[Ubuntu 9.04] Listen start niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 16:44
De laatste tijd ben ik veel in Ubuntu bezig geweest. Eerst gebruikte ik vooral Listen als muziekspeler en dat beviel goed. Er waren echter een paar functies die niet optimaal werkten. Daarom heb ik naar een nieuwere versie gezocht op internet. De nieuwste versie is op dit moment 0.6.2.
Na veel (lees: heel veel) geprobeerd te hebben is het nu eindelijk gelukt. Eindelijk geen foutmeldingen meer bij "make" en ook "make install" ging goed.
Bij het opstarten gaat er echter iets mis. Via de snelkoppeling zie ik wel eerst een soort splash-screen, maar dat verdwijnt dan weer.

Wanneer ik listen opstart via de terminal krijg ik het volgende:
Traceback (most recent call last):
File "/usr/lib/listen/listen.py", line 218, in <module>
ListenApp()
File "/usr/lib/listen/listen.py", line 144, in __init__
from widget.listen import Listen
File "/usr/lib/listen/widget/listen.py", line 33, in <module>
from player import Player
File "/usr/lib/listen/player/__init__.py", line 28, in <module>
from config import config
ImportError: cannot import name config
Overigens werken mijn andere muziekspelers wel gewoon (Rythmbox, Totem en natuurlijk ook VLC).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Dit kan een bug zijn, ofzo. Maar waarom ga je zelf compileren en trek je niet gewoon de precompiled debs uit de Ubuntu PPA? Staat vermeld op de homepage van het Listen project.

Daarnaast zou je afmoeten van het idee om domweg een nieuwe versie van het internet te plukken als je problemen hebt. Indien er bugs van zijn komen die doorgaans gewoon in de versie terug die bij de release hoort.

[ Voor 28% gewijzigd door gertvdijk op 18-06-2009 21:54 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 16:44
Oke dan! Hij werkt weer, bedankt.

Ik was helemaal niet op de hoogte van de mogelijkheid om op deze manier softwarebronnen toe te voegen aan Ubuntu. Ik werk nog niet zo lang met Linux, vandaar.
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat het linkje naar ppa wel erg klein is op de site :S.

Hoe dan ook, de nieuwe versie ziet er meteen al een stuk uitgebreider uit dan 0.5. Nu hopen dat het downloaden van albumhoezen en lyrics hier beter werkt.