Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Online] DHCP Server Thomson ST706 uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
Ik heb thuis een win2008 domein opgezet met AD, DNS, DHCP etc. Ik zit nu alleen met een probleem: de clients krijgen soms een IP van mn Win2008 bak en soms van mn modem. Daarom zou ik graag de DHCP server op het modem uitschakelen maar ik kan het nergens vinden in de instellingen.

Ik heb al gezocht en krijg allemaal hacks voor de livebox (dat witte wannadoo ding, heb ik bij mn ouders) maar ik heb in mn nieuwe huis helaas zo'n thomson ding gekregen. Gelukkig heet de provider ook "online" wat echt een briljante zoekterm is. "Hoe zorgen we ervoor dat we in google amper te vinden zijn?".

anyway, heeft iemand een idee hoe ik dat modem kan laten doen wat IK wil ipv wat online wil?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

De speedtouch heeft gewoon telnet, maar helaas raak ik er niet in met root/1234 zoals bij de Livebox. Ik heb ook Administrator/(niets), root/root, admin/admin, root/(niets), admin/(niets) geprobeerd. Echter bij orange/(niets):
Username : orange
Password :
Login not allowed (User 'orange' is disallowed to login from lan to telnet)
Closing connection

[ Voor 56% gewijzigd door Sebazzz op 18-06-2009 20:33 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Big4SMK
Jup, ik had gezien dat ie telnet had, maar helaas kwam ik er ook niet in. De combo Orange:<niets> geeft helaas niks bij mij. Gewoon verkeerde gebruiker of wachtwoord.

• BazB
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06-2024
Goedkoop routertje ertussen hangen... DHCP server uit op de router.

[ Voor 28% gewijzigd door BazB op 18-06-2009 21:02 ]

• Big4SMK
dat zou op zich ook wel een oplossing zijn. Heb toch ook een Linksys WRT54g. Het levert alleen wel weer dubbel NAT op wat nou niet echt voordelen opleverd met port forwarding e.d.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Kun je webbased op dat ding komen?

Als je de netwerkgegevens hebt kun je een eigen modem gebruiken (In het verleden was dat bij sommige toen wanadoo abbo's mogelijk geloof ik). Een simpele 546 in spoofing mode is dan voldoende, kun je heerlijk je eigen routertje (+instellingen) gebruiken.

Alleen zit je dan met telefonie (als je dat tenminste gebruikt)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 22:24
Kan je niet een routering regelen op je Windows 2008 bak en dus met twee netwerkkaarten de DHCP opvangen? Heb je ook nog wat leuks te doen op Windows 2008 en je kan al je verkeer filteren en monitoren.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt gewoon de webpagina's van de Thompson op adres http://192.168.1.254 bereiken.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

http://www.webblernet.nl/...6AA_1/cgi/b/bb/index.html
is wel van de 716 maar is nagenoeg hetzelfde

↓ volgende bericht hieronder ↓

• Trema
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Trema

Het kost wat

Sebazzz schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:21:
De speedtouch heeft gewoon telnet, maar helaas raak ik er niet in met root/1234 zoals bij de Livebox. Ik heb ook Administrator/(niets), root/root, admin/admin, root/(niets), admin/(niets) geprobeerd. Echter bij orange/(niets):
Username : orange
Password :
Login not allowed (User 'orange' is disallowed to login from lan to telnet)
Closing connection
Ik heb gemerkt dat ze de standaard user "orange" onlangs hernoemd hebben naar "online". Bij mij werkte het goed om het modem eerst hard te resetten (met paperclip). Ga je dan naar de webinterface op 192.168.1.254, dan is die weer normaal toegankelijk en kan je evt. opnieuw een wachtwoord erop zetten.
Ik heb het idee dat je DHCP inderdaad niet uit kunt schakelen. Helaas heb ik telefonie erbij, dus ik kan niet zomaar een ander modem nemen.

• Big4SMK
Ik heb _geen_ probleem met het bereiken van de web interface (die er overigens wat anders uitziet dan wat mexel post.)

Win2008 als router instellen was ook mijn gedachte, heb een mobo met 1 LAN poort onboard, dus ik dacht: ik prik er fff een 3COM 905 bij.....blijkt dat daar geen drivers voor zijn voor win2008. Hoe kansloos. Ook voor een gbit pci64 kaartje waren geen win2008 drivers. Dus daar ging tot zover mijn RRAS oplossing (evt nieuwe NIC aanschaffen die wel ondersteund wordt in 2008)

Toen heb ik mn oude online modem gepakt van toen ik nog 4