Problemen werkend krijgen Sweex wireless router

Pagina: 1
Acties:

• snowmanappie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03-2022
Zou simpel moeten zijn, routertje aansluiten. Ik had een e-techje welke half stuk is dus een nieuwe gehaald, de Sweex LW050v2. Een 54g draadloze router voor mijn ziggo abbo. Het probleem:
Aansluiten gaat allemaal prima, maar geen site wil openen, het lijkt alsof de router geen info wil ontvangen. Hoe kan ik dit oplossen?

Wat heb ik gedaan?
Modem resetten, router aansluiten, kabels in de goede poorten, router in. Hij krijgt een ip, dnsservers en ook de pc's krijgen via de dhcpserver een ip en de dnsservers door. Echter kan ik verder niets. Wat opvallend is, is dat bij 'received data' het getal op 0 blijft staan, terwijl bij 'sent data' de getallen wel oplopen. Ik heb geen idee wat ik kan veranderen/proberen om dat ding data te laten ontvangen oid.

Verder:Ziggo gebeld of er iets mis is met mijn verbinding al is het vreemd dat de oude router gewoon nog prima (half) werkt. Ook zegt Ziggo dat het clonen van macadressen etc niet meer nodig zijn bij het switchen van routers en dergelijke.

• BazB
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06-2024
snowmanappie schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:33:
Verder:Ziggo gebeld of er iets mis is met mijn verbinding al is het vreemd dat de oude router gewoon nog prima (half) werkt. Ook zegt Ziggo dat het clonen van macadressen etc niet meer nodig zijn bij het switchen van routers en dergelijke.
Twee maanden terug wist een freelance-ziggo monteur mij nog te vertellen dat er in het modem het mac adres wordt opgeslagen van je router, en dat het aantal adressen wat het kan opslaan beperkt is.

Probeer eens je modem 5 minuten van het stroom te houden en daarna met je nieuwe router aansluiten. Dat zou het mac-adres geheugen moeten resetten.

• snowmanappie
BazB schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:09:
[...]

Twee maanden terug wist een freelance-ziggo monteur mij nog te vertellen dat er in het modem het mac adres wordt opgeslagen van je router, en dat het aantal adressen wat het kan opslaan beperkt is.

Probeer eens je modem 5 minuten van het stroom te houden en daarna met je nieuwe router aansluiten. Dat zou het mac-adres geheugen moeten resetten.
Een half uur de stekker eruit gehad. Geen resultaat. Overigens krijgt de nieuwe router geen gateway mee, dat is wel vreemd. Zie de plaatjes. De e-tech is de oude, de sweex de nieuwe.
Etech
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/8439/sweex.th.jpg
Sweex
Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/3995/etech.th.jpg

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? En nog beter, wat de oplossing is? :)

[ Voor 15% gewijzigd door snowmanappie op 19-06-2009 18:57 ]

• snowmanappie
Naar factory defaults gezet en nu geeft hij het groene licht. Toch benieuwd waar het dan fout is gegaan.