Onboard videokaart vs losse videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 961 views

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:02
Ik ben hier een pc aan het oplappen voor een vriend van me, en nu zag ik dat zijn pc geen videokaart bevat. Hij maakte enkel gebruik van een onboard videokaart. Deze onboard videokaart zit op een Asus K8V-MX moederbord, een mobo van medio 2005.

Nu heb ik een videokaartje over, te weten een Ati Rage 128 Pro Ultra GL (AGP). Voor deze kaart heb ik enkel een driver welke standaard door Windows XP wordt geleverd en de driver is van 2001. De kaart is dus ook minstens van 2001 of zelfs ouder.

Wat ik graag wil weten, en dit is iets wat ik helaas niet in de Faq heb kunnen terugvinden, of een oudere losse videokaart beter is (of sneller) dan een jongere onboard videokaart?

Mijn YouTube Channel

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dat is appels met peren vergelijken.

Een GeForce 8200 maakt alweer gehakt van een GeForce MX440 terwijl laatstgenoemde dedicated is.

Verwijderd

of een oudere losse videokaart beter is (of sneller) dan een jongere onboard videokaart?
Allebei bagger is ook een optie? Ze zijn in deze tijd even nutteloos dus op zich maakt het niet uit welke je gebruikt.

• MMaaiikkeell
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11 17:44
Je zou het dan moeten doen voor de eventuele extra aansluitmogelijkheden van de videokaart.. Als deze niet worden gebruikt kan je beter bij onboard blijven.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:02
De extra aansluitingen worden niet gebruikt. De computer wordt alleen maar gebruikt voor internetten en wat kleine (zylom achtige) spelletjes. Geen overdreven zwaar spul dus.

Mijn YouTube Channel

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dan zou ik het lekker laten.

Als je nou echte games ging spelen was een losse videokaart leuk, maar dan voldoet die Rage128 ook niet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat moet ik me bij een "onboard videokaart" voorstellen? Een moederbord met daarop gesoldeerd een videokaart :? 8)7

In de FAQ die je aanhaalt staat duidelijk uitgelegd wat het verschil is tussen integrated VGA, onboard VGA en losse kaarten.

Er staat niet specifiek in of "nieuwere" integrated danwel onboard trager is dan "oudere" losse kaarten. Dat komt gewoon neer op benchmarks vinden - of zelf maken aangezien met 6 jaar verschil tussen een middelmatig presterende kaart uit 1999 en een instap-integrated geval uit 2005 de kans op een review die beide heeft, of ook maar benches in dezelfde spellen verwaarloosbaar is. Daar komt bij dat je inderdaad niet duidelijk noemt om welke spellen het gaat.

Op GoT Is het nog altijd de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent. In dit geval heb je de hardware liggen en weet je om welke software het gaat. Jij bent zelf dus beter in staat om je eigen vraag te beantwoorden dan wie dan ook anders. Dit topic heeft in deze vorm dus weinig zin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.