Ik ben even aan het rondneuzen, maar Pricewatch hier helpt niet echt mee met sata filter. Die is er niet. Ik wil even de computer, eigenlijk een serverbak, even upgraden. Er is genoeg keuze uit moederborden onder 50 Euro, maar ze blijken vrijwel allemaal 4x sata hebben. Dat is niet genoeg. Want ik stop al snel meerdere stata schijven erin en dan is het vol. Een aparte sata kaart kost net zoveel als nieuw mobo dat ik beter een goed moederbord moet nemen. 6x sata is de minimum.
Omdat zoeken op aantal sata poorten niet makkelijk is op vele websites, zeker als ik goedkoop en goed moederbord moet hebben, met socket 775. Het mag wel over onboard video en geluid beschikken, maar wel graag één PCI-e 16x bus.
Natuurlijk kan ik verder diggen, maar ik hou niet altijd van Asrockjes en zo. Asus / Abit / MSI / Gigabyte zijn prima. Alleen maken de webshops niet eenvoudig als je puur op sata eis wil zoeken.
Alvast dank.
Omdat zoeken op aantal sata poorten niet makkelijk is op vele websites, zeker als ik goedkoop en goed moederbord moet hebben, met socket 775. Het mag wel over onboard video en geluid beschikken, maar wel graag één PCI-e 16x bus.
Natuurlijk kan ik verder diggen, maar ik hou niet altijd van Asrockjes en zo. Asus / Abit / MSI / Gigabyte zijn prima. Alleen maken de webshops niet eenvoudig als je puur op sata eis wil zoeken.
Alvast dank.