Toon posts:

Met NAT aan geen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Cisco/LinkSys modem/router voor adsl, Alles werkt, behalve als de NAT aanstaat, dan heb ik geen internet, maar in me modem krijg ik wel een IP adres van kpn..

Is NAT nodig om een adsl verbinding door te sturen door de router of kan ik dit op een makkelijke manier omzeilen?

Alvast bedankt

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ja

Maar behalve dat je NAT aanzet zul je ook een lokale ip reeks moeten maken die je router kan uitdelen aan de computers achter de router. (192.168.100.x)

[ Voor 97% gewijzigd door raymonvdm op 18-06-2009 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:00:
Ja

Maar behalve dat je NAT aanzet zul je ook een lokale ip reeks moeten maken die je router kan uitdelen aan de computers achter de router. (192.168.100.x)
Bedoel je nou dat het nodig is om NAT aan te zetten, of dat ik het op een andere manier werkend kan krijgen? :/

Want nu staat de NAT aan en werkt het wel..

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 15:48
NAT heb je zeker nodig, NAT zorgt dat je private adres om wordt gezet naar je public IP adres (tenzij je de public IP op je pc gebruikt, ik ga vanuit dat het niet het geval is)

De configuratie ervan is afhankelijk van je router, als je echt een Cisco router hebt met Cisco IOS enz. dan zou je stapje verder moeten dan alleen NAT aan zetten.