Printserver probleem

Pagina: 1
Acties:

• doom71
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 15:12
Hallo allen,

Ik heb een aantal maanden geleden een Epson SX405 gekocht. Hier zit een printserver van Edimax bij, nl een 1206MFg. Het probleem is nu, dat wanneer ik een printopdracht geef deze na een aantal seconden, ongeveer 10, stopt met printen. In het statusscherm van de printserver zie ik dat de connectie verbroken wordt. Na een korte periode wordt de printer weer gevonden door de server. De connectie is dan wel verbroken en de printopdracht wordt niet afgewerkt. Bij Epson kunnen ze me niet meer verder helpen en van Edimax krijg ik geen reactie op mijn support vraag. Is er iemand die een reden en hopelijk een oplossing heeft voor dit probleem?

De printserver en de pc's welke gebruik moeten maken van de printer zijn via een router van conceptronics met elkaar verbonden. Deze router is verbonden met mijn kabelmodem. Alle pc's en ook de server hebben een statisch ip adres.

Verwijderd

Is dit probleem bij ALLE PC's of alleen maar ééntje?
Om die router even uit te sluiten, neem een hub (of een switch), en hang daar maar 1 PC (of laptop) aan, en de printserver. Probeer eens te printen...

Als het probleem blijft voordoen, dan is het probleem óf in de Epson, óf in de print server...

• doom71
Het probleem doet zich op alle pc's die angesloten worden voor. Het maakt ook niets uit of er 1 of meerdere pc's zijn aangesloten. Aan de printer ligt het niet. Wanneer de printer via usb op mijn pc is aangesloten werkt alles prima.

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 22:37
Op welke manier print je?
Gebruik je een standaard TCP IP poort/LPR poort of gebruik je de speciale tool/connectie van Edimax (MFP manager)?
In het tweede geval even de eerste proberen ;)

Infinitus est numerus stultorum

• doom71
Ben er achter wat het probleem is/was. Het probleem zat in de router. Ik probeerde een tcp/ip poort aan te maken. Mijn pc kon echter de printserver niet vinden. Ik heb toen een andere router geprobeerd (lang leve koopzondag) en nu werkt alles zoals het moet.