Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

storing voor en na de overstap van tele2 naar telfort

Pagina: 1
Acties:

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-10 08:29
hallo,

ik zal even mijn probleem hier omschrijven.

tot woensdag 17 juni had ik tele2 internet en regelmatig een storing met het internet, wat er precies voorkwam was een regelmatig wegval van de ADSL LINK, hier stond status FAIL en geen Default Gateway IP Adres kwam ook heel vaak voor. Dit probleem begon ongeveer 3 weken geleden en het werd steeds erger en regelmatiger.

Ik dacht ik wacht gewoon geduldig af tot onze overstap naar telfort aangezien die gisteren (17 juni) gemaakt was.

Sinds woensdag 17 juni hebben wij de overstap gemaakt van tele2 naar telfort. En nu blijkt het probleem er nog te zijn. Tevens ben ik er achter gekomen dat wij niet de enigen zijn in ons gebouw met dit probleem.

Ik heb net een mailtje gestuurd naar telfort en het probleem duidelijk uitgelegd, echter vroeg ik mij af wat jullie hier over denken. Ik heb ook de websites bekeken van telfort en dat van tele2 betreft eventuele storingen maar niets gevonden hierover.

ik ben woonachtend in den haag in de archipelbuurt (tussen scheveningen en het centrum in)

alvast bedankt.

nogmaals mijn vraag is hoe jullie hierover denken wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn. (ik ben afwachtend van telforts reactie)

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

In principe kan daar natuurlijk heel veel mis zijn. Zonder wat meer informatie word het echter enkel gokken... Dus hoe heb je alles aangesloten zitten (kabelllengtes, splitters, enz.). En welke waardes kun je momenteel terugvinden in je modem?

blub

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Misschien is er een probleem met de kabel naar dat pand toe waardoor verbindingen niet helemaal stabiel zijn. Of de lengte van die kabel is veel langer dan de providers vermoeden vooraf waardoor te hoge snelheden worden gezet op deze verbindingen. Dan zal Telfort je verbinding op een lagere snelheid moeten vastzetten of als het niet de lengte is maar een probleem dit laten onderzoeken en oplossen door KPN.

Je overstap van Tele2 naar Telfort helpt niet om een probleem met de lijn zelf op te lossen. Het ADSL signaal van de ene ISP is niet beter als het andere als de lijn niet optimaal is of lang.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 21:19
Zorg er eerst voor dat je zeker weet dat de bekabeling bij jou thuis in orde is. Sluit je modem zo kort mogelijk aan op je ISRA punt (zonder splitter's e.d), probeer eens een ander kabeltje en misschien kan je wel ergens een ander modem lenen om daar mee te testen.

Mochten de problemen dan nog steeds aanhouden dan zit het waarschijnlijk in je lijn of traint je modem te hoog in maar dat kan je provider (in dit geval Telfort) dan het beste voor je uitzoeken.

• mahsalti
Beste mensen bedankt voor jullie reacties,

de kabel van de isra naar de modem/router is niet langer dan 1 meter inclusief met de splitter. Bij telforts nieuwe router is er geen splitter nodig volgens hun beschrijving. (hier was ook geen splitter meegeleverd)

toen ik tele2 had wat voorheen gewoon perfect werkte maar op de ene dag na de ander de verbinding continu wegviel ging ik bij de status pagina kijken. hier zag ik bij de status bij de verbinding FAIL staan. Eén van mijn buren heeft ook tele2 en ik kon door middel van een sterk wireless signaal ook op zijn netwerk komen en de status van zijn router bekijken, dit gaf ook duidelijk aan FAIL.

afgelopen woensdag zijn wij overgestapt naar telfort en met de nieuwe verbinding kwam hetzelfde probleem ook dus weer voor, (de kabel van de isra naar de line in op de router is niet langer dan 60 cm). Bij de status pagina van de router (een zyxel) zag je ook onder adsl status dat de verbinding niet tot stand kwam.

we hebben een telfort adsl 20mb pakket en de snelheid ligt ongeveer op de 10mb. ( ik weet niet hoe ver wij zitten van een wijkcentrale.)

• mahsalti
bjck schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:11:
Misschien is er een probleem met de kabel naar dat pand toe waardoor verbindingen niet helemaal stabiel zijn. Of de lengte van die kabel is veel langer dan de providers vermoeden vooraf waardoor te hoge snelheden worden gezet op deze verbindingen. Dan zal Telfort je verbinding op een lagere snelheid moeten vastzetten of als het niet de lengte is maar een probleem dit laten onderzoeken en oplossen door KPN.

