Toon posts:

PC start niet meer op na upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topictitel al vermeld heb ik een upgrade van een pc uitgevoerd, deze start nu echter niet meer op (fans gaan draaien, geen beeld op het scherm)

wat heb ik al gedaan?

- ander moederbord (Gigabyte G31M-ES2L)
- ander geheugen (kingston/aapcer/corsair)
- andere cpu (beide Q8400)
- andere voeding (400/520/550 watt)
- cmos reset (batterij eruit en jumper reset gedaan)
- uit elkaar gehaald en volledig opnieuw in elkaar gezet
- uit de kast getest
- met zo min mogelijk onderdelen (mobo, voeding, 1latje ram, CPU en enkel mobo, voeding en CPU)

alles geeft hetzelfde resultaat: fans gaan draaien, geen beeld, geen piep codes oid...
ik heb geen idee meer wat het zou kunnen zijn.

Hieronder de specs van de oude pc:

Abit AA8 moederbord
2GB Kingston value ram geheugen
Intel P4 3,266 GHz

nieuwe hardware:
Gigabyte EG41MF-S2H moederbord
2GB kingston geheugen (oud) & 2gb apacer geheugen (nieuw)
Intel Core2Quad Q8400

Sorry als dit in het verkeerde forum moest staan maar post niet zoveel hier... omdat het om een volledig systeem gaat heb ik het hier maar geplaatst.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:14
Je hebt de wel alles aangesloten op het moederbord? Niet een kabel losgelaten bijvoorbeeld zoals de 4-pin stekker?

Verwijderd

Topicstarter
Alle kabels zitten goed in, de 24pin connector en de 4pin beiden aangesloten

op de 400watt voeding zat maar een 20pin en 4 pin, dacht eerst dat daar het probleem lag maar met een 500watt voeding mat24pin/4pin doet hij net hetzelfde...

videokaart word onboard gebruikt dus ook hier geen groot stroomverbruik of extra connector nodig.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 21:28

TFHfony

Professional Weirdo

Herzelfde advies als ik al eens in een ander draadje heb gegeven ( http://gathering.tweakers...message/32065474#32065474 )

Mocht je nog een reserve voeding hebben liggen: Wissel die eens om. Altijd de moeite waard om te proberen. Verder gewoon eens even alles loskoppelen (niet alleen SATA/IDE, etc, maar ook frontpaneel, etc..) en alleen met CPU, CPU Koeler en RAM proberen te posten. Als dat niet gaat: Jezelf zorgen gaan maken..

[ Voor 9% gewijzigd door TFHfony op 19-06-2009 15:17 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

Topicstarter
TFHfony schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:14:
Herzelfde advies als ik al eens in een ander draadje heb gegeven:

Mocht je nog een reserve voeding hebben liggen: Wissel die eens om. Altijd de moeite waard om te proberen. Verder gewoon eens even alles loskoppelen (niet alleen SATA/IDE, etc, maar ook frontpaneel, etc..) en alleen met CPU, CPU Koeler en RAM proberen te posten. Als dat niet gaat: Jezelf zorgen gaan maken..
Dit heb ik al gedaan. Nieuwe voeding die hier in stock ligt (520watt) enkel CPU, mobo en 1 latje ram. Alles komt nieuw uit de verpakking en hierop krijg ik niets. Geen beeld, geen pieps, enkel de fans gaan draaien en ledjes op het moederbord gaan aan.

front panel ed is ook niet aangesloten, dus hieraan kan het ook niet liggen.
heb alle onderdelen al eens vervangen door nieuwe exemplaren in alle mogelijke combinaties... niets wil helpen. Ik zou het zelf ook niet meer weten :? :?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 21:28

TFHfony

Professional Weirdo

Dan zou ik me toch zorgen gaan maken omtrent het moederbord... Als er nu namelijk nog geen beepjes van het post-systeem vandaan komen, dan denk ik dat de boel erg dood is...

Nu heb ik de gegevens niet van het moederbord, maar zit er wellicht een jumper voor intrusion detection op het moederbord? Kijk even of die open of dicht moet staan... Sowieso even alle jumpers langslopen of er toevallig niet iets af-fabriek verkeerd staat.

[ Voor 42% gewijzigd door TFHfony op 19-06-2009 15:25 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

Topicstarter
TFHfony schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:23:
Dan zou ik me toch zorgen gaan maken omtrent het moederbord... Als er nu namelijk nog geen beepjes van het post-systeem vandaan komen, dan denk ik dat de boel erg dood is...

Nu heb ik de gegevens niet van het moederbord, maar zit er wellicht een jumper voor intrusion detection op het moederbord? Kijk even of die open of dicht moet staan... Sowieso even alle jumpers langslopen of er toevallig niet iets af-fabriek verkeerd staat.
Alle jumpers staan goed. Mijn eerste gedacht was ook het moederbord. Heb daarom eens een ander genomen uit de stock die hier ligt, hier geeft hij ook niets op. Ook al een 2de Q8400 getest, maar deze geeft ook op beide moederborden hetzelfde resultaat...

Snap er niets van...

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:57
Misschien is er wel iets mis met je onboard videokaart. Probeer eens een videokaart erin te plaatsen en hier het beeldscherm op aan te sluiten.
Dat ze op beide moederborden niet werken, vind ik erg raar

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Je zegt dat je met 1 latje RAM hebt getest, heb je ook de andere latjes getest? (dus wel maar 1)

Verwijderd

Topicstarter
@Lars93: beide moederborden onboard videokaart, exerne videokaart en pci videokaart willen het niet doen...

@spNk: latjes van kingston, apacer en corsair getest ;)

CPU ingewisseld voor een Q8200, deze deed het even wel tot ik de 400Watt voeding er aan hing, toen gaf die niets meer...

Ik denk dus dat de voeding een piek geeft die de CPU kapothelpt...

Bedankt om mee te denken aan iedereen trouwens :)

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

het lijkt wel of dat ding gewoon niet genoeg stroom uit het stopcontact kan trekken probeer is op een andere kamer ander stopcontact? dit wel heel vreemd nog nooit meegemaakt :o

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:20

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Heb je alles in een kast ingebouwd of los er uit liggen? Probeer anders dat laatste eens, ik denk aan kortsluiting in de kast. Afstandsbusjes staan goed ingedraaid, conform je mobo gaten?

Specs

Pagina: 1