Onkyo TX-SR875 slecht beeld met MediaCenter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Onlangs heb ik voor het eerst een MediaCenter op de Onkyo TX-SR875 aangesloten op de Hdmi-ingang.
Nu heb ik tijdens het opstarten v/d Htpc, in de bios, en lage resolutie software buiten Windows .
Zeer slecht en onduidelijk beeld, wat dus niet leesbaar is.
Een andere Video-kaart of de laptop geeft mij exact hetzelfde resultaat.

Sluit ik de Htpc rechtstreeks op de Plasma (Panasonic TH-46PZ85) aan, dus zonder de reciever ertussen. Dan is het beeld uitmuntend en leesbaar net zoals een normale TFT-monitor.

Dus ligt het volgens mij aan de reciever :(

PS: De monitor-out staat op doorheen ingesteld wat wil zeggen dat de reciever geen Upscaling doet op de Hdmi naar de Plasma toe.

Zijn er hier nog mensen die dezelfde ervaring hebben of dit aub eens willen uittesten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juari
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-12-2019
ik heb op mijn 607 geen problemen hiermee.
probeer eens een ander hdmi input van je tv of een andere ingang van je 876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Heb ik al geprobeerd.
Ik zal dadelijk eens wat foto's posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het ligt aan de Reon VX chip welke een correct aangeboden signaal wilt zien. Zelf heb ik het probleem ook (maar dan met een 606) met een SNES welke rechtstreeks op de TV een goed beeld geeft maar via de receiver heel slecht beeld geeft.

De TV is wat vergevingsgezinder qua ingangssignalen dan de Reon VX chip heb ik de indruk, ook beter als de Faroudja chip.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 18-06-2009 22:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Hier heb ik alvast wat foto's van de situatie :(

1) Foto met de Onkyo reciever :(
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/Slecht%20beeld%201.jpg

2) Foto met de Onkyo reciever :(
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/Slecht%20beeld%202.jpg

3) foto zonder de Onkyo reciever, dus rechtstreeks op de plasma :)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/Goed%20beeld%201.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Moris op 18-06-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
zoek eens naar Mac mini en onkyo. Er was nog een user hier welke een probleem had icm die 875. Komt door de Reon VX chip iirc. FF zoeken :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Chevy454 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:17:
zoek eens naar Mac mini en onkyo. Er was nog een user hier welke een probleem had icm die 875. Komt door de Reon VX chip iirc. FF zoeken :)
Oké, als ik het goed begrijp is hier niets aan te doen :-(
Bij al mijn andere Hdmi-bronnen, zoals DVD-speler, BluRay-speler is alles perfect normaal.
Het probleem doet zich enkel maar bij een computer voor en dit dan ook alleen maar tijdens het opstarten, in de bios (bijna niet leesbaar) en andere lage VGA resoluties :?

Onder Vista kan ik probleemloos van het beeld genieten :9~

[ Voor 34% gewijzigd door Moris op 18-06-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Net alles eens rustig gelezen, jammer dat het niet is op te lossen :(

Toch blijf ik het probleem vreemd vinden, omdat ik in de setup v/d reciever het volgende heb ingesteld.
Monitor Out: Geen upscaling (dus gaat het signaal door de reciever heen zonder enige bewerking te mogen doen) 8)7 :?

Dus, nu moet ik mijn setup als volgt doen :(

Htpc voor het beeld via Hdmi rechtstreeks op de Plasma.
Htpc voor het geluid via Optical rechtstreeks op de Reciever.

[ Voor 14% gewijzigd door Moris op 18-06-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Moris schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:36:
Toch blijf ik het probleem vreemd vinden, omdat ik in de setup v/d reciever het volgende heb ingesteld.
Monitor Out: Geen upscaling (dus gaat het signaal door de reciever heen zonder enige bewerking te mogen doen) 8)7 :?
Je snapt het probleem dus niet. Het probleem zit in de HMDI handschake, de HDCP. Dan kan je scalen wat je wilt maar het werkt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Chevy454 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:50:
[...]