Je overstap van Tele2 naar Telfort helpt niet om een probleem met de lijn zelf op te lossen. Het ADSL signaal van de ene ISP is niet beter als het andere als de lijn niet optimaal is of lang.
Ik zal maandag eens kijken hoe het hier gaat met de verbinding, Mocht ik weer problemen constateren dan zal ik eens proberen contact op te nemen met KPN en hun een meting laten doen.

bedankt voor de hulp

• mahsalti
Hallo allemaal,

KPN is inmiddels 3x bij ons langsgekomen

de eerste keer werden er lijn problemen geconstateerd en bleek het probleem te liggen bij het dichtbezijnde wijkcentrale (scheveningen). Hier moest een kaart vervangen worden. KPN had dit doorgegeven aan Telfort en ze hebben 1.5 a 2 weken daarna pas de kaart vervangen, het probleem bleef hier nog steeds dat de klein klapte.
op een gegeven moment heb ik mijn oude modem aangesloten en in plaats van adsl2plus heb ik hem gezet op adsl2. ik kreeg een verbindingssnelheid binnen van 8.4mbit en ik kon ervan zeggen dat dit stabiel was. ongeveer ondertussen had ik vele malen contact gehad met telfort en er werd maar niets aan gedaan totdat op een gegeven moment mijn snelheid 6.8mbit aangaf op mijn modem. Naar mijn verbazing belde ik telfort op en werd mij vertelt dat de lijn werd gereset en dat dit herconfigureerd moest worden. Hierna kwam KPN bij mij thuis en had de ISRA gecontroleerd (dit is de 2e keer dat KPN kwam) en had ernaar gekeken en hier bleek geen probleem te zijn, echter kwam de monteur wel tot de conclusie dat er wel degelijk nog een storing zit in onze lijn. Dit had hij waargenomen met zijn Argos, er bleken dus pec fouten voor te komen (ben nog niet achter gekomen wat dit precies is.) Ik had hem wel al duidelijk gemaakt dat mijn lijn stabiel was maar hij zag dat bij een hogere snelheid toch fouten voorkwamen. dus had hij dit geescaleerd naar de afdeling voor bekabeling. vervolgens kwam de week erop een andere kpn monteur en die had ook meerdere metingen verricht en kwam tot de conclusie dat ik 9.1mbit stabiel zou kunnen halen (ik zat toen nog op 6.8mbit) Hij kreeg ook pec fouten te zien maar zei dat dit alleen bij de upload was en niet bij de download, dus dit zou niet enorm moeten storen. Vervolgens heeft hij dit doorgegeven aan Telfort dat de lijn snelheid weer verhoogd kon worden en dit heb ik toen ook gedaan, heb telfort duidelijk gemaakt dat KPN hier is geweest en geconstateerd is dat mijn verbindingssnelheid verhoogd kon worden.
1 dag later startte ik een download en dit kwam niet hoger dan 300kb, ik ging in mijn router kijken en ik dacht deze is misschien te laag ingetraind, dat kan gebeuren. maar dat was dus niet zo, ze hebben nu mijn verbinding op 2.8mbit down gezet en 0.5mb up. Dit is voor mij heel onlogisch.

ik had eerst altijd een snelheid van 10.5mbit daarna hadden ze het verlaagd naar 6.8mbit (wat al stabiel was) en nu zit ik op niet eens 3mbit voor al meer dan 1 week.

Telfort doet er maar niets aan om dit te verhogen, ze konden het wel in 1 dag verlagen maar heb al tig keer gebelt en mailtjes gestuurd om de snelheid te verhogen en dan sturen ze mij antwoorden van.

"Uw probleem is geescaleerd naar een andere afdeling om uit te zoeken waar het probleem aan ligt. Op dit moment is het onderzoek nog steeds aan gaande. Het duurt alleen langer dan de gebruikelijke 10 werkdagen. Het is mogelijk dat het probleem iets gecompliceerder is dan normaal of wij wachten nog steeds op terugkoppeling van een andere afdeling. Hierdoor duurt het langer dan de gebruikelijke 10 werkdagen. Onze excuses hiervoor."

En toen ik gebelt had werd mij vertelt dat dit 5 dagen gaat duren.

Mijn advies voor iedereen is, als je een andere ISP hebt, nooit overstappen naar telfort. de service is heel slecht, ik heb ze echt zeker 10x gebelt, er is mij 4x beloofd voor een terug koppeling dat ik terug gebelt of een bericht krijg van een sms service, hier is echt totaal geen sprake van geweest. Ze gaan heel leuk altijd een lijst af met dezelde vragen. En het bellen is ook nog eens heel duur.

---edit
ik was er nog vergeten bij te zeggen dat ze mij uit het niets een vervangende modem opstuurden vorige week, ze dachten dat dit defect was alleen kreeg ik zelf helemaal geen bericht hierover of iets dan ook over een vervangende modem. ik moest hier weer contact met ze opnemen.. (dit was uiteraard na de grote downgrade naar 2.8mbit)
En natuurlijk was er niets mis met de vorige modem

[ Voor 5% gewijzigd door mahsalti op 27-07-2009 19:56 ]

Pagina: 1