Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk momenteel al bijna 4 jaar bij mijn huidige werkgever en door reorganisatie is mijn werk de laatste tijd wat minder leuk geworden. Daarom ben ik dus rustig begonnen om me heen te kijken of ik wat leukers kan vinden. Nou ben ik 2,5 week geleden op gesprek geweest bij een detacheerder die wat leuke vacatures voor me had. Ik heb niks te verliezen dus ik ben daar gaan praten over hoe of wat, het was een aangenaam gesprek en kwam positief over bij mij. Ze wilden me bij 2 bedrijven langs sturen om te praten. Aan het einde van het gesprek werd mij gevraagd of ik hun 2 weken exclusiviteit wilde geven, ofwel niet bij andere gaan solliciteren. Ik ben hiermee akkoord gegaan omdat ik verder totaal geen haast heb.
Nou zijn we inmiddels 2,5 week verder en dit detacheringsbedrijf heeft nog helemaal niets van zich laten horen ondanks dat ze hadden gezegd dit wel te doen. Ik vind dat persoonlijk een beetje schofterig eigenlijk.
Ik vroeg me af hoe jullie ervaringen waren met detacherings bedrijven, wordt exclusiviteit vaak gevraagd? Ik ben bij mijn huidige baan 4 jaar geleden ook via detachering binnen gekomen, toen in die tijd ook nog bij 3 of 4 andere detacheerders geweest. Exclusiveit werd mij nooit gevraagd toen. Misschien komt dit omdat ik in een andere positie ben nu dat ik wel momenteel een baan heb. Kortom, ik weet het niet. Is het normaal of is het gewoon schofterig van dit bedrijf dat ze dit zo doen. Ik was benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast bedankt voor de reacties.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 21:00

beany

Meeheheheheh

Dat je niks meer van ze hoort, dat is vrij normaal. Komt vaker voor. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo, maar ze zitten er altijd tussen.

Exclusiviteit: is mij ook wel eens gevraagd. Ik heb daar altijd op geantwoord dat dat een beperking is van mijn mogelijkheden op een nieuwe baan en daar dus niet aan wens mee te doen. Als ze dan niets voor mij konden betekenen nam ik beleefd afscheid van ze.

Je moet niet vergeten dat werving & selectie bureau's vaak toch wel boefjes zijn. Er zijn maar weinig goede, dus wees niet bang om ze wat tegengas te geven.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:58
Heb het onlangs met een recruitment club gehad, die wilde ook exclusiviteit en zou me binnen 2 weken zeker kunnen plaatsen.
5 weken na dato nog maar 1 bedrijf gezien waar ik vantevoren al had gezegd dat ik daar niet wilde zitten, dat bleek ook wel uit het sollicitatiegesprek.

Zelf zou ik het dus niet weer doen, zo'n exclusiviteit periode. Het bedrijf vraagt het natuurlijk omdat ze dan een hogere kans hebben jou te kunnen plaatsen voordat een ander dat doet (of jijzelf). Gaat alleen maar om het geld dus, niet om je persoonlijk.

Maar denk dat het tegenwoordig wel vaak wordt gevraagd.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Topicstarter
Het valt mij gewoon tegen van ze. Had een goed gevoel over het gesprek maar nu dus een bittere nasmaak ervan. Heb de neiging om als ze bijvoorbeeld volgende week bellen hun af te wijzen omdat ze zich niet aan hun woorden houden. Ik vertrouw zo'n bedrijf al niet meer als ze zich niet eens aan hun woord kunnen houden. Ze kunnen dan toch op z'n minst even bellen en zeggen dat ze niks voor me hebben. Maar wellicht is dit dus een overtrokken reactie van mij als het zo vaak voorkomt.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 21:00

beany

Meeheheheheh

Je kan ze wel bellen, maar dan krijg je alleen maar smoesjes te horen. Je zal er niet veel mee opschieten.

