[SBS2003r2] Server reageert niet op pings

Pagina: 1
Acties:

• gnirts_modnar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb zojuist updates geinstalleerd op een sbs 2003 r2 bak, maar nu heb ik het volgende probleem. De clients kunnen de server niet meer bereiken. Met geen enkele service. Geen dhcp geen ping geen wat dan ook.

Zodoende heb ik de updates allemaal weer verwijderd maar dit heeft mijn probleem nog niet verholpen. Verder heb ik een tijdje gegoogled maar daar kon ik ook niets naar boven toveren. Wellicht dat jullie ideeen hebben.

Even van belang:

Server heeft twee nics een is verbonden met het internet een met het LAN. de server kan de clients wel pingen maar andersom niet. De server beschikt wel over internet. Een statisch IP instellen heeft geen effect

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43
Andere topic maar dan..

Een firewall aanstaan? Wat staat er in de eventlogs?

• gnirts_modnar
Firewalls heb ik inmiddels uitgeschakelt,

eventlog geeft een aantal meldingen

IPNATHLP eventid 32003

daarna volgen nog deze maar deze zijn wellicht verbonden aan het deinstalleren van de eerdergenoemde updates: (komen ook pas later naar voren)

Userenv 1041:

Windows cannot query DllName registry entry for {7B849a69-220F-451E-B3FE-2CB811AF94AE} and it will not be loaded. This is most likely caused by a faulty registration.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Misschien een domme opmerking maar.... even rebooten?

• gnirts_modnar
geen domme opmerking, en dus al geprobeert!

zeker geen domme opmerking, heb het zojuist nog maar een keer gedaan.. en nu hebben we weer verbinding. Het enige wat me nu nog dwarszit is dat ik nog steeds met die userenv log entries zit.. ik heb iets in de policy veranderd t.a.v. de firewall.. ik vermoed dat het daardoor komt.. iemand een idee hoe dit te verhelpen.

[ Voor 79% gewijzigd door gnirts_modnar op 18-06-2009 22:06 ]

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Als je gebruikers nergens last van hebben dan zou ik de server eens een paar dagen met rust laten... kijk eens of het vanzelf goed komt.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:27
ik zeg: dns

(Waarom? omdat al dit soort "rare" problemen daar vandaag komen)

[ Voor 75% gewijzigd door chaoscontrol op 19-06-2009 01:02 . Reden: reden ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

chaoscontrol schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 01:02:
(Waarom? omdat al dit soort "rare" problemen daar vandaag komen)
Dus het verkeerd laden van een LSP in de IP stack van een server heeft volgens jou met DNS instellingen te maken? :)

Anyway, close, but no cigar.

Gaat het om de volgende updates?

Required reading:
Microsoft Security Advisory: Update for DNS devolution
Post-installation behavior on client computers after you install the DNS update

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 19-06-2009 08:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je veranderd in de firewall dan (ISA, SBS premium misschien)? Draai dat dan eens terug?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• gnirts_modnar
Nou even een update,

Inmiddels geen problemen meer, en de userenv melding is verholpen door een aantal registry keys te verwijderen. Het hing samen met het verwijderen van IE8.

Voor mensen die hier nog over heen struikelen zal ik even het desbetreffende kb article vermelden. Rest mij nog even te bedanken voor de assistentie.

How do I uninstall or remove Internet Explorer 8?
Pagina: 1