Je snapt het probleem dus niet. Het probleem zit in de HMDI handschake, de HDCP. Dan kan je scalen wat je wilt maar het werkt dan niet.
Misschien snap ik het niet helemaal.
Toch stel ik me dan de vraag waarom andere recievers er dan geen enkel probleem mee hebben, zoals hierboven al was vermeld.

Zou een firmware update voor de Onkyo hier kunnen helpen :?
Ik heb momenteel versie 1.04.

[ Voor 18% gewijzigd door Moris op 19-06-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Iemand die mij kan zeggen waar ik de laatste Firmware kan afhalen :?
Op de websites van Onky zijn ze niet meer aanwezig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 07:26:
[...]

Misschien snap ik het niet helemaal.
Toch stel ik me dan de vraag waarom andere recievers er dan geen enkel probleem mee hebben, zoals hierboven al was vermeld.

Zou een firmware update voor de Onkyo hier kunnen helpen :?
Ik heb momenteel versie 1.04.
Jazeker, maar maak je op voor een leuke klus, en verwacht geen hulp van Onkyo zelf. Hun after market sales heeft al menig bezitter teleurgesteld.

Inmiddels is eindelijk HDMI FW1.02 verschenen, die wellicht een en ander oplost. Maar wat die oplost is niet bekend, er is geen changelog. Hetzelfde probleem speelt bij ene "Eric-V" op AVSForums. Ook daar heb ik hem verwezen naar de firmareupdate. Zie http://www.avsforum.com/a...p?p=16666948#post16666948.

In die draad kan je ook de link vinden naar alle firmwareupdates voor de Onkyo TX-SR xx5 serie, waaronder de HDMI V1.02. Maar het is van belang dat je eea goed leest voordat je aan de gang gaat met een RS 232 kabel.

Je kan dan alles naar de laatste stand van zaken brengen, ofwel de hoogste/nieuwste FW versies voordat Onkyo de xx6-serie uibracht en onmiddelijk stopte met support voor alle eerdere modellen (hetzelfde geldt ook nu voor die serie, nu de xx7 serie uit is, of het dreigt zo te gaan).

Laat het in deze draad weten als je eraan denkt te kunnen beginnen.

PS: Voor ik het vergeet: Ook een andere HDMI-kabel zou je kunnen proberen. De HDMI receiver van de Onkyo is flink gevoelig voor "zwakke signalen" .

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Kan ik de update zelf doen door simpelweg een RS232 naar USB-kabel te verbinden tussen de Onkyo Reciever en de PC.
Om hierna via software op de Update-knop te drukken of komt er veel meer bij kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:37:
Kan ik de update zelf doen door simpelweg een RS232 naar USB-kabel te verbinden tussen de Onkyo Reciever en de PC.
Om hierna via software op de Update-knop te drukken of komt er veel meer bij kijken :?
Als het maar hetzelfde is als een "Straight RS232 kabel" en niet zich gedaagt al een 0-modem kabel. Op die site noemen ze het vaan een Keyspan, maar die term ken ik niet. Je kan het proberen, dan kan je alle updates gewoon doen, main, video/hdmi en DSP's. Let met name op het verhaal omtrent de LOADER versie ! Doe MOET 1.01 of hoger zijn, anders vernaggel je je receiver bij updaten. Lees AUB goed !

Stuur mij eventjes een DM, ik heb een compleet pakket met updates+instructies voor de 875 alleen. Ik heb er immers zelf ook een.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Als je zich geroepen voelt om voor mij de updates te doen, dan wil ik je ook zeer graag vergoeden voor de moeite :)

Alle hulp is welkom :)

[ Voor 5% gewijzigd door Moris op 19-06-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:48:
Als je zich geroepen voelt om voor mij de updates te doen, dan wil ik je ook zeer graag vergoeden voor de moeite :)

Alle hulp is welkom :)
Stuur maar een DM, en lees eerst de "RS232 Update instructions" in de map "update instructions". Kans is groot dat je eruit komt, regel inderdaad wel een straight rs232 verbinding, via usb<->rs232 kabel kan je proberen natuurlijk; Dat is velen ook gelukt.

Geef maar een plek waar ik 30 Mb kan dumpen.

