router met usenet software

Pagina: 1
Acties:

• frere
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-02 12:40
Waar ik naar op zoek ben is een (breedband)router met software/firmware waarmee je kunt downloaden uit nieuwsgroepen en waar een harddisk in zit.
Routers met harddisk erin kan ik wel vinden en ook wel routers met torrent ondersteuning, maar dat vind ik het net niet.
Weet iemand of zo'n dergelijk apparaatje bestaat?

Verwijderd

Nooit gezien.

Maar een oude P1 kan dat ook voor je doen. Zet daar Linux erop, en via Crossover NBPro runnen. Een externe HD of een grote HD in de PC en deze benaderen via het netwerk....
Via WinVNC kan je remote desktop doen, hoef je ook niet eens een monitor / keyboard te hebben.

Verwijderd

NSLU van linksys kan het dacht ik met de alternatieve firmware, helaas is dat een nas achtig systeem wat je aan je netwerk hangt dus routing word het hem denk ik niet

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Je hebt wel Linux routers (WRT54GL) waar het misschien mee zou kunnen, maar die hebben weer geen hardeschijf (en ook geen USB aansluiting. Wel te modden overigens)

En je hebt ook NASsen (WD My Book World Edition, NSLU2) maar die hebben weer geen routing functie.

Een oude PC, of laptop zou dan inderdaad een optie kunnen zijn.

• frere
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-02 12:40
Ja, een oud systeempje met linux erop ed heb ik ook aan gedacht, maar het leek me wel handig om een soort van alles in een router te hebben. Dan hoeft er verder ook geen pc aan te staan om toch te kunnen downloaden.

Verwijderd

Waar je IMO veel meer aan hebt is een gewone router nemen en een NAS met die download functionaliteit erbij nemen. Een beetje NAS heeft software aan boord die van verschillende bronnen kan downloaden, gebruikt erg weinig stroom (meeste stroom consumptie zal door het aantal spindels veroorzaakt worden)

Vooral QNAP en Synology hebben erg leuke setjes... Waar je bij een NAS op zal moeten letten is de DAADWERKELIJKE netwerksnelheid van het systeem. Dus lees van te voren vergelijkende tests voordat je tot aanschaf overgaat. Uit ervaring weet ik dat je van de WD mybook world niet vrolijk gaat worden....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 21:16 ]

Pagina: 1