Toon posts:

Hulp op afstand

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Weet niet of dit het goeie forum is, maar ik wil graag op afstand een computer kunnen beheren. Veel klusjes deed ik altijd voor familie, maar aangezien ik net ben komen te verhuizen gaat het niet altijd om even snel langs te komen.

Nadeel is dat bijna iedereen andere providers / domeinen of in een andere werkgroep zit, dus totaal niet in dezelfde ip range.

Heb al wat geprobeerd met extern bureublad en met msn hulp op afstand, maar dat zijn toch niet de meest goeie pakketen. Wie kan mij een goed pakket adviseren, waarmee ik op afstand dus de complete pc kan overnemen?

Verwijderd

probeer eens [ur;=http://www.teamviewer.com] teamviewer [/url] werkt altijd. geen poorten openzetten etc etc . gewoon downlaoden starten en overnemen maar.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:33

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:38:
Goedemorgen,

Weet niet of dit het goeie forum is, maar ik wil graag op afstand een computer kunnen beheren. Veel klusjes deed ik altijd voor familie, maar aangezien ik net ben komen te verhuizen gaat het niet altijd om even snel langs te komen.

Nadeel is dat bijna iedereen andere providers / domeinen of in een andere werkgroep zit, dus totaal niet in dezelfde ip range.

Heb al wat geprobeerd met extern bureublad en met msn hulp op afstand, maar dat zijn toch niet de meest goeie pakketen. Wie kan mij een goed pakket adviseren, waarmee ik op afstand dus de complete pc kan overnemen?
De twee opties die je aanhaalt zijn nu juist wel daarvoor bedoeld, als je de firewall maar goed instelt (poort 3389 forwarden). Je kunt anders ook nog eens kijken naar www.logmein.com.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Ik gebruik voor het exact zelfde doeleinde teamviewer. Hier hoef je alleen het nummer en wachtwoord van de client pc in je eigen pc in te voeren en je neemt zo controle over de computer. De anderen kunnen ook meekijken wat je doet zodat je ook nog wat kan uitleggen. Op de client pc vereist het niet eens een installatie. Ik zet gewoon een .exe bestand op het bureaublad waar de gebruiker op moet klikken als ze hulp willen.
Grootste voordeel van dit programma voor mij was dat het ook mac->windows en visa versa ondersteunt. (ik heb een mac en de mensen die hulp nodig hebben gebruiken windows).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:49:
Ik gebruik voor het exact zelfde doeleinde teamviewer. Hier hoef je alleen het nummer en wachtwoord van de client pc in je eigen pc in te voeren en je neemt zo controle over de computer. De anderen kunnen ook meekijken wat je doet zodat je ook nog wat kan uitleggen. Op de client pc vereist het niet eens een installatie. Ik zet gewoon een .exe bestand op het bureaublad waar de gebruiker op moet klikken als ze hulp willen.
Grootste voordeel van dit programma voor mij was dat het ook mac->windows en visa versa ondersteunt. (ik heb een mac en de mensen die hulp nodig hebben gebruiken windows).
Teamviewer dat lijkt mij wel wat, net ff wat info over op zitten zoeken.

Hoe maak je nu verbinding dan met een pc, doormiddel van een ip adres of....?

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:57:
[...]

Teamviewer dat lijkt mij wel wat, net ff wat info over op zitten zoeken.

Hoe maak je nu verbinding dan met een pc, doormiddel van een ip adres of....?
Ga d'r 'ns mee spelen... want deze vraag 20 min. na de eerste is wel kort door de bocht.
In 't kort: Jij start Teamviewer (manager), de ander start teamviewer. De ander krijgt op z'n scherm twee codes (Machine-id en wachtwoord), geeft deze telefonisch aan jou door. Jij toetst dat in en via de servers van teamviewer maak je contact (automagisch).

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Verwijderd

Topicstarter
magic_nl schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:02:
[...]

Ga d'r 'ns mee spelen... want deze vraag 20 min. na de eerste is wel kort door de bocht.
In 't kort: Jij start Teamviewer (manager), de ander start teamviewer. De ander krijgt op z'n scherm twee codes (Machine-id en wachtwoord), geeft deze telefonisch aan jou door. Jij toetst dat in en via de servers van teamviewer maak je contact (automagisch).
Thnx dat wou ik graag weten, zal eens kijken of het bevalt. mag wel slotje op nu.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:29
Ultravnc singleclick is wat je zoek: http://www.uvnc.com/addons/singleclick.html

Gaat door routers / firewall heen en is nog eens freeware ook. :)

-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een beetje zelfredzaamheid verwachten we hier wel.

Als je dan niet eens de moeite wil nemen om produkt documentatie door te lezen houdt het voor ons ook een beetje op zeg maar :)
En als je voortaan ook even wil opletten waar je je topics neerzet (Dit forumonderdeel behandelt virtualisatieprodukten, geen remote viewers ofzo) - graag.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.