Je zal sowieso blij verrast zijn met het pakket dat ik inmiddels heb verzameld, en wat ik liefkozend mijn "advanced users handbook" noem ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:43:
[...]

Als het maar hetzelfde is als een "Straight RS232 kabel" en niet zich gedaagt al een 0-modem kabel. Op die site noemen ze het vaan een Keyspan, maar die term ken ik niet. Je kan het proberen, dan kan je alle updates gewoon doen, main, video/hdmi en DSP's. Let met name op het verhaal omtrent de LOADER versie ! Doe MOET 1.01 of hoger zijn, anders vernaggel je je receiver bij updaten. Lees AUB goed !

Stuur mij eventjes een DM, ik heb een compleet pakket met updates+instructies voor de 875 alleen. Ik heb er immers zelf ook een.
Sorry, wat bedoel je met DM of hoe kan ik iets naar je persoonlijk sturen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:55:
[...]

Sorry, wat bedoel je met DM of hoe kan ik iets naar je persoonlijk sturen :?
Direct message hier op GoT, en daarin geef je een e-mail adres bv. waar je 30Mb aan bijlage kan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:56:
[...]

Direct message hier op GoT, en daarin geef je een e-mail adres bv. waar je 30Mb aan bijlage kan hebben ;)
Waar staat of is DM te vinden :?
Ik heb deze functie hier nog nooit gebruikt :o

Dan kan ik je spoedig mijn mailadres geven

[ Voor 6% gewijzigd door Moris op 19-06-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:08:
[...]

Waar staat of is DM te vinden :?
Ik heb deze functie hier nog nooit gebruikt :o
Moet je aanzetten in je voorkeuren, dan zie je bij mijn nick (of eronder) Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif staan. Klik daarop, en schrijf een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een DVD speler, een HD recorder of een ander apparaat aansluit op de HDMI ingang van je
ONKYO TX-SR875 dan zal dat - zeer waarschijnlijk - goed werken?

Als je een PC aansluit via een HDMI aansluiting, dan kan je problemen verwachten als de HDCP contents protection tussen de PC Videokaart en de ONKYO niet functioneert. De kans dat dat het geval is, is groot.
Ik verwacht niet dat het aan de ONKYO ligt, maar aan de PC kant. Het werkt zoals het hoort te werken, of beter gezegd het hoort niet te kunnen werken.

De videokaart en windows support bepalen of DHCP vanuit de PC wel ondersteund wordt.

Een HDMI aansluiting maken vereist dus apparatuur aan twee kanten van de verbinding, die DHCP ondersteunt. Het probleem ligt - volgens mij - waarschijnlijk aan de PC kant.

Een DVI/HDMI omzetting moet je ook niet gebruiken. DVI ondersteunt formeel het geluidsdeel niet, en ook niet DHCP. M.a.w. ook dat hoort niet te kunnen werken. De ONKYO reageert zoals het hoort. Daar is - in dit opzicht - niets mis mee.

HDMI/DHCP is er niet om het gemakkelijker en beter te maken, maar om de contents rechten te beschermen. Voldoet een apparaat niet aan DHCP, dan hoort het niet te werken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:39:
Als je een DVD speler, een HD recorder of een ander apparaat aansluit op de HDMI ingang van je
ONKYO TX-SR875 dan zal dat - zeer waarschijnlijk - goed werken?

Als je een PC aansluit via een HDMI aansluiting, dan kan je problemen verwachten als de HDCP contents protection tussen de PC Videokaart en de ONKYO niet functioneert. De kans dat dat het geval is, is groot.
Ik verwacht niet dat het aan de ONKYO ligt, maar aan de PC kant. Het werkt zoals het hoort te werken, of beter gezegd het hoort niet te kunnen werken.

De videokaart en windows support bepalen of DHCP vanuit de PC wel ondersteund wordt.

Een HDMI aansluiting maken vereist dus apparatuur aan twee kanten van de verbinding, die DHCP ondersteunt. Het probleem ligt - volgens mij - waarschijnlijk aan de PC kant.

Een DVI/HDMI omzetting moet je ook niet gebruiken. DVI ondersteunt formeel het geluidsdeel niet, en ook niet DHCP. M.a.w. ook dat hoort niet te kunnen werken. De ONKYO reageert zoals het hoort. Daar is - in dit opzicht - niets mis mee.

