Goedkoop moederbord met 6x sata of meer

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik ben even aan het rondneuzen, maar Pricewatch hier helpt niet echt mee met sata filter. Die is er niet. Ik wil even de computer, eigenlijk een serverbak, even upgraden. Er is genoeg keuze uit moederborden onder 50 Euro, maar ze blijken vrijwel allemaal 4x sata hebben. Dat is niet genoeg. Want ik stop al snel meerdere stata schijven erin en dan is het vol. Een aparte sata kaart kost net zoveel als nieuw mobo dat ik beter een goed moederbord moet nemen. 6x sata is de minimum.

Omdat zoeken op aantal sata poorten niet makkelijk is op vele websites, zeker als ik goedkoop en goed moederbord moet hebben, met socket 775. Het mag wel over onboard video en geluid beschikken, maar wel graag één PCI-e 16x bus.

Natuurlijk kan ik verder diggen, maar ik hou niet altijd van Asrockjes en zo. Asus / Abit / MSI / Gigabyte zijn prima. Alleen maken de webshops niet eenvoudig als je puur op sata eis wil zoeken.

Alvast dank. _/-\o_

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Klopt dat er geen filter is voor aantal maal SATA. Maar als je weet welke chipsets dat uberhaubt kunnen en instelt dat het minder dan 50 euro mag kosten houdt je er maar een paar over.

http://tweakers.net/price...9&f656=288&d892=&x=19&y=8

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik heb er 2 voor je gevonden;

Gigabyte GA-EP43-S3L
MSI P43 NEO-F

Beiden wel net boven je gestelde budget, maar wel met resp 6 en 8 sata poorten...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Met je link zie ik daardoor allemaal moederborden met AMD. Ik ben nog steeds Intel gebruiker, al mijn systemen zijn Intels. Gewoon omdat het koeler en zuiniger is.

Ik ben wel moederbord tegengekomen met 6x sata, maar de prijskaartje staat op 75 Euro.
S775 is zoals je al leest alleen bij Intel mogelijk.

Edit:
MSI P43 NEO-F is inderdaad erg goede keuze, 8x sata is al makkelijker voor serverbak.
Dat maakt prijs van 62 Euro zeker goed.
Zou niet weten welke moederbord dat ook kan doen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door MrDummy op 18-06-2009 21:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga de websites even af, dan kun je makkelijk eruit filteren welke wel en niet aan je eisen voldoen. Vervolgens kijk je in de PW welke het gunstigs geprijsd is en je hebt je mobo.

Omdat je dit makkelijk zelf uit kunt zoeken (het kost enkel meer moeite) gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.