Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

In augustus ga ik weer een half jaartje naar school om mijn niveau 4 diploma te gaan halen.

Mijn gegevens na dit half jaartje gaan er zo uit zien:

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT Medewerker (Niv 2) MBO ICT Beheerder (Niv 4)
Certificaten: ITIL Foundation, Prince2 Foundation
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Detacheringsbureau
Vorige functie(s): Gedetacheerd bij een gemeente als Servicedeskmedewerker (75% ICT, 25% Facilitair)

Nu is mijn vraag, wat mag ik straks gaan verwachten qua salaris?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 15:33 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 21:00

beany

Meeheheheheh

Ehm, je kan ook een beetje rondneuzen in Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan,
Daar werd mij aangeraden even een eigen topic aan te maken :)

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

je moet gezien de huidige economische malaise oppassen dat je jezelf niet uit de markt prijst door te hoog in te zetten. play it safe: 2200 inzet, max zakken tot 2100 bruto en leaseauto a 650 incl. brandstof (evt. zakken tot 575).

d:)b :henk d:)b

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:02
Offtopic, moet je niet eerst niveau 3 halen om aan niveau 4 te kunnen beginnen?

My favorite programming language is solder.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
MrJayMan schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:38:
je moet gezien de huidige economische malaise oppassen dat je jezelf niet uit de markt prijst door te hoog in te zetten. play it safe: 2200 inzet, max zakken tot 2100 bruto en leaseauto a 650 incl. brandstof (evt. zakken tot 575).
Persoonlijk vind ik dat wel veel voor een iemand die net van het MBO afkomt + 1 jaar werkervaring.
Ik zou eerder denken aan 1800-2000 bruto.

[ Voor 4% gewijzigd door AE86 op 19-06-2009 18:58 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is dat voor een starter niet een beetje erg hoog? Dit is echt een utopie als je het mij vraagt.

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 01:02
AE86 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:58:
[...]
Persoonlijk vind ik dat wel veel voor een iemand die net van het MBO afkomt + 1 jaar werkervaring.
Ik zou eerder denken aan 1800-2000 bruto.
Laatst iemand met niveau 4 die kreeg ~€1650,- max. zonder werkervaring. :/

My favorite programming language is solder.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:00
2200 euro bruto + leasewagen voor een MBO helpdesker?
Dream on.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:32:
Nu is mijn vraag, wat mag ik straks gaan verwachten qua salaris?
Je huidige salaris + € 50,= / € 75,= voor je moeite en inzet. :)

ARME AOW’er

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:09
2200 voor MBO niveau met 1 jaar werkervaring en 23 jarige leeftijd is idd erg hoog. Dit is meer het start salaris voor een afgestudeerde HBO'er.

Als ik jou situatie zo bekijk zo ik hopen op: 1800-2000 max.

Maar schrik echt niet als ze 1500 bieden. In deze tijd is dat best normaal. En is het ook niet raar om bijvoorbeeld een jaartje of twee voor 1700 te werken. Vraag dan wel hoe het salaris opbouw in elkaar zit voor de toekomst. Als de crisis voorbij is kan je weer snel omhoog gaan.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:34
Afhankelijk van werkgever:

Corperate / Overheid = +/- 1900 - 2000
Detachering = +/- 1800 - 2000 + Auto
MBK = 1600 - 1800

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:11
Startsalaris van een MBO IT-er niveau 4 ligt op 1500 a 1600 euro. Als je een gemiddeld persoon bent met een jaar werkervaring en een enkel certificaat zou ik tevreden zijn met 1700 a 1800 euro. Maar over het algemeen zijn detacheerders volgens mij niet zo happig op diploma's en rekenen ze met standaard regels als: 25 euro per certificaat/diploma.

• Patten
  • Laatst online: 27-10 13:08
Vers van school, dan zou ik ook inzetten op 1800-2000.
En dan is dat nog goed betaald ook.
En mijn eerste keuze (persoonlijk) zou dan vallen op de detachering.
Is over het algemeen niet zo goed betaald (uit ervaring, 10 jaar deta gedaan), bijna altijd met auto en met een beetje geluk (afhankelijk van je kennis en inzet) kun je erg snel groeien.
Als je wat ervaring hebt, wordt MKB/staat ook aantrekkelijker.
Succes!

