Problemen installatie Windows 7 RC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
Beste Medetweakers.

Sinds kort heb ik mijn huidge systeem uitgebreid met een processor koeler (zalman cnps9900) 4GB extra geheugen en 1TB extra hardeschijf.

In totaal had ik hierdoor dus 8GB ram en moest ik van me XP 32Bit af want ik ga niet met 3.25GB ram zitten als ik ook 8GB kan gebruiken (met onder andere virtuele machine's die naast elkaar draaien...)

Dus ik via MSDN klik Vista Ultimate incl SP2 download geklikt, installatie duurde heel lang; dik uur.. vond ik eigenlijk een beetje te lang maar het leek te werken! Nou dus mooi niet, ik de driver cd van mijn moederbord erin gestopt en de setup gelaunched... duurt heel lang.. nou dat ding drivers installeren --> reboot --> zegt windows zelf drivers zoeken voor geluidskaart en netwerkkaart/ install failed. dus ik WTF..

Uiteindelijk besloten omdat ultimate voor geen ene meter reageert en ik ondertussen windows 7 al een aantal maanden op mijn zepto znote 6625WD heb draaien (ook 64 bit heeft namelijk 4GB ram)
dacht ik ach dan installeer ik windows 7 toch gewoon.
Dus ik de Release Candidate draaien:
krijg ik de melding 0xc90000e9
An unexpected I/O attempt was made ofzo krijg ik dan.
checklist wat ik heb gedaan:
Bios geflasht van moederbord
met 1 reepje geheugen ipv 4 gedraait
alle 4 de reepjes gememtest
dvd en meerdere images geprobeerd 1 van MSDN o.a...
vanaf usb stick windows 7 installeren --> dit werkte wel op me laptop bijv..
Alle hardeschijven behalve 1 losgekoppeld.
alle overige usb devices muizen / controllers afgekoppeld

Dus in het kort:
Vista ultimate SP2 install deed er super lang over.
Window 7 wil hij gewoon om een of andere reden niet installeren.

Nog enige suggesties ? moet ik kijken naar een nieuw moederbord ? nieuwe videokaart ?
Ik heb nu echt geen fukking idee meer wat te doen met dit probleem :(
ik wil gewoon windows 7 installeren dit draait namelijk al zo'n maand of 3 á 4 soepel op mijn laptop...

Systeem specs:
Moederbord: Gigabyte GA-X48-DS4
Processor: Intel Q9450
Geheugen: OCZ Reaperz 4 reepjes van 2GB elk. = 8GB pc8500 cl5.
Hardeschijven: Seagate Baracuda's 2 x 320GB, 2 x 1TB Samsung HD103U? 1x 160GB hitachi IDE ding
CD-Brander: Samsung TSCorp ding IDE.
Voeding: Coolermaster M850 (850watt)
Videokaart: Powercolor HD4870 512MB
Behuizing: Coolermaster Stacker STC 101
Geluid: Sennheiser hd595
Monitor: Samsung 245T

Wie ow wie kan mij helpen met dit probleem.. alvast bedankt

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
Opnieuw van usb stick gestart en nu krijg ik tijdens de installatie de volgende foutmelding:
Windows cannot instal required files. The file may be corrupt or missing. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation.
Error code: 0x80070570
Ik weet zeker dat deze image gewoon goed is want daar draai ik nu gewoon op (mijn laptop) dus WTF.
iemand nog briljante ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

miss komt dat omdat je maar 1 install kan doen met 1 image? download nog eens opnieuw de image van http://technet.microsoft....en-us).aspx?ITPID=wtcfeed en install opnieuw!!! dat vista er lang over doet weetik nie, maar heb wel gehoord dat je een max. geheugen hebt aan je comp, wat voor merk etc. is het? je kan et opzoeken op http://www.crucial.com