Beter is om de volgende keer dat bedrijf compleet te mijden. Dan komen ze vanzelf een keer in de problemen ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 10:23
Zij hadden gehoopt om je op één van de twee opdrachten te plaatsen, zonder het risico van een extra bankzitter te hebben. Blijkbaar vond hun opdrachtgever je niet de perfecte kandidaat. Dat hoeft niet aan jou te liggen, dat kan ook aan het tarief etc liggen.

Mema

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:59:
... Aan het einde van het gesprek werd mij gevraagd of ik hun 2 weken exclusiviteit wilde geven, ofwel niet bij andere gaan solliciteren.
(...)
Nou zijn we inmiddels 2,5 week verder en dit detacheringsbedrijf heeft nog helemaal niets van zich laten horen ....
Je hebt ze twee weken gegeven en die zijn nu om. Je hebt je belofte in ieder geval ingelost dus je kunt jezelf met een gerust hart in de spiegel kijken.

Als een onderneming de sollicitant om exclusiviteit vraagt, zou je dat ook andersom mogen verwachten. Helaas is daar meestal geen animo voor :X

Maar goed, gewoon vergeten die tent en verder zoeken.

Verwijderd

Ik zou toch ook even een belletje doen.. Vragen hoe het er nu voorstaat en aangeven dat je verder gaat zoeken als zij niets concreets hebben.. Als zij hebben aangeven met twee weken wat te laten horen, tja, ik vind 2,5 week dan nog wel redelijk.. Maar zij moeten ook beseffen dat jij akkoord bent gegaan met hun "exclusiviteit", maar dat gaat natuurlijk wel ten koste van jouw mogelijkheden om verder te kijken (en daarmee ook jouw kansen)..

Mochten ze nu wel iets hebben, zou ik ze daar evengoed op attenderen.. Een bedrijf dat direct zo slordig op jou overkomt, zal meerdere "minpunten" hebben.. De vraag is of jij daar überhaupt mee in zee wilt gaan..

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk idd dat ik niet met ze in zee wil. Die luxe heb ik omdat ik niet werkloos ben en op zich prima zit waar ik nu zit. Heb nog steeds niets gehoord en heb inmiddels al ergens anders gesprekken gehad. Ik heb me aan mijn woorde gehouden, jammer dat zij dat niet doen. Minpuntje voor dat bedrijf dus.

• snoopp17
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02-2017
Zou daar nooit mee akkoord gaan of ze moeten me van te voren vertellen om welke opdracht /werkgever het gaat en dan moet deze al heel erg hoog op mijn verlanglijstje staan.
Het probleem is dat veel detacherings bureau geen exclusief contract hebben met hun opdracht gever en dat regelmatig verschillend bureaus met dezelfde opdracht bezig zijn waardoor je kansen natuurlijk behoorlijk slinken, vaak levert ieder bureau meerdere cv's aan en is de opdrachtgever zelf ook nog aan het werven.
Voor dit soort opdrachten is het niet gepast exclusiviteit te vragen.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Seraphin

Meep?

Heb het zelf 1 keer meegemaakt dat een recruiter om een dergelijke vorm van exclusiviteit vroeg. Mijn antwoord zou tegenwoordig zijn: "prima, als ik dan ook de exclusieve kandidaat voor die functie / klus ben".

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:19:
Ik denk idd dat ik niet met ze in zee wil. Die luxe heb ik omdat ik niet werkloos ben en op zich prima zit waar ik nu zit. Heb nog steeds niets gehoord en heb inmiddels al ergens anders gesprekken gehad. Ik heb me aan mijn woorde gehouden, jammer dat zij dat niet doen. Minpuntje voor dat bedrijf dus.
Ik zou er toch een belletje aan wagen en er van af zien.
Ook even duidelijk mededelen dat deze manier van zakendoen van weinig professionaliteit getuigd.
Een man een man, een woord een woord. Afspraak is afspraak.
Dan weet die club waar ze aan toe zijn, en misschien dat het een ander bespaard blijft.

Carpe Diem

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Pff, gewoon lekker los laten, er zijn meer bedrijven in de wereld. Je hebt er wat van geleerd, nooit iets weggeven (je toestemming) zonder er iets voor in ruil voor terug te krijgen. Je hebt je aan de afspraak gehouden, dus gewoon lekker verder zoeken. Jammer voor hun dan. Mochten ze dan toch bellen, dan kan je lekker zeggen dat jij je wel aan de afspraak had gehouden.

