Toon posts:

Hoe kan ik DVI output van Gigabyte moederbord instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb net een Gigabyte GA-MA78GM-S2H moederbord besteld voor mijn multimedia pc, waar een DVI output is ingebouwd: pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Bedoeling is om met een ''dvi to component video kabel'' de pc te verbinden met mijn plasma tv waar enkel component input aanwezig is (als high quality video input, dus geen dvi of hdmi). Het probleem nu is dat om zo rechtreeks te verbinden met een kabel, het signaal uit de pc blijkbaar DVI analoog uit moet zijn (op sommige ATI kaarten omschakelbaar naar Component) (http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=715). Ik dacht dat DVi altijd digitaal was...

Is mijn moederbord dus geschikt om rechtreeks met 1 kabel van DVI naar component te verbinden?

Alvast bedankt!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05 22:56
Dvi-D is DVI met alleen digitaal signaal.
Dvi-I is DVI met ook analoog signaal.

Jou moederbord heeft een DVI connector met DVI-D en gaat niet werken met de kabel genoemd in te TS
ik neem aam dat deze kabels ook te krijgen zijn met een D-SUB aansluiting ?
die zit namelijk ook nog op je moederbord

Edit :
Deze kabel is wel bruikbaar

[ Voor 25% gewijzigd door roelke op 19-06-2009 14:43 ]

I've GoT a solution

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:19

Umbrah

The Incredible MapMan

DVI naar component is natuurlijk zowiezo onmogelijk, aangezien DVI een digitale standaard is, en component analoog is.

De DVI poort op mijn GA-MA78GM-UD2H is alleen digitaal, en kan niet tegelijk met de HDMI uitgang actief zijn. Dat zorgt er voor dat je die poort al zowiezo niet kan gebruiken (check je handleiding of de DVI poort op je -S2H alleen digitaal is!) Soms kun je het ook aan de poort zelf zien door een ontbrekend "plusje", en in plaats daarvan alleen een "minnetje" aan de meest linkse kant van de poort). VGA naar component is zowiezo wel mogelijk, maar om dat vanuit je DVI poort te krijgen, moet je dus een DVI-I poort hebben die zowel VGA als DVI kan uitsturen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ook al gaat het hier om een integrated videooplossing, dit hoort nog steeds in VB.
PMG > VB.

Maar zoals de heren hierboven al aangeven, dit gaat niet werken.