Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 7]Dagelijkse (of tweemaaldaagse) crash bij starten

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views

• Chaos101
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 23:35
Hallo,

Ik zit hier met een heel vreemd probleem: als ik 'smiddags thuiskom, en mijn computer opstart, loopt deze bijna altijd vast. de computer reageert dan nergens meer op, ik zie gewoon wat ik als laatste deed, maar ik kan de muis niet bewegen, en ook mijn toetsenbord doet niets.
Het LCD schermpje op mijn toetsenbord (Logitech G15v1) blijft ook hangen, er gebeurt helemaal niets meer.
De enige manier om verder te gaan is door mijn computer helemaal uit te zetten door 10 seconden de uitknop in te drukken.

Zoals al vermeld in de titel, gebeurt dit een of twee keer, daarna kan mijn computer rustig de hele dag aanstaan zonder dat er iets mis is.

Dit zijn mijn specs:
Moederbord: MSI P6N SLI
Chipset: NVIDIA nForce 650i SLI
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
Geheugen: 2GB
Harde schijven: 320GB voor OS, 160GB voor werk, 500GB voor opslag (losse schijven, geen raid of wat dan ook)
Videokaart: Nvidia GeForce 8800GTS 512

Op het moment draai ik de 186.18 drivers van Nvidia. Hiervoor draaide ik de 185.xx versie, hiermee had ik hetzelfde probleem.

Voordat ik Windows 7 draaide, had ik Windows XP x86, dat draaide stabiel zonder problemen.

Edit: als ik in de Windows Event Logs kijk, zie ik niets relevants, alleen bij het herstarten staat er 'Previous shutdown at (vul tijdstip in) was unexpected.'

Alvast bedankt voor eventuele hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaos101 op 19-06-2009 16:22 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dan staat er ook een Save Dump aan voorafgaand.

Maar goed, wat je moet doen om zo'n crash op te lossen is inmiddels al zó vaak langs gekomen dat je allereerst de basisstappen uit de Windows Crash/Memory dumps FAQ mag volgen.

Als je dan tegen iets aanloopt wat je met zoekwerk en zelf proberen niet meer kan oplossen kan je het altijd opnieuw proberen.

Ook het gebruik van de zoekfunctie van het forum kan al wat nuttige informatie opleveren, doe dat soort dingen ook voordat je een topicstart aanmaakt - als je die resultaten daarin verwerkt scheelt dat weer een aantal vragen naar de bekende weg :)

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 19-06-2009 17:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.