Omdat mijn kamer zo klein is en ik er nou toch wel een keer een bank in wil hebben, ben ik genoodzaakt mijn bureau tegen het raam te zetten. Maar geeft dat (in de kou) geen problemen met condens en vocht e.d? Als het raam dicht is natuurlijk
Heeft iemand hier toevallige slechte ervaringen mee?
Als je PC aanstaat is hij sowieso warmer dan de omgeving, dus zal er niet heel vlot water op condenseren. Ik zou me er in elk geval geen zorgen om maken (tenzij je direct naast een waterval woont ofzo).
als je dubbel glas hebt, heb je sowiezo geen probleem. Bij enkel glas wellicht wel, maar dan alleen in de winter als het temperatuurverschil tussen binnen en buiten heel groot is, maar ook dat moet niet echt kwaad kunnen hoor..
* dion_b moet hier om een of andere reden denken aan een zekere casemod van jou - waar het ook al geen problemen geeftTERW_DAN schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:18:
Als je PC aanstaat is hij sowieso warmer dan de omgeving, dus zal er niet heel vlot water op condenseren.
Ik zou me er in elk geval geen zorgen om maken (tenzij je direct naast een waterval woont ofzo).
Maar goed, het feit dat PC warmer lucht uitstoot dan de omgeving is doorslaggevend - als lucht opwarmt, kan het meer vocht bevatten dan als het koud is. Zolang de lucht wat uit je PC komt niet door iets anders afgekoeld wordt tot een lagere temperatuur dan waar het mee binnenkwam, zal er niets condenseren. Dus tenzij je met peltiers in je PC werkt (en als je niet weet wat dat zijn gebruik je ze niet) is dit veilig.
Ik heb zelf een hekel aan muffe lucht en heb zelfs in koude jaargetijden te pas en onpas m'n raam open. Het komt in de winter voor dat m'n PC <0C aangezet wordt. No problem. Als jouw raam altijd dicht is als het koud is moet het zeker goed gaan.
Maareh, wat heeft deze vraag met Videoplanken of Beeldkanonnen te maken
Move VB -> OH
al zou de expertise in Cooling allicht nog relevanter zijn
[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 19-06-2009 23:48 ]
Oslik blyat! Oslik!
* TERW_DAN moest eerder denken aan een zeker persoon dat de hele nacht met PC buiten had gezeten en waarvan er eigenlijk alleen condens op het keyboard stonddion_b schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:47:
[...]
* dion_b moet hier om een of andere reden denken aan een zekere casemod van jou - waar het ook al geen problemen geeft
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het dan gewoon doen. Kan dicht.
Pagina: 1