Toon posts:

Geen IP op één computer na ISP switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, wij zijn zojuist overgestapt van Planet (nu KPN) ADSL naar Ziggo Alles-in-1 Plus. De monteur heeft alles netjes aangesloten en internet werkt prima op mijn laptop via WIFI.
Echter, nu hebben we hier ook een vaste computer die is aangesloten dmv. een USB WIFI stick, behorende bij de draadloze router. Deze wil geen IP adres meer verkrijgen (uiteindelijk krijgt hij 169.254.2.76), terwijl dit voor de provider switch prima werkte.

De draadloze router is een US-Robotics USR5462 en daarbij zit een USB stick om op een willekeurige computer draadloos internet te krijgen. Mijn laptop heeft een ingebouwde WIFI adapter.
De nieuwe modem is een Motorola SBV5121E.

Het netwerk wordt wel herkend, maar om een of andere reden krijgt de computer dus geen IP adres toegewezen. Zoals ik hierboven al zei werkt het op mijn laptop prima, een andere laptop en zelfs op een Nintendo DS werkt het netwerk prima. Hoewel, op één mobiele telefoon met WIFI werkt hij niet en geeft hij aan "bad gateway".
De computer met het probleem draait Windows XP SP2.

Iemand enig idee wat hier mis kan zijn?

• BazB
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:24:
Iemand enig idee wat hier mis kan zijn?
Heb je gecheckt of je je key goed hebt ingevuld?

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard. Dat zou ook geen probleem moeten zijn, aangezien er aan de computers niets is veranderd.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Heb je geprobeerd te kijken of de USB stick wel werkt op een andere PC?
Heb je de router gekregen bij je overstap? Dan kan het misschien ook zijn dat de nieuwe router een te zwak signaal geeft.

Verwijderd

Topicstarter
USB stick zal ik even op een andere computer proberen, hoewel... ook een mobiele telefoon met wifi wil niet werken. Daarnaast werkte alles prima voordat de nieuwe modem geinstalleerd werd.

De draadloze router is exact dezelfde als hiervoor, dat is het vreemde juist.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 21:18 ]

• dfijma
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-03 13:17
Lijkt erop dat je draadloze verbinding het probleem niet is, maar dat je geen ip-address krijgt toegewezen. Heb je wel een DHCP server draaien? Het zou kunnen dat die op de KPN-router draaide en nu op je Ziggo-router niet geactiveerd is.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Met ^, klinkt aannemelijk.

• tam!r
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
ik heb gezien dat sommige ziggo routers 2 pc's accepteren (worden onthouden via MAC adres) . wanneer je een andere router aansluit op de wan poort, en de lan poorten op DHCP zetten. dat zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inderdaad dat er geen IP wordt toegewezen. Het vreemde is alleen dat ik prima met meerdere laptops tegelijk kan werken, elk met een ander IP adres, wat toch zou duiden dat DHCP aanstaat. Dit wordt ook aangegeven in de draadloze router, dat was ook zo voordat de Ziggo modem erop aangesloten werd.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Wat voor ip krijg je op de werkende computers dan, komt dit uit een private range of zijn het publieke ip adressen ?

Verwijderd

Topicstarter
IP adres van huidige laptop: 192.168.2.119

De draadloze router heeft als instelling:
Start IP: 192.168.2.100
End IP: 192.168.2.199

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog enig idee? :/

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:09

Reptile209

- gers -

Uninstall de USB-stick eens op de PC en installeer hem opnieuw (bij voorkeur met de nieuwste driver van de website van de fabrikant). Dan heb je iig redelijke zekerheid dat het niet meer aan de PC kan liggen.

Zo scherp als een voetbal!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
stel de boel eens ipv automatisch, met de hand in.

dus bv ip: 192.168.2.190 en de juiste dns servers + gateway.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Pagina: 1