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Je merkt heel vaak dat de bedrijven moeite hebben met het afwijzen van mensen. Als je aangenomen word dan hoor je het heel snel, maar als ze geen interesse hebben dan bellen ze je pas op het laatst mogelijke moment of gewoon helemaal niet. Ik heb het zelf verschillende keren meegemaakt.

Dit is jammer, als ze geen interesse hebben dan wil je dat natuurlijk zo snel mogelijk weten zodat je verder kan gaan zoeken en geen tijd verspilt. Het is heel erg onprofessioneel, maar tegelijkertijd ook heel erg menselijk.

In jouw situatie zie ik het probleem trouwens niet zo, je hebt geen haast dus ga gewoon rustig verder zoeken. Als je uitsluitsel wilt hebben dan bel je ze gewoon even op. Neem vooral geen afwachtende houding aan als het om solliciteren gaat.

Om exclusiviteit is mij nooit vaak gevraagd, het zal wel met de huidige economische situatie te maken hebben dat detacheerders zo afwachtend zijn. Wat wel altijd gevraagd wordt is bij hoeveel andere bedrijven ik sollicitaties heb lopen en of ik ze op de hoogte wil houden daarover.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist toch nog gebeld door dat detacheringburo, ze willen me ergens op gesprek laten gaan.
Die kerel begon met "vorige week had mijn collega je natuurlijk al gebeld", waarop ik zei "mij gebeld? niemand heeft mij gebeld." Volgens mij dus gewoon een kutsmoes. Ik ga nu wel gewoon op gesprek maar ben wel achterdochtig over dat buro. We zien het wel.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:08:
Zojuist toch nog gebeld door dat detacheringburo, ze willen me ergens op gesprek laten gaan.
Die kerel begon met "vorige week had mijn collega je natuurlijk al gebeld", waarop ik zei "mij gebeld? niemand heeft mij gebeld." Volgens mij dus gewoon een kutsmoes. Ik ga nu wel gewoon op gesprek maar ben wel achterdochtig over dat buro. We zien het wel.
Ik had toch geprobeerd om wat meer tegengas te geven. Jij bent immers de inkomsten voor dat bedrijf, dus dan moeten ze zich daar ook naar gedragen.

Misschien dat je er een gedeelte van de plaatsings fee had kunnen bedingen, als ze daar niet mee akkoord gaan had je kunnen bedanken wegens het niet nakomen van de afspraken.

Ik heb zelf geen ervaring met dergelijke wervings en selectie buro's maar ik heb er al genoeg slechte verhalen over gehoord. Ze willen graag wat aan je verdienen, maar zo gauw als er wat aan hun kant moet gebeuren blijft het opeens erg stil

[ Voor 13% gewijzigd door Woy op 23-06-2009 10:19 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:08:
Ze proberen je gewoon zonder dat het hun "bankzitgeld" kost te plaatsen. Ik zou dit niet pikken.
Weet je wat je gewoon moet doen? Zelf die opdrachtgevers zeggen dat je ook heel goed zonder het detacheringsbureau bij hen aan de slag kan..
Gebruik het detacheringsbureau dan maar om te netwerken zeg maar..
En mochten ze (het detacheringsbedrijf) je toch willen hebben uiteindelijk, vraag dan goed naar het tarief dat voor jou betaald wordt (aan de opdrachtgever). En haal er zoveel mogelijk salaris voor jezelf uit. Pak wat je pakken kan bij die detacheerder, en dan kun je altijd nog die nare communicatie-zaken aangeven als je eenmaal een paar maanden in dienst bent....
Zorg ervoor dat je in deze tijd, geen proeftijd hoeft te doorlopen!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:36:
[...]

