Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Ik heb een mogelijkheid om voor een bedrijf in Belgie te gaan werken, zelf blijf ik natuurlijk gewoon in Nederland wonen. Het gaat om een buitendienst functie, waarbij de klanten in Nederland zitten. Het resultaat zal dus zijn:

* Ik werk voor een Belgisch bedrijf
* Werkgebied: Nederland
* Zelf blijf ik wonen in NL
* Mijn vrouw heeft wel gewoon een Nederlandse werkgever.

Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden:

* Ga ik in Belgie of Nederland belasting betalen?
* Gevolgen mijn AOW (Is nog ver weg, maar toch)
* Hypotheek aftrek?
* De bijtelling van de auto?
* Moet de auto van de zaak een Nederlands of Belgisch kenteken krijgen?

Dit zijn wat zaken die zo bij mij op komen. Ik heb op internet al wat rondgekeken, maar kom elkaar tegensprekende verhalen tegen. Het zou mij zijn als er hier iemand is met ervaring op dit punt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
TFHfony schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:36:
Ik heb een mogelijkheid om voor een bedrijf in Belgie te gaan werken, zelf blijf ik natuurlijk gewoon in Nederland wonen. Het gaat om een buitendienst functie, waarbij de klanten in Nederland zitten. Het resultaat zal dus zijn:

* Ik werk voor een Belgisch bedrijf
* Werkgebied: Nederland
* Zelf blijf ik wonen in NL
* Mijn vrouw heeft wel gewoon een Nederlandse werkgever.

Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden:

* Ga ik in Belgie of Nederland belasting betalen?
* Gevolgen mijn AOW (Is nog ver weg, maar toch)
* Hypotheek aftrek?
* De bijtelling van de auto?
* Moet de auto van de zaak een Nederlands of Belgisch kenteken krijgen?

Dit zijn wat zaken die zo bij mij op komen. Ik heb op internet al wat rondgekeken, maar kom elkaar tegensprekende verhalen tegen. Het zou mij zijn als er hier iemand is met ervaring op dit punt.
1. Je betaalt normaalgesproken belasting in het land waar je staat ingeschreven.
2. Als je in NL staat ingeschreven houd je gewoon recht op AOW. Sta je buiten NL ingeschreven, kost dat per jaar 1% van je AOW
3. Nederlandse belasting betalen = Nederlandse belastingvoorwaarden
4. Zie 3
5. Lijkt me dat jij als Nederlander die werkt in Nederland ook in een auto met Nederlands kenteken hoort te rijden. Als ik voor Google in Groningen zou gaan werken en daarbij een auto van de zaak krijg, krijg ik toch ook geen auto op amerikaans kenteken?

Edit: wat betreft punt 1, je nieuwe werkgever zal dan de belgische belasting niet moeten inhouden op je loon, en zal je zelf later inkomstenbelasting op moeten geven. Evt kan je ervoor kiezen om wel in Belgie belasting te betalen, maar moet je dit in NL opgeven als inkomsten uit het buitenland waar al belasting over is betaald.

[ Voor 9% gewijzigd door _JGC_ op 19-06-2009 15:42 ]

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
_JGC_ schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:40:
[...]
Edit: wat betreft punt 1, je nieuwe werkgever zal dan de belgische belasting niet moeten inhouden op je loon, en zal je zelf later inkomstenbelasting op moeten geven. Evt kan je ervoor kiezen om wel in Belgie belasting te betalen, maar moet je dit in NL opgeven als inkomsten uit het buitenland waar al belasting over is betaald.
Als eerste bedankt voor je snelle antwoord.
Wat betreft je "edit", ik denk dat het dan praktischer zal zijn om het gewoon via het Nederlandse belastingrecht te laten lopen en dus maar alles bruto uit te laten betalen. Zou het dan mogelijk zijn om gelijk al maandelijks het te betalen bedrag aan belastingen/premies over te maken naar de belastingdienst, of zou dit moeten na het ontvangen/verwerken van de aangifte?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939