Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:48
Vandaag moest ik voor de zaak naar Houten (nabij Utrecht) naar een lezing over de ontwikkeling van IP.
Ik had de TomTom ingesteld en nog geen voeding aangesloten. dus besloot ik om de TomTom weer uit te zetten en vlak voor Utrecht in te schakelen om ze de accu te sparen (opdat ik de kabel niet hoefde in te pluggen). So far so good… Vlak voor Utrecht zet ik het kreng aan dacht je dat hij de satellieten wilde ontvangen?
Mooi niet dus… Hij vond er 5 met een redelijke sterkte maar geen fix en geen navigatie dus. 8)7

Niet panikeren dacht ik je hebt altijd je reserve GPS bij je, dus start ik Tomtom op de HTC telefoon, en wat denk je geen fix te krijgen! Resetten dat ding en nogmaals Tomtom opstarten, nu eindelijk vind de telefoon satellieten maar hij zit er compleet naast, ik rijd in weilanden en geen navigatie, verdulleme... :(
Dat duurde geruime tijd en de afslagen Amsterdam etc vlogen me om de oren. Van arren moede ben ik maar bij een carppool plaats ergens bij een AC restaurant gaan staan. Daar heb ik de TomTom met een pinnetje hard gereset. O-)
Na enige tijd kreeg die wel een fix en kon ik gaan navigeren (de telefoon was nog steeds koekoek).
Inmiddels was ik 12 kilometer van mijn bestemming af geraakt en na een tijdje kwam ik 5 minuten te laat aan op de lezing. _/-\o_

Wie heeft ooit zo'n enorme witte GPS vlek meegemaakt? Als ik een fix heb zet ik dat ding dus nooit meer uit tijdens een rit!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is een vroege lezing :)

Het kan wel vaker voorkomen dat het even duurt voor je een fix krijgt. Het gaat sneller als je niet rijdt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:15
Die dingen hangen op 20.000KM, lijkt me erg sterk dat je dan alleen op een plekje bij Utrecht een witte vlek krijgt. Je had niet toevallig een andere auto bij je met verwarming in de voorruit oid? Anders gewoon een goed merk kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Laatst online: 03-07 10:56
De A2 bij Utrecht is de afgelopen jaren een paar keer verlegd. Vandaar dat je afentoe midden door een weiland lijkt te gaan. Ook het feit dat je met een vaartje van 100km/h rijd helpt niet mee bij het bepalen van een fix...

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
Nielson schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 07:10:
Die dingen hangen op 20.000KM, lijkt me erg sterk dat je dan alleen op een plekje bij Utrecht een witte vlek krijgt. Je had niet toevallig een andere auto bij je met verwarming in de voorruit oid? Anders gewoon een goed merk kopen :)
Nee hoor de zelfde auto zelfde omstandigheden... Maar een collega van mij was die dag vrij en had ook GPS problemen in Nijmegen van 13:00 tot 13:30 uur precies de tijd waarop ik mijn ellende had met GPS! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
VyperX schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 07:14:
De A2 bij Utrecht is de afgelopen jaren een paar keer verlegd. Vandaar dat je afentoe midden door een weiland lijkt te gaan. Ook het feit dat je met een vaartje van 100km/h rijd helpt niet mee bij het bepalen van een fix...
Of dit zou kunnen: http://www.news.cornell.e.../solar.flares.gps.TO.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
VyperX schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 07:14:
Noop, de nieuwste kaarten 8.20 europa dus dat kan niet... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Paul van Druten schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:57:
[...]

Noop, de nieuwste kaarten 8.20 europa dus dat kan niet... >:)
8.20 zijn voor TomTom al een tijdje niet meer de nieuwste kaarten. Daarna is nog 8.25 verschenen en pas geleden ook 8.30, maar dat terzijde ;)

Over je probleem: Het is bekend dat GPS ten eerste moeite heeft met het vinden van een fix terwijl je aan het rijden bent. En ten tweede duurt het krijgen van een fix langer als je het apparaat aanzet op een andere locatie dan waar je het de laatste keer uitgezet hebt. Die twee factoren zullen denk ik je probleem veroorzaakt hebben.

Wat betreft je telefoon: Ik weet niet wat er met de A2 gebeurt is en wanneer maar aangezien je kaarten niet de nieuwste zijn kan dat wel het probleem zijn. En sowieso gelden daarvoor dezelfde problemen als bij je normale TomTom (zie hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:08

Sick Nick

Drop the top!

Had je maar een ding moeten hebben met assisted gps erin, die doen het een stuk beter bij het krijgen van een fix tijdens het rijden. Je had gewoon meteen bij een tankstation moeten stoppen (of parkeerplaats), stil staan en een wachten op een fix. Daarna had je gewoon door kunnen rijden, minder km's en ook nog eens netjes op tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 14:22
Ik had geen problemen met mijn navigatie bij Utrecht rond die tijd hoor (Opel nav).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Sick Nick schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:06:
Had je maar een ding moeten hebben met assisted gps erin, die doen het een stuk beter bij het krijgen van een fix tijdens het rijden.
Wat is assisted GPS?

Is dat hetzelfde als Quick GPS (dat hij van die gegevens download over GPS Satellieten) programma op sommige HTC's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:09:
[...]

Wat is assisted GPS?

Is dat hetzelfde als Quick GPS (dat hij van die gegevens download over GPS Satellieten) programma op sommige HTC's ?
Nee.
AGPS is plaatsbepaling door andere bronnen. Bij je gsm is het de provider die grof kan schatten waar je je ergens bevind.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
Sick Nick schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:06:
Had je maar een ding moeten hebben met assisted gps erin, die doen het een stuk beter bij het krijgen van een fix tijdens het rijden. Je had gewoon meteen bij een tankstation moeten stoppen (of parkeerplaats), stil staan en een wachten op een fix. Daarna had je gewoon door kunnen rijden, minder km's en ook nog eens netjes op tijd ;)
Sorry ik heb de 8.30 kaarten met kaartupdates van gemiddel 3 dagen oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
The Dolf schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:17:
[...]

Nee.
AGPS is plaatsbepaling door andere bronnen. Bij je gsm is het de provider die grof kan schatten waar je je ergens bevind.
op de HTC 3G heb ik assisted GPS en nog had ik het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 18-06 11:36
Kaarten hebben 0,0 met een fix te maken. Dat zie je bijvoorbeeld aan wandel-GPSsen die zelfs zonder kaart een fix kunnen krijgen. Het enige wat voor een fix nodig is, is genoeg nauwkeurige tijden van satellieten die niet bij elkaar in de buurt staan.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:45

MsG

Forumzwerver

Ik speel altijd even door te switchen tussen ingebouwde GPS of handmatig op Com4 met 4800 baudrate. Of ik start GPS Test op. Werkt altijd prima. Misschien stond er een GPS jammer in de buurt? :P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Paul van Druten schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:24:
[...]

op de HTC 3G heb ik assisted GPS en nog had ik het probleem...
Daarom zei ik ook' grof schatten. Het is een hulpmidddel, geen wondermiddel.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 08:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Niet om het een of ander, maar vrijdag had ik ook ineens heel veel moeite om een fix te krijgen met m'n Navigon toestel. Normaal duurt dat een paar seconden, maar nu was het echt minutenlang wachten. Vervolgens op de terugweg weer hetzelfde verhaal.
Toch solar flares dus? :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
AGPS settings zijn toch afhankelijk van de provider?
Weet iemand welke server (+ port) gebruikt kan worden voor assisted GPS in Nederland met de provider Vodafone ??
Pagina: 1