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
floriswesterman schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:53:
miss komt dat omdat je maar 1 install kan doen met 1 image? download nog eens opnieuw de image van http://technet.microsoft....en-us).aspx?ITPID=wtcfeed en install opnieuw!!! dat vista er lang over doet weetik nie, maar heb wel gehoord dat je een max. geheugen hebt aan je comp, wat voor merk etc. is het? je kan et opzoeken op http://www.crucial.com
voor zover ik weet is dit onzin?
hoe dan ook ik heb een nieuwe gedownload i.v.m. jouw suggestie --> nog steeds problemen dus dat is het niet, verder heb ik OCZ Reapers pc8500 8GB totaal ( 4 reepjes van 2GB..) tevens heb ik ook met 1 reepje van 2GB de install geprobeerd.
Ik ben nu echter bang dat het mijn moederbord is die kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

bonzz.netninja

Niente baffi

sjah..het is en blijft een rc versie en nog geen rtm. Dat hij op je laptop draait zegt natuurlijk helemaal niks

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Ga je Windows 7 installeren op een aparte disk, of heb je een partitie aangemaakt?

Mocht je in het hele proces Acronis hebben gebruikt dan klopt het dat Windows 7 niet installeert of corrupt raakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijs
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-01-2024
Heb info van Schoonepc, De RC heeft blijkbaar een probleem met de NVIDIA grafische kaart. Een andere kaart installeren gaat mij in dit stadium echt te ver, voor wat betreft het op de reguliere wijze installeren van de RC heb ik de spreekwoordelijke pijp voorlopig dus maar even aan Bill gegeven...

Zie voor jezelf op schoonepc.nl

Heb het zelfde probleem, draait wel op labtop met readon gr kaart, maar niet op medion PC met nividia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

kuijs schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:08:
Heb info van Schoonepc, De RC heeft blijkbaar een probleem met de NVIDIA grafische kaart. Een andere kaart installeren gaat mij in dit stadium echt te ver, voor wat betreft het op de reguliere wijze installeren van de RC heb ik de spreekwoordelijke pijp voorlopig dus maar even aan Bill gegeven...

Zie voor jezelf op schoonepc.nl

Heb het zelfde probleem, draait wel op labtop met readon gr kaart, maar niet op medion PC met nividia.
Is onzin, ik heb een Windows 7 Rc draaien zonder problemen met een Nvidia kaart 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Kan je wat meer info gegeven over de installatie en je foutmelding?

Als in, WANNEER krijg je die foutmelding? Tijdens de installatie of bij first boot? In het grafische gedeelte of in de bootloader? En if 'tijdens de installatie', welke stap precies en wat voor keuzes heb je allemaal gemaakt daarvoor.En wat staat er precies bij de foutmelding voor tekst? Desnoods gewoon een screenshot (oftewel, foto'tje of zo?) even plaatsen.

Meerdere laptops en systemen (both 32bit en 64bit) die hier netjes draaien met Win7 RC. Gamebak thuis (64bit) met 6gb RAM en ATI kaart(en). M'n zware laptop (64bit) met 4gb RAM en nVidia chip.
M'n oude laptop (32bit) met nvidia 7400 / Intel integrated. Hell, zelfs m'n netbookje (32bit) met Intel integrated.

Nergens issues mee gehad. Enige is dat sommige driver-installs weigeren te installeren omdat ze het OS niet herkennen, en dan moet je de compatibility mode even aanzetten om Vista-SP1 te faken. Het chipset-driver-package van Intel bijvoorbeeld.

Heb je al geprobeerd om even te kijken of je problemen nog steeds hebt met je nieuwe RAM er uit? Gewoon 2x2gb even proberen, al is het maar om te kijken of je dan nog steeds issues hebt. Er zijn talloze machines (mainboards) die out-of-the-box weigeren lekker te werken met 4x1gb of 4x2gb. Een bios upgrade verhelpt dit meestal. Ik weet dat je dat al gedaan hebt (ook een eventuele laatste BETA bios? Gewoon doen!) maar test maar eventjes met 2x2gb to be sure.
Pagina: 1