Ze proberen je gewoon zonder dat het hun "bankzitgeld" kost te plaatsen. Ik zou dit niet pikken.
Weet je wat je gewoon moet doen? Zelf die opdrachtgevers zeggen dat je ook heel goed zonder het detacheringsbureau bij hen aan de slag kan..
Gebruik het detacheringsbureau dan maar om te netwerken zeg maar..
En mochten ze (het detacheringsbedrijf) je toch willen hebben uiteindelijk, vraag dan goed naar het tarief dat voor jou betaald wordt (aan de opdrachtgever). En haal er zoveel mogelijk salaris voor jezelf uit. Pak wat je pakken kan bij die detacheerder, en dan kun je altijd nog die nare communicatie-zaken aangeven als je eenmaal een paar maanden in dienst bent....
Zorg ervoor dat je in deze tijd, geen proeftijd hoeft te doorlopen!!
Dat ga ik dus niet doen, ik ga niet zelf tot een laag niveau afzinken. Ik heb ook nog een beetje zelfrespect.
Ik neem alles wat het detacheringsburo zegt met een korreltje zout en verder zie ik het wel, een wijze les geleerd dus. Ondertussen ga ik ook nog zelfstandig solliciteren.

Verwijderd

Laag niveau. hmmm. Zit op die opdrachtgever exclusiviteit op dan? Zo werkt de markt gewoon hoor..
Trouwens ik hoor nog wel van je als jij straks bij een detacheerder werkt en je hebt geen opdracht. Ik ben benieuwd welk niveau er dan nog is...
Een detacheerder denkt alleen in uurtje-factuurtje, niet aan de persoon achter de uurtjes...

Maar jij zit toch in een ideale positie, je hebt nog een baan, dus je kunt inderdaad relaxed rondkijken.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Exclusiviteit doe ik niet meer, maar volgens mij zijn er wel degelijk juridisch kwesties aan verbonden en kun je niet zomaar bij een detacheerder bij hun de vacatures bekijken en vervolgens rechtstreeks naar die bedrijven toestappen. Weet iemand hoe dit echt in elkaar steekt?
Ik vermoed dat een bedrijf en een detacheerbureau wel iets getekend hebben waardoor zij je dan niet mogen aannemen.
Ik ben niet wanhopig en ga niet over lijken, hoop dat ik dit ook niet doe als ik wel in een wanhopige positie zit. Misschien overdrijf ik een beetje over laag niveau enz. hoor (soms moet je overdrijven om je punt te maken :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 13:29 . Reden: toevoeging ]

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-11 23:36
Voor jou is dat geen probleem.
Jij hebt geen overeenkomst met de detacheerder of met het bedrijf.
Tussen detacheerder en bedrijf kan het anders liggen => die kunnen wel een overeenkomst hebben.

Komt er natuurlijk ook bij dat sommige bedrijven ethisch werken:
Eerst via detacheerder = sowieso via detacheerder en dan moet je zelf niet afkomen.
Andere bedrijven vinden het wel leuk dat je rechtstreeks bij hen komt, want dan kunnen ze wat besparen.

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Die overeenkomst tussen Recruiter en jouw eventuele Werkgever luidt ongeveer als volgt: nadat de Recruiter jou heeft aangeboden, mag de Werkgever jou niet benaderen zonder hun medeweten, en ook niet via een concurrent aannemen, gedurende een zekere periode (meestal drie of zes maanden). Vertalend naar jouw situatie: De Werkgever heeft waarschijnlijk meerdere Recruiters in de arm heeft genomen, en ze willen voorkomen dat een andere Recruiter hun net voor is.

In het algemeen geldt: als iemand jou een vraag stelt die je niet verwacht, *altijd*doorvragen*. Daarna kan je proberen om het gevraagde af te zwakken, denk in dit geval aan het uitsluiten van een bepaalde regio of branche. Doen ze daar moeilijk over, vraag dan weer waarom, enz. Je kan ze ook nog wisselgeld aanbieden door voor te stellen om tijdelijk je Monsterboard CV te deactiveren en dergelijke.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
Ik denk dat de TS eerst moet weten dat er een groot verschil is tussen detachering en werving en selectie/ recruitment. Tussen die vormen zit een groot verschil en maakt het verhaal van de exclusiviteit begrijpelijker.

