Toon posts:

Remote support software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek software voor onze servers van klanten te monitoren. Het gaat om servers van klanten die dus extern staan. De software is SBS 2003. Hierin moeten de volgende zaken te zien zijn in 1 overzicht. Of de backup heeft gelopen (Viritas, Backup Exec, SBS Backup). Of er genoeg schijfruimte is. Of er fout meldingen zijn. Of de virus scanner heeft geupdate en of er virussen zijn (Trendmicro, Symantec). Enz.. Dus alle belangerijke dingen. Wij hebben hier al geprobeerd: NTR Admin maar deze kan de backups niet monitoren. Budget gaat het even niet om. Dus graag reacties of ervaringen met verschillende pakketen.

Alvast Dank!

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 11:00
Hier gebruiken wij het programma Kaseya, inmiddels geimplementeerd op een 480 tal werkstations en 20 servers en gebruiken precies de mogelijkheden die jij zoekt. Is wel wat werk om het te implementeren (niet een out-of-the-box product), maar daarna pluk je er wel de vruchten van!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Als je verstand heb van Linux kan Nagios misschien wel wat zijn. Hierin kun je heel makkelijk instellen wat je precies wil zien. Het ligt aan het back-up programma of deze te monitoren valt.

Verwijderd

Topicstarter
knifto schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:31:
Hier gebruiken wij het programma Kaseya, inmiddels geimplementeerd op een 480 tal werkstations en 20 servers en gebruiken precies de mogelijkheden die jij zoekt. Is wel wat werk om het te implementeren (niet een out-of-the-box product), maar daarna pluk je er wel de vruchten van!
Wat ik daar niet terug lees is of wij er Backups mee kunnen checken? Dus reports van Backup Exec en symantec enzz?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:36:
Ik zoek software voor onze servers van klanten te monitoren. Het gaat om servers van klanten die dus extern staan. De software is SBS 2003. Hierin moeten de volgende zaken te zien zijn in 1 overzicht. Of de backup heeft gelopen (Viritas, Backup Exec, SBS Backup). Of er genoeg schijfruimte is. Of er fout meldingen zijn. Of de virus scanner heeft geupdate en of er virussen zijn (Trendmicro, Symantec). Enz.. Dus alle belangerijke dingen. Wij hebben hier al geprobeerd: NTR Admin maar deze kan de backups niet monitoren. Budget gaat het even niet om. Dus graag reacties of ervaringen met verschillende pakketen.

Alvast Dank!
Je zou System Center Essentials van Microsoft kunnen gebruiken.Dit een monitoring tool van Microsoft, misschien ken je SCOM wel, dat is het kleine broertje hiervan en is speciaal gemaakt voor het MKB en middelgrote bedrijven.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:26:
[...]

Wat ik daar niet terug lees is of wij er Backups mee kunnen checken? Dus reports van Backup Exec en symantec enzz?
Je kan er net zoveel mee als je wilt, alleen moet je het zelf 'scripten' in sommige gevallen.
Zie het als een zwitsers zakmes. Je kan 'm naast het blik leggen, maar daardoor gaat het blik niet vanzelf open ;)

Door wat custom scripting met de agent te doen kun je een geslaagde backup (of niet) goed achterhalen.
Trigger het ding op een eventID bijvoorbeeld...

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 23-06-2009 19:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok! Had ik even niet aan gedacht;) Maar met die tool van microsoft kan je dus alleen servers op locatie monitoren. Het gaat nu nog om 80-100 server die bij allemaal verschillende klanten staan en die wij op ons kantoor kunnen monitoren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zoekt eigenlijk iets als wat ze hier doen?
http://www.kaseya.com/products/reports.aspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:54:
Ok! Had ik even niet aan gedacht;) Maar met die tool van microsoft kan je dus alleen servers op locatie monitoren.
Wat bedoel je hiermee? Elke server staat op een locatie, of dit nu je eigen rekencentrum of het rekencentrum van een klant is. Zolang er verbinding is (desnoods via een SCOM Gateway) dan is er te monitoren met SCOM.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1