Beste Medetweakers.
Sinds kort heb ik mijn huidge systeem uitgebreid met een processor koeler (zalman cnps9900) 4GB extra geheugen en 1TB extra hardeschijf.
In totaal had ik hierdoor dus 8GB ram en moest ik van me XP 32Bit af want ik ga niet met 3.25GB ram zitten als ik ook 8GB kan gebruiken (met onder andere virtuele machine's die naast elkaar draaien...)
Dus ik via MSDN klik Vista Ultimate incl SP2 download geklikt, installatie duurde heel lang; dik uur.. vond ik eigenlijk een beetje te lang maar het leek te werken! Nou dus mooi niet, ik de driver cd van mijn moederbord erin gestopt en de setup gelaunched... duurt heel lang.. nou dat ding drivers installeren --> reboot --> zegt windows zelf drivers zoeken voor geluidskaart en netwerkkaart/ install failed. dus ik WTF..
Uiteindelijk besloten omdat ultimate voor geen ene meter reageert en ik ondertussen windows 7 al een aantal maanden op mijn zepto znote 6625WD heb draaien (ook 64 bit heeft namelijk 4GB ram)
dacht ik ach dan installeer ik windows 7 toch gewoon.
Dus ik de Release Candidate draaien:
krijg ik de melding 0xc90000e9
An unexpected I/O attempt was made ofzo krijg ik dan.
checklist wat ik heb gedaan:
Bios geflasht van moederbord
met 1 reepje geheugen ipv 4 gedraait
alle 4 de reepjes gememtest
dvd en meerdere images geprobeerd 1 van MSDN o.a...
vanaf usb stick windows 7 installeren --> dit werkte wel op me laptop bijv..
Alle hardeschijven behalve 1 losgekoppeld.
alle overige usb devices muizen / controllers afgekoppeld
Dus in het kort:
Vista ultimate SP2 install deed er super lang over.
Window 7 wil hij gewoon om een of andere reden niet installeren.
Nog enige suggesties ? moet ik kijken naar een nieuw moederbord ? nieuwe videokaart ?
Ik heb nu echt geen fukking idee meer wat te doen met dit probleem
ik wil gewoon windows 7 installeren dit draait namelijk al zo'n maand of 3 á 4 soepel op mijn laptop...
Systeem specs:
Moederbord: Gigabyte GA-X48-DS4
Processor: Intel Q9450
Geheugen: OCZ Reaperz 4 reepjes van 2GB elk. = 8GB pc8500 cl5.
Hardeschijven: Seagate Baracuda's 2 x 320GB, 2 x 1TB Samsung HD103U? 1x 160GB hitachi IDE ding
CD-Brander: Samsung TSCorp ding IDE.
Voeding: Coolermaster M850 (850watt)
Videokaart: Powercolor HD4870 512MB
Behuizing: Coolermaster Stacker STC 101
Geluid: Sennheiser hd595
Monitor: Samsung 245T
Wie ow wie kan mij helpen met dit probleem.. alvast bedankt
Sinds kort heb ik mijn huidge systeem uitgebreid met een processor koeler (zalman cnps9900) 4GB extra geheugen en 1TB extra hardeschijf.
In totaal had ik hierdoor dus 8GB ram en moest ik van me XP 32Bit af want ik ga niet met 3.25GB ram zitten als ik ook 8GB kan gebruiken (met onder andere virtuele machine's die naast elkaar draaien...)
Dus ik via MSDN klik Vista Ultimate incl SP2 download geklikt, installatie duurde heel lang; dik uur.. vond ik eigenlijk een beetje te lang maar het leek te werken! Nou dus mooi niet, ik de driver cd van mijn moederbord erin gestopt en de setup gelaunched... duurt heel lang.. nou dat ding drivers installeren --> reboot --> zegt windows zelf drivers zoeken voor geluidskaart en netwerkkaart/ install failed. dus ik WTF..
Uiteindelijk besloten omdat ultimate voor geen ene meter reageert en ik ondertussen windows 7 al een aantal maanden op mijn zepto znote 6625WD heb draaien (ook 64 bit heeft namelijk 4GB ram)
dacht ik ach dan installeer ik windows 7 toch gewoon.
Dus ik de Release Candidate draaien:
krijg ik de melding 0xc90000e9
An unexpected I/O attempt was made ofzo krijg ik dan.
checklist wat ik heb gedaan:
Bios geflasht van moederbord
met 1 reepje geheugen ipv 4 gedraait
alle 4 de reepjes gememtest
dvd en meerdere images geprobeerd 1 van MSDN o.a...
vanaf usb stick windows 7 installeren --> dit werkte wel op me laptop bijv..
Alle hardeschijven behalve 1 losgekoppeld.
alle overige usb devices muizen / controllers afgekoppeld
Dus in het kort:
Vista ultimate SP2 install deed er super lang over.
Window 7 wil hij gewoon om een of andere reden niet installeren.
Nog enige suggesties ? moet ik kijken naar een nieuw moederbord ? nieuwe videokaart ?
Ik heb nu echt geen fukking idee meer wat te doen met dit probleem
ik wil gewoon windows 7 installeren dit draait namelijk al zo'n maand of 3 á 4 soepel op mijn laptop...
Systeem specs:
Moederbord: Gigabyte GA-X48-DS4
Processor: Intel Q9450
Geheugen: OCZ Reaperz 4 reepjes van 2GB elk. = 8GB pc8500 cl5.
Hardeschijven: Seagate Baracuda's 2 x 320GB, 2 x 1TB Samsung HD103U? 1x 160GB hitachi IDE ding
CD-Brander: Samsung TSCorp ding IDE.
Voeding: Coolermaster M850 (850watt)
Videokaart: Powercolor HD4870 512MB
Behuizing: Coolermaster Stacker STC 101
Geluid: Sennheiser hd595
Monitor: Samsung 245T
Wie ow wie kan mij helpen met dit probleem.. alvast bedankt
Be nice, You Assholes :)