Toon posts:

Activision: “might have to stop supporting Sony”

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Activision CEO Bobby Kotick has warned that the publisher “might have to stop supporting Sony” platforms.

“I'm getting concerned about Sony; the PlayStation 3 is losing a bit of momentum and they don't make it easy for me to support the platform. It's expensive to develop for the console, and the Wii and the Xbox are just selling better. Games generate a better return on invested capital on the Xbox than on the PlayStation,” he told The Times.

“They have to cut the price, because if they don't, the attach rates are likely to slow,” he added. “If we are being realistic, we might have to stop supporting Sony. When we look at 2010 and 2011, we might want to consider if we support the console — and the PSP too.”

Kotick, who said recently that he was disappointed the platform holders opted not to announce console price cuts at E3, also noted that Activision had paid Sony $500 million in royalties and other goods last year, which “probably still worked out at 400 percent of the profit they made.”
Bron: EDGE Online/The Times

De boodschap is duidelijk, die prijsverlaging moet er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lijkt me wel.... geen games zijn geen sales. 1 publisher zal niet het verschil maken (hoewel een hele grote), maar het zal niet bij eentje blijven. Werk aan de winkel voor Sony dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Sony zit gewoon in een lastig pakket. Ze maken namelijk verlies op elke console. Dit hopen ze dan weer met spellen verkoop terug te verdienen. Maar aan de andere kant hebben ze ook weer fans/pers/developers die graag een prijsverlaging zien.

Maar dat zou dan weer betekenen dat Sony gewoonweg verlies gaat draaien. Ze moeten dus wel de prijs zo hoog houden denk ik.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

Eldariel schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:11:
Sony zit gewoon in een lastig pakket. Ze maken namelijk verlies op elke console. Dit hopen ze dan weer met spellen verkoop terug te verdienen. Maar aan de andere kant hebben ze ook weer fans/pers/developers die graag een prijsverlaging zien.

Maar dat zou dan weer betekenen dat Sony gewoonweg verlies gaat draaien. Ze moeten dus wel de prijs zo hoog houden denk ik.
Maar ze verdienen toch ook op games?

Als ze de prijs verlagen, zetten ze meer consoles af (hypothetisch) en als er meer consoles in omloop zijn stijgt de game-verkoop (hypothetisch wederom).
Op die manier kan met dus alsnog winst maken (again: hypothetisch).

Mocht dat op die manier onmogelijk zijn, dan hebben ze een groot probleem want als de waarschuwing klopt van Activision, dan gaat Sony terrein verliezen en blijft de PS3 verlies leiden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:29
Sony mag ook eens de prepaid kaarten introduceren ...

Want Activision kwam ook gisteren ook met deze nieuws
Stalwart defenders of freedom and Call of Duty fans everywhere have answered the call with more than one million downloads of the Call of Duty: World at War Map Pack 2 from Activision Publishing, Inc. and developer Treyarch, during its first weekend of availability (11-14 June) on Xbox LIVE and the PlayStation Network.
En volgens mij was ook de verhouding van COD4 op de ps3 4 miljoen verkochte exemplaren en bij de xbox 360 12-14 miljoen. Das toch behoorlijke verschil.

[ Voor 20% gewijzigd door FireBladeX op 19-06-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op zich is er weinig mis met een dergelijk topic, maar wil je volgende keer alsjeblieft gewoon een nieuwstip insturen, of met iets meer inhoud je topic starten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireBladeX schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:55:
Sony mag ook eens de prepaid kaarten introduceren ...

Want Activision kwam ook gisteren ook met deze nieuws

[...]

En volgens mij was ook de verhouding van COD4 op de ps3 4 miljoen verkochte exemplaren en bij de xbox 360 12-14 miljoen. Das toch behoorlijke verschil.
En dat zal zo blijven ook denk ik. Zelfs als de PS3 goedkoper wordt zal een game als Modern Warfare 2 straks een stuk beter verkopen, omdat Xbox Live zo strak in elkaar steekt op de Xbox 360. Het lastige is ook dat de Xbox dus die naam nu eenmaal heeft en misschien is PSN ook wel goed en wordt het steeds beter...de naam en faam zal Xbox Live houden en dus zullen gamers sneller voor de Xbox-versie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op zondag 21 juni 2009 @ 08:35:
Op zich is er weinig mis met een dergelijk topic, maar wil je volgende keer alsjeblieft gewoon een nieuwstip insturen, of met iets meer inhoud je topic starten? :)
Ik heb al best vaak nieuwstips ingestuurd, maar ze verschijnen nooit op de frontpage.
Pagina: 1