@Robkazoe: Bijna alle detacheerders zijn papiertjesgeil. Tegenwoordig moet je (m.n. bij het rijk) bij veel klanten op de "preferred" list staan om mensen te mogen leveren. En met papiertjes (hoe eenvoudig ook) verkoopt het gewoon beter.

[ Voor 22% gewijzigd door Patten op 21-06-2009 00:57 ]

Carpe Diem

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 07:08
Ik zou uitgaan van rond 1700. Mogelijk een kleine auto als dat gebruikelijk is bij je werkgever. Uiteraard kan je hoger inzetten, nooit geschoten is altijd mis.

[ Voor 25% gewijzigd door ijdod op 21-06-2009 08:56 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:11
Patten schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:55:
Vers van school, dan zou ik ook inzetten op 1800-2000.
En dan is dat nog goed betaald ook.
En mijn eerste keuze (persoonlijk) zou dan vallen op de detachering.
Is over het algemeen niet zo goed betaald (uit ervaring, 10 jaar deta gedaan), bijna altijd met auto en met een beetje geluk (afhankelijk van je kennis en inzet) kun je erg snel groeien.
Als je wat ervaring hebt, wordt MKB/staat ook aantrekkelijker.
Succes!

@Robkazoe: Bijna alle detacheerders zijn papiertjesgeil. Tegenwoordig moet je (m.n. bij het rijk) bij veel klanten op de "preferred" list staan om mensen te mogen leveren. En met papiertjes (hoe eenvoudig ook) verkoopt het gewoon beter.
In dat opzicht wel, je wordt er alleen niet rijkelijk beloond voor vanwege die standaard "diploma = 25 euro"-loonsverhoging regel welke je vaak ziet.

Verwijderd

23 jaar? MBO...
Dan is 1700 bruto prima (zeker voor deze tijd) als je er een klein autootje (citroen c1 bijv..) bij krijgt..
Anders is 1800 a 1900 bruto prima.. Maar goed wacht eerst maar wat ze je bieden... dan kun je altijd nog zeggen dat je teleurgesteld bent of speelt...
Kijk ook naar je pensioenbijdrage en ziektekosten en netto onkostenvergoeding etc..
36 uur? , 40 uur?

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:10

TDB

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:42:
...
Kijk ook naar je pensioenbijdrage en ziektekosten en netto onkostenvergoeding etc..
36 uur? , 40 uur?...
Precies, dat zijn zaken die veel mensen over het hoofd zien maar wel héél belangrijk zijn. Zo kan je met goed doorrekenen soms beter af zijn met een werkgever die maandelijks € 150 minder geeft maar door alle (betere) secundaire arbeidsvoorwaarden toch beter uit de bus komt (qua financiën dan)

PSN: TDBtje

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

TDB schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:47:
[...]

Precies, dat zijn zaken die veel mensen over het hoofd zien maar wel héél belangrijk zijn. Zo kan je met goed doorrekenen soms beter af zijn met een werkgever die maandelijks € 150 minder geeft maar door alle (betere) secundaire arbeidsvoorwaarden toch beter uit de bus komt (qua financiën dan)
Of wat dacht van het type pensioenfonds: hoe wordt deze jaarlijks geïndexeerd ivm inflatie e.d. En als je geen beleggingspensioen wilt en men komt met een garantiefonds, wat blijft er dan over van je inleg wanneer je de toekomstige werkgever verlaat? hele nasty dingen die vaak niet in je voordeel geregeld zijn en je pas na jaren ontdekt.

d:)b :henk d:)b

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
MrJayMan schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:11:
[...]

Of wat dacht van het type pensioenfonds: hoe wordt deze jaarlijks geïndexeerd ivm inflatie e.d. En als je geen beleggingspensioen wilt en men komt met een garantiefonds, wat blijft er dan over van je inleg wanneer je de toekomstige werkgever verlaat? hele nasty dingen die vaak niet in je voordeel geregeld zijn en je pas na jaren ontdekt.
Zowieso als starter is er niet snel sprake van een excedenten pensioen echter zijn pensioenen niet vaak tak gerelateerd? Binnen mijn CAO maakt het nagenoeg niet uit naar welke werkgever ik ga (zowieso een vrij beperkt aanbod) echter die zijn allemaal aangesloten bij dezelfde pensioenfonds. Neemt niet weg dat het zeker interessant is om ook op secundaire voorwaarden te letten natuurlijk.
Pagina: 1