Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kost morphen van 225 foto's veel tijd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik werk op een school waar men bij de presentatie van de eindexamen leerlingen in een powerpoint presentatie van elke leerling een "morph" willen hebben van de foto van 1ste klas naar die van het 6de klas.
Ik wil weten of dit realistisch qua tijd om te maken.
Ik heb geen ervaring met het maken van morphs vandaar de vraag.
Is het haalbaar of niet om dat te maken voor ongeveer 225 leerlingen?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-11 19:40

painkill

Pain(k)(ill)

Nee.
Enige oplossing is ergens iets vinden wat automatisch van wat foto's dit kan maken.
Maar dan moet je alsnog de foto's uitzoeken wat eeuwen kost...

Of je moet er natuurlijk HEEL veel tijd in willen steken, dan is het haalbaar.

Mijn SNES verzameling!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11 19:36
Misschien dat je inmiddels wel hele slimme morph tooltjes hebt, in het verlengde van de gezichtsherkenning van fotocamera's. Maar bij de meeste morphtooltjes moet je met puntjes aangeven wat naar wat moet morphen. Als je dan 1350 foto's mag morphen dan ben ik bang dat de uitreiking een paar dagen later gaat worden. Het is niet echt een click-and-go proces.

De CSL/OT kroeg !

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 07:14
hoeveel tijd heb je?
Want anders zou ik gewoon een foto proberen en dan die tijd X 225 keer en dan kijken of je binnen je deadline blijft

[ Voor 3% gewijzigd door loser180 op 19-06-2009 15:36 ]

Jouw naam in onder mijn Post

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:16
kwa tijdsbestek is er weinig over te vinden, elk programma werkt natuurlijk anders wat het ene tijdrovender maakt dan het andere.

Je kan het eens proberen en kijken hoeveel tijd het kost en dat dan maal 225, maar daar was je zelf ook vast op gekomen. Er zijn redelijk wat tutorials te vinden en aan het aantal handelingen kun je zien of het een half uur per foto kost of 10 minuten.

discogs

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:36
Je zou hier bijvoorbeeld een scriptje voor kunnen schrijven in PHP ofzo, met wat interpolatie is het prima te doen. Voornaamste probleem blijft om alle foto's in dezelfde resolutie te krijgen, en de images te joinen tot een animated totaal. Dat kan echter prima via een aantal command-line tools op Linux. Focussen op gezichten e.d. wordt dan weer lastiger, tenzei je enkel (hele) nette schoolfoto's/pasfoto's gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik vermoedde het al dat het geen klusje is om ff tussen door te doen.
Ik zal eens ff google en reken.

Ze willen graag dat de 1steklas foto overgaat in de 6de klas zodat je mooi het verschil kan zien
(en natuurlijk een hoop lol aan beleven :P)
Misschien kan dit wel wat eenvoudiger met een overgang of iets dergelijks dat het wel wat weg heeft van morphen.
Ik heb echter niet veel kaas gegeten van powerpoint maar dat doet iemand anders.
Misschien is daar makkelijk een effect te bereiken wat ook voldoet.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:16
Ik snap wel dat het mooi en spetterend gepresenteerd wordt als je doet morphen, maar een van de zovele effecten in powerpoint is geen idee?

discogs

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 17:01
Ik hoop in ieder geval voor je dat de foto's op dit moment al digitaal zijn, en je niet eerst nog een aantal uur kwijt bent met het inscannen van foto's/negatieven ;-). Verder hoeft het met een tool die jou erbij helpt niet heel erg lang te duren lijkt me. Een 8 uur voor het hele werk: foto's bij elkaar zoeken en door de tool heen halen en op de Powerpointsheets zetten.. Da's dus maar één dag :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik van php geen kaas gegeten net als van de command line van linux.
Een vriend van mij is wel goed in php. Het zijn gewoon nette pasfoto's die elk jaar van de leerlingen gemaakt worden
De docent die er over ging vroeg of het mogelijk was ik heb nog geen ja of nee gezegd.
Ik denk dat effecten in powerpoint de beste oplossing is.
Tips voor effecten dan hoor ik het graag.

• Dadona
Tussenweg is door simpelweg met een videotool alle foto's in te laden en daar automatisch een fade tussenin te laten plaatsen.

De CSL/OT kroeg !

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04

pythagorasABC

A²+B²=C²

http://www.exefind.com/facemorpher-P7270.html

Net getest, en het werkt perfect!
Nadeel is dat het 20 dollar kost, de gratis versie plaatst er een watermark op.
Maar je kunt zelfs meerdere foto's er in kwijt, dus van de 1ste tot de 6de zou volgens mij kunnen.
Het morphen kost volgens mij geen tijd. Ik deed het "on-the-fly".
Je hoeft alleen maar een vierhoek om het gezicht te tekenen ( in het programma) en het werkt!
Als je dit met een paar mensen doet ben je zo klaar!

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• Dadona
Tof, niet meer die markers plaatsen. En 20 dollar is absoluut te overzien als je grotere projecten hebt, zeker in het geval van de TS. :)

De CSL/OT kroeg !

Verwijderd

Topicstarter
Zal toch eens kijken naar dat progje. Maar voordat ik toestemming heb om voor 20 dollar het progje aan te schaffen moet ik wel de hele bureaucratische molen door. Misschien hebben we het dan wel op tijd voor volgend jaar :P
Via een videobewerkings programma lijkt het me wel wat lastig aangezien de foto's niet achter elkaar moet laten zien maar voor elke foto een nieuwe slide in de presentatie moet komen.
Er moet bij elke leerling een kreet komen en wat verteld worden.

p.s. misschien worden het wel wat minder foto's want dit jaar zijn er enorm veel gebuisd!
We zitten nu op 77% geslaagd en dat kan maximaal nog ongeveer 88% worden.
Dat terwijl we vroeger tussen de 93 en 99 % zaten (vwo), regelmatig zelfs 100% op de havo!
Het is echt ongelofelijk veel!
Pagina: 1