Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi mede-tweakerts.

Ik loop nu zo'n jaartje met een koptelefoon op, omdat mijn vorige ervaring met in-ears niet zo positief was. Door mijn abnormaal grote productie aan oorsmeer (haha, valt denk ik nog wel mee, weet verder ook niet wat gemiddeld is) stopte eerst 1, en daarna 2 oortjes niet meer.
Het gaas proberen schoon te maken met een naald etc. heeft niet geholpen, en een voorzichtige ervaring met ontvetter is hem uiteindelijk fataal geworden.

Mijn koptelefoon ben ik wel een beetje zat (zo warm in de zomer, plus onhandig mee te nemen), dus ik wil mij nogmaals informeren op in-ear headphones.

Nu kan ik wel allerlei sites afzoeken naar het apparaat wat het beste aan mijn eisen voldoet, maar waar ik eigenlijk naar opzoek ben is een in-ear die je makkelijk schoon kan krijgen. Mijn vorige was een in-ear van Apple, waarbij misschien het gaas niet diep genoeg lag.

Mijn vraag dus: welke in-ear is het beste schoon te houden, of heb ik gewoon een bagger in-ear gekocht destijds en kunnen eigenlijk alle in-ears in het wat duurdere segment wel beter tegen oorsmeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-05 12:49

Stoffel

Engineering the impossible

Ik heb zelf deze:
Afbeeldingslocatie: http://media.shinyplastic.com/prodimg/bose-in-ear-headphones-large.jpg

Waarbij je de zacht rubberen dopjes gewoon eraf kunt halen en afwassen. De rest komt niet in je oor, dus die kunnen daar wel tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 22:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Of gewoon af en toe een keer een wattenstaafje door je oor heen halen?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-05 10:10
oren wassen met douchen kan ook ;) Heb zelf de Creative E830's ongeveer een half jaartje en ze doen het nog goed.

[ Voor 53% gewijzigd door -j-k- op 19-06-2009 16:43 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Laat dit soort loze replies aub achterwege.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 19-06-2009 21:44 ]

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Haha, E-Vix, uiteraard, ik zorg wel voor mijn persoonlijke hygiene. Maar om dat nou om de dag te doen is nou ook weer zo overdreven.

Maar als ik het goed begrijp zijn die Bose dopjes zo gemaakt dat de rubberen dopjes niet alleen een kanaal zijn, maar ook echt de binnenkant afschermen?

edit: Dit topic is wel serieus bedoeld door mij, al begrijp ik dat die grappen dan misschien wat voor de hand liggen :p

[ Voor 17% gewijzigd door Magnetic_Man op 19-06-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 23:06

tijmeng

Panasonic 7J

Bij de Superfi's van UE leveren ze een schoonmaak tooltje mee. Mn oortjes doen het nog steeds prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 22:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je tanden poets je toch ook iedere dag? En het is een kleine moeite om zo je oordopjes heel te houden. Die krengen zijn duur genoeg namelijk.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:19
Denk idd dat voorkomen beter is dan "genezen" :)
1 keer in week in je oor peuren met een stokje moet toch wel genoeg zijn?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:37
rob1n schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:44:
Haha, E-Vix, uiteraard, ik zorg wel voor mijn persoonlijke hygiene. Maar om dat nou om de dag te doen is nou ook weer zo overdreven.

Maar als ik het goed begrijp zijn die Bose dopjes zo gemaakt dat de rubberen dopjes niet alleen een kanaal zijn, maar ook echt de binnenkant afschermen?

edit: Dit topic is wel serieus bedoeld door mij, al begrijp ik dat die grappen dan misschien wat voor de hand liggen :p
Om de dag? :/
WTF, maak je een grapje? Ik douche elke 1,5 dag. Dus dan neem je ze toch mee? :/
Of douche jij ook maar 1x in de week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 17:33

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Elke dag met een wattenstaafje je oren schoonmaken is iets dat elke huisdokter je zal afraden. Er is een simpele reden voor. Je gehoorgang produceert oorsmeer dat langzaam door piepkleine haartje in de gehoorgang naar buiten getransporteert wordt. Het is een natuurlijk mechanisme om de boel te 'smeren'. Door een wattenstaafje te gebruiken, beschadig je deze piepkleine haartjes en deze groeien niet of heel langzaam weer terug. Als je dit dus vaak doet, dan wordt het oorsmeer niet meer naar buiten gebracht en hoopt het zich op, met als gevolg dat je op een gegeven moment zoveel oorsmeer hebt dat je slechter hoort. Bij de huisarts kunnen ze dit oplossen door je oren 'uit te spuiten' met lauw water, dan komt het vastzittende oorsmeer los. Maar ook hierbij beschadig je weer deze kleine haartjes, waardoor de kans op herhaling alleen maar toeneemt.

Het beste is om een spray te gebruiken die speciaal geschikt is om oorsmeer op te lossen. Een voorbeeld hiervan is audispray. Daarmee voorkom je bovengenoemde beschadiging en het help nog veel beter ook, omdat je de gehele gehoorgang reinigt en met een wattenstaafje kun je het oorsmeer nog dieper in je oor duwen, waardoor het nog lastiger te verwijderen is.

Ik gebruik ook in-ears (Sennheiser en Sony) en ik heb geen last van oorsmeer die het gaas verstopt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
DexterDee, tnx voor je reactie. Zo'n spray zal ik eens naar kijken. En @ bovenstaande reacties, nee, ik ga niet mijn oren even vaak schoonmaken als dat ik douche..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:37
Ik vind dat wel meevallen. Ik denk dat een dagje defqon meer met je oren doet dan je hele leven lang wattenstaafje gebruiken.
Zo kan je overal wel wat voor bedenken.

Gewoon vaker je oren schoonmaken dus. Wil jij met al dat oorgeel over straat dan? Ik zou me kapot schamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 12:42
De Phonak PFE heeft vervangbare filters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Comply levert foam sleeves voor allerlei merken en types in-ear dopjes. Ze maken ook sleeves waar al een wax guard is ingebouwd (Tx-series). Op die manier maak je dus hoogstens alleen je sleeves vies, maar niet je dopjes zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

M14

Ik heb sinds een jaar ofzo op maat gemaakte in-ears. Hier zit geen 'gaas' ofzo voor de opening, dit is gewoon open. Met een tooltje kun je de dingen gewoon zuiver maken, wat best praktisch werkt. Dit moet je alleen wel goed bijhouden, anders word het heel duur.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308815

Zelf heb ik de EP-630 van Creative. Ook bij deze wordt het geluid aan de ene kant wel eens wat minder.

Een keer per week de earbuds eraf halen, en met een vochtig doekje over het gaas gaan is al voldoende om ze schoon te krijgen. Daarna even aan de MP3-speler met maximale volume (uiteraard de doppen niet in mijn oren :P) en klaar is -Dré-.
Pagina: 1