Toon posts:

Mail via pop3 connector komt helemaal niet door.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende rare probleem.

Bij een klant heb ik een sbs2003 draaien met een adsl verbinding van xs4all.
Dit werkt allemaal prima.
Ze hebben een tweetal pop3 accounts die op drie werkstations moeten binnenkomen.
Omdat het slechts 2 pop3 accounts zijn heb ik hiervoor de pop3 connector ingesteld.
Een gebruiker aangemaakt waar de twee accounts via de connector naar toe worden gegooid en in outlook wordt gewoon het extra postvak geopend van de gebruiker waar de mail heen wordt gegooid.

Echter komt de mail gewoonweg niet binnen ik heb alle instellingen via de wizard nagelopen maar dit is allemaal ok. Ook heb ik voor de zekerheid de poorten in het modem nagelopen of deze wellicht probleme geven, ook deze staan open. Daarnaast draait ook de pop3 service van Windows.
Ik stel wel vaken een pop3 connector in en dit werkt dan (voor zover de pop3 connect van Windows dat kan) verder prima. Volgens mij zie ik iets over het hoofd.

Op de pc's los werkt een pop3 account wel maar wil het toch via exhange laten gaan.

Weet iemand wat dit kan zijn? wellicht zie ik iets over het hoofd...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 21:10 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09

lier

MikroTik nerd

Begrijp ik het goed dat je de mail door de server wil laten ophalen (met behulp van de pop3 connector) ? Of wil je pop3 aanbieden aan clients om mail van de server af te halen ?

Waarom gebruik je niet de SMTP server van SBS ?

Je zegt dat de mail niet binnen komt, hoe stel je dat vast ?
Heb je wel de juiste mail adressen aan gemaakt ?

[ Voor 7% gewijzigd door lier op 18-06-2009 21:14 . Reden: uitbreiding ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
het is zo dat er twee po3 accounts van xs4all door de de server moeten worden opgehaald d.m.v. de pop3 connector. Hier stel je dan in de dat mail die daarmee wordt opgehaald gedroped wordt in het postvak van een geselecteerde gebruiker. Hier komt de mail normaliter dan binnen.

Hiervoor hoef je dus geen adressen aan te maken in exchange omdat de mail niet rechtstreeks op de server binnenkomt. De server stuurt iedere 15 min een signaal om de mail bij xs4all op te halen.

Hoe ik het vast heb gesteld is door alle instellingen na te lopen van de pop3 connector gekeken of poorten open staan en of de gegevens kloppen. Dit klopt alleen zodra ik het postvak van die gebruiker open (waar de mail van de pop3 accounts dus in binnen zou moeten komen dan komt het er niet binnen). Stel ik overigens de pop3 account gewoon in outlook in dan loopt de mail zo binnen.

Hoe bedoel je de smtp van de SBS die wordt toch automatisch gebruikt als je de internet en email wizard draait op de sbs?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09

lier

MikroTik nerd

Vaak wordt in het MKB een domeinnaam geregistreerd en vervolgens kan je in DNS een MX record aanmaken waarmee je aangeeft waar de mailserver van dat domein te vinden is.

Vervolgens moet je poort 25 naar binnen open zetten en forwarden naar je server. Als hierop SMTP draait ben je eigenlijk al zo goed als klaar.

Ik heb geen ervaring met POP3 oplossingen, maar wat ik er over gelezen heb levert het vaak problemen op.
Hier nog een beschrijving van Microsoft...

[ Voor 10% gewijzigd door lier op 18-06-2009 21:29 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begrijp ik maar de mx records ect instellen hoeft normaal gesproken helemaal niet met de pop3 connector. Ik stel regelmatig de pop3 connector van Microsoft in dus dat lijkt allemaal wel goed maar op de een of andere manier komt het stomweg niet binnen, vandaar dat ik denk dat ik iets over het hoofd zie.

Wellicht is er nog iemand die meer ervaring heeft met de pop3 connector.
Bedankt voor je reactie in ieder geval!!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 10:04

Cai

Zorg ervoor dat je logging aan hebt staan in je pop3 connector. Selecteer vervolgens in de eigenschappen-pane van de Pop3-connector in system manager van Exchange "retrieve now" (of iets dergelijks, komt erop neer dat je manual ophaalt). Lees vervolgens je log uit, hier zie je wat mis. Misschien verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord combo

Verwijderd

Probeer eerst op de server Outlook in te stellen (met verschillende accounts) en haal daar de mail binnen. Als dat werkt, weet je dat alle poorten en zo open staan, en alles goed gaat.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
zoals Cai zegt, zet de logging van de pop connector eens hoger. En kijk ook in de serverbeheer tool onder exchange -> tools -> message tracking center wat er met berichten gebeurt. Staat het SMTP adres van de ontvangende gebruiker wel goed?
Pagina: 1