HDMI/DHCP is er niet om het gemakkelijker en beter te maken, maar om de contents rechten te beschermen. Voldoet een apparaat niet aan DHCP, dan hoort het niet te werken......
Dat is duidelijk :)

Wat werkt er bij mij op Onkyo 875 met alle Hdmi-bronnen perfect:

* DVD-speler: Pioneer DVLX50
* DVD-speler: Pioneer: DV410
* BluRay-speler: Panasonic DMP-BD35
* Laptop: Acer
* Htpc: Mediacenter

Wat werkt er niet goed of met zeer slecht beeld:

De Htpc, laptop en andere computer in huis geven allen en dus vooral tijdens het opstarten van de computer en tijdens lage vga-resoluties, zoals in de bios, boot-software, enz... Slecht en bijna niet leesbaar beeld.
Alsof hier alles in 256kleuren bitmap wordt weergegevn ipv 32Bit.

Het zou leuk zijn als ik de Hdmi-kabel van de Htpc permanent in de reciever kan laten zitten.
Maar af en toe ga ik eens in de bios of doe ik een backup, restore, partitiewijzinging met bootprogramma's.
Hierbij is het beeld dus niet leesbaar en is de software dus onbruikbaar.
Dus in deze gevallen moet ik de Htpc rechtstreeks weer aansluiten op de plasma, dus zonder de reciever.

Maar onder Vista en PowerDVD 9 heb ik geen enkel probleem :)

[ Voor 9% gewijzigd door Moris op 19-06-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is het gelukt om de firmwareupdates te doen begreep ik via DM. Ik ben benieuwd of het heeft geholpen om de beelproblemen/aansluitingsproblemen op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
De handshake bij lage vga resoluties heeft voor mijn Htpc niet geholpen.
Wel merk ik andere zaken op.
Het schakelen tussen verschillende codec gaat wat sneller.
Het beeld ging voorheen ook al doorheen, dus daar zie ik niet op het eerste zicht iets van.

Ook was het gisteren al behoorlijk laat, dat ik nog niet alles heb kunnen testen.

Wordt vervolgd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:49
sorry voor het topic omhoog schoppen, maar zou een van jullie dat pakket met Onkyo 875 info/firmware nog eens ergens kunnen uploaden? (speedyshare ofzo)

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is kun je hier downoaden:

http://rapidshare.com/fil.../xx5_Onkyo_UpdatesISO.zip

kan ze zelf nu even niet controleren maar volgens de poster op avs zijn dit de laatste...

P.S kijk wel even of deze updates compatible zijn met jouw versie amp. Er schijnen verschillende versies qua hardware in de omloop te zijn. Mocht je de verkeerde firmware flashen dan kan het zijn dat je opgescheept zit met een baksteen van ong. 1k Euro.
Staat eea vermeld in het 875 forum op avs.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:22:
Als het goed is kun je hier downoaden:

http://rapidshare.com/fil.../xx5_Onkyo_UpdatesISO.zip

kan ze zelf nu even niet controleren maar volgens de poster op avs zijn dit de laatste...

P.S kijk wel even of deze updates compatible zijn met jouw versie amp. Er schijnen verschillende versies qua hardware in de omloop te zijn. Mocht je de verkeerde firmware flashen dan kan het zijn dat je opgescheept zit met een baksteen van ong. 1k Euro.
Staat eea vermeld in het 875 forum op avs.
De Onkyo staat nu bij CE Repair in Mijdrecht voor de firmware updates, de eerste kon pas worden gedaan na een tweak aan het moederbord ofzo.
Als het goed is kan ik de firmware updates daarna zelf doen.
Ik ga er vanuit dat ze van alles nu de nieuwste versies er op zetten (firmware 1.08 is volgens mij de nieuwste) en ik denk niet dat er nog echt veel updates zullen volgen, aangezien het al weer een wat ouder model is.

maar voornamelijk de documentatie etc. vind ik erg handig om te hebben.

Bedankt voor je reactie!
Pagina: 1