LCD of VGA defect bij laptop

Pagina: 1
Acties:

• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Hallo,

Ik heb een al wat oudere laptop gekregen van de buurman. Een HP Pavilion zv5000. Hij heeft 'm bij 'n lokale pc-boertje na laten kijken, maar heeft niet veel vertrouwen in zijn in die gasten

Wat is het probleem?
Als je de laptop start blijft het scherm zwart. De laptop start wel op, want op een gegeven moment hoor je 't windows opstartgeluid. het scherm blijft echter pikzwart. De lamp blijft ook uit. Ik heb toen een externe monitor op de laptop aangesloten. Daarop is tijdens de opstart van de laptop alleen een witbeeld te zien met af en toe wat zwarte strepen. Als ik dan vervolgens op de laptop de toetsencombinatie indruk om het beeld naar de laptopover te schakelen gaat de lamp van de laptop aan, maar geeft geen beeld.

Mijn vraag is nu eigenlijk. Is het beeldscherm kapot, of is het VGA-gedeelte van de laptop kapot?? Of misschien nog iets anders?

Iemand van jullie enig idee voordat ik de laptop afgeef bij de milieustraat!!

Bedankt,

René

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Als het beeldscherm kapot zou zijn zou een externe monitor wel normaal beeld moeten geven, dus ik zet mijn geld op de vgakaart.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
Met ^^

Maar probeer sowieso ook de Fn combinatie om het beeld op je externe display te krijgen. Een andere optie is om de laptop (met extern scherm er aan) aan te zetten en daarna gelijk de laptop weer dichtklappen. Veel laptops starten dan in "Docked mode" waardoor beeld automatisch naar het externe scherm gaat.