vanzelf je debugger in.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

BM schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:23:
[...]

Site publishen naar IIS, debugger attachen op het asp.net process (w3wp waarschijnlijk idd), en dan de site starten, als het goed is breakt ie nu vanzelf je debugger in.
w3wp is volgens mij alleen op servers het proces waarin de website draait.

Als je op een windows xp (pro) machine werkt moet je de debugger in visual studio attachen aan aspnet_wp.exe. (dit is al sinds .net 1.1 en Visual Studio 2008).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
BM schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:23:
[...]

Dat werkt inderdaad ja :9

Pagina: 1