Bij een echte detacheringsbureau kan ik me een exclusiviteitscontract nog wel voorstellen, immers ga jij daar in dienst komen en hebben ze een profiel welke voldoet aan de opdrachtgevers eisen. In dit geval is dat een win-win situatie voor beiden; jij bent de potentiele kandidaat, zij de zekerheid.
Bij de overige twee vormen is het geval dat voor 98% de opdrachtgever je in dienst neemt, daar is het gehele exclusiviteit verhaal onzinnig en meer misselijke oplichting.

Uit de strekking van het verhaal maak ik op dat we eerder te maken hebben met werving en selectie dan met detachering. Mijn advies niet serieus op ingaan en tenzij het serieus wordt(gesprek + indienst treding) rest het devies: uitknijpen die boel! Zolang jij niet in zee gaat, krijgen zij hun premie niet :>

[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 24-06-2009 10:40 . Reden: typos verholpen ]

Verwijderd

Kijk, ze willen voor zichzelf zoveel mogelijk kans op rendement geven, en daar ook nog eens de ruimte in hebben kwa tijd om vooral niet te hard te hoeven lopen.

Als iemand exclusiviteit wil, dan moet daar wat tegenover staan; jij levert een service, dus wat staat er tegenover? Ik zou er een premie voor vragen die vervalt als je werkelijk geplaatst wordt - dat is één manier om ze daadwerkelijk te laten lopen, of door ze heen te prikken dat ze zo serieus helemaal niet zijn dat een exclusiviteit werkelijk meerwaarde heeft.

De andere manier is gewoon direct te vertellen dat ze geen exclusiviteit krijgen, en dat als ze van mening zijn dat ze je werkelijk kunnen plaatsen, ze er maar beter direct flink hun best voor gaan doen om te voorkomen dat je al ergens anders heen bent.

In een zakelijke relatie hoort commitment nooit van één kant te komen. Als tegenpartij daar wel om vraagt, dan is het geen zakenpartner waar je op gelijke basis mee kan handelen.
Miki schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:45:

Bij een echte detacheringsbureau kan ik me een exclusiviteitscontract nog wel voorstellen, immers ga jij daar in dienst komen...
Nee dus, als ze je zo'n goede kandidaat vinden, dan moeten ze je maar aannemen.
De enige reden dat ze hiermee wegkomen is omdat iedereen het accepteert - als iedereen dit consequent weigert, zullen ze wel mee moeten. Klagen dat dit soort bedrijven laks is heeft dus eigenlijk als oorzaak dat mensen ze dat massaal laten doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou deze ochtend weer gebeld worden door ze om het een en ander te bespreken over een vacature. Ze hebben nog een uur te gaan en dan hebben ze zich 2 keer niet aan hun woord gehouden. Dan trek ik mijn conclusies, onbetrouwbaar bedrijf, wil ik niet mee in zee gaan.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:28:

[...]

Nee dus, als ze je zo'n goede kandidaat vinden, dan moeten ze je maar aannemen.
De enige reden dat ze hiermee wegkomen is omdat iedereen het accepteert - als iedereen dit consequent weigert, zullen ze wel mee moeten. Klagen dat dit soort bedrijven laks is heeft dus eigenlijk als oorzaak dat mensen ze dat massaal laten doen.
Met de huidige economische tijden is dit niet meer het geval. In goede tijden werden mensen op voorhand aangenomen ongeacht ze geplaatst konden worden. Met het grote aantal bankziters op dit moment is het niet verantwoord om iemand aan te nemen zonder plaatsing. Wel is het zo dat bij een exclusiviteitsbeding ook je eigen voorwaarden kunt bedingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:04:
Ik zou deze ochtend weer gebeld worden door ze om het een en ander te bespreken over een vacature. Ze hebben nog een uur te gaan en dan hebben ze zich 2 keer niet aan hun woord gehouden. Dan trek ik mijn conclusies, onbetrouwbaar bedrijf, wil ik niet mee in zee gaan.
Gelijk heb je.. Belooft niet veel goeds voor de toekomst.
Maar ja als je graag wilt, kun je altijd zelf even bellen en vragen waarom ze niet gebeld hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Nou blijkt, zeggen ze. Ben ik wel gebeld maar nam ik niet op en is mijn voicemail ingesproken. Waarop ik zeg: "Dat kan niet, mijn voicemail staat uit dus die kunt u nooit hebben ingesproken" Zijn ze helemaal verbaast over, zullen we wel een verkeerd nummer gebeld hebben. Yeah right.. het zal wel.

Verwijderd

Wat een bull bedrijf zeg... Hoe heette dat bedrijf ook alweer?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:42:
Wat een bull bedrijf zeg... Hoe heette dat bedrijf ook alweer?
Alweer? Volgens mij heeft de TS de naam nog niet genoemd ;)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 19:52
Ik heb een halfjaar voor een kleiner detacherings bureau gewerkt.
Had 's avonds mijn CV online gezet, de volgende ochtend hebben ze gebeld of ik geinteresseerd was in een gesprek. Bellen ze iets later weer terug of ik dezelfde dag nog kon komen.
Uit het gesprek bleek dat ze wel een paar bedrijven hadden waar ik terecht kon.
Diezelfde avond bellen ze om een afspraak te maken bij 1 van de bedrijven.
Een week later had ik werk en waren alle contracten getekend. :D

Ik denk dat het ook heel erg ligt aan de grootte van het bureau. Voor een kleiner bureau maak jij een groter percentage van de inkomsten en zullen ze wat harder lopen om jou aan het werk te krijgen. Ga je naar een hele grote en ben je 1 van duizenden gedetacheerden ben je een druppel in een emmer water. Heb jij geen werk, en zei dus geen inkomsten, zullen ze dat niet zo heel erg merken in de centen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
Klopt jongens, ik had bewust de naam van het bedrijf niet genoemd. Vind ik niet netjes om te doen, ook al behandelen ze mij niet netjes. Ben gewoon klaar met ze.

Verwijderd

Ik vind dat persoonlijk een beetje schofterig eigenlijk.
Is het ook. Zodra een bedrijf dat van mij vraagt ben ik weg. Je gaat toch ook niet aan een bedrijf waar jij solliciteert vragen of ze 2 weken geen sollicitatiegesprekken willen gaan voeren met andere mensen omdat jij nog even verder wil gaan shoppen naar een andere baan??? 7(8)7

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels even een tijdje verder. Ben op 1 gesprek geweest via dit bedrijf. Vond het helemaal niets, kwam totaal niet overeen met wat ze zeiden dat de vacature inhield. Was een hele vage vacature en bij het sollicitatie gesprek kon ik maar niet duidelijk boven water krijgen wat de baan nou eigenlijk inhield. De 2 interviewers waren erg bezig mij door te zagen maar gaven niet echt antwoord op mijn vragen, was dus niet echt 2 richtings vekeer. Volgende dag belde het detacheringsburo me om te vragen hoe het was gegaan, en toen heb ik ze het dus verteld dat ik het niks vond en dat ik daar niet verder mee wilden. Detacheringsburo was hoogst verbaast want het bedrijf zelf wilde wel verder (ik dus niet). Hierna hadden ze nog een functie als senior systeembeheerder waar ze me op gesprek wilde laten gaan, dat was inmiddels meer dan 1 maand geleden dat ze dit zeiden, en je raad het al, sindsdiens niks meer van ze gehoord. Ik ga nu eerst even lekker op vakantie en als ik terugkom moet ik zowiezo in een nieuwe functie bij mijn huidige werkgever beginnen, ik wacht even af of dat nog een leuke baan is en anders ga ik verder zoeken maar niet via een detacherings buro. Deze ervaring heeft er bij mij voor gezorgd dat ik liever zelfstandig solliciteer, ik vind een detacherings buro in mijn ervaring totaal geen meerwaarde hebben. Als ze nou alles gedaan hadden wat ze hadden beloofd hadden ze wel een meerwaarde kunnen zijn. Maar op deze manier dus absoluut niet, ik gun het ze niet meer om geld aan mij te verdienen.
Pagina: 1