CD-ROM's Extern?

Pagina: 1
Acties:

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:39
Al enige tijd ben ik op zoek naar een alternatieve case.

Momenteel speel ik met het id van een 19" rack te gebruiken, ik heb namelijk al een Compaq Proliant die in een zelfbouw 19" rackje steekt. Maar het onhandige is dat die case nogal op een plaats moet staan die slecht bereikbaar is.

Dus zoek ik momenteel een oplossing om die case te laten staan waar hij staat maar wel m'n IDE CD-ROM's (3 stuks, plextor 8/4/32, Kenwood 72 en Pioneer DVD 16/40) op m'n bureau.

Is dit mogelijk?

het lijkt me wel best cool om enkel een doosje met 3 a 4 CD-drives op m'n bureau te hebben staan.

THX

• Orbit
Echt niemand?

Mischien hoort ie beter thuis in casemodding of bij opslagmedia ofzo. Als dat zo is, adjes, verhuis hem maar hoor.

Slu

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt wel externe SCSI kasten waar je een aantal van dit soort devices in kwijt kunt. Je kunt er dan een lange SCSI kabel aan handen en dan gewoon op je bureau zetten, en je kast dus een eind weg.

Hoe het met IDE zit weet ik niet, maar volgens mij is niet NIET mogelijk. De IDE kabeld mogen namelijk niet zo lang zijn anders treed en data verlies /storing op.

Het is dus mogelijk, echter alleen SCSI apparatuur.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:02
Alternate heeft dat soort kastjes, maar die komen dan aan de parallele poort te hangen. Misschien hebben ze ook wel een alternatief voor USB?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ook bij SCSI zit je snel aan een beperking. De meeste CD-spelers mamen nog gebruik van SCSI-2 (1.5 m totale buslengte) of Ultra-SCSI (.75 m maximale bus-lengte). Voor de buslengte moet je de lengte van de interne en externe kabel optellen.
De nieuwere schijven maken gebruiken Ultra2 of Ultra3, die in LVD-mode (low voltage differential) langere kabels aankunnen. Het beste voor echt lange afstanden is HVD-mode (high voltage differential), dat ook veel wordt gebruikt om tape-robots en disk-kabinetten op professionele systemen aan te sluiten.
Helaas heb ik nog nooit van CD-spelers en -writers gehoord die LVD of HVD aankunnen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Orbit
Hmmm, ik zie het al, ik kan mijn id dus verticaal klaseren.

Toch bedankt.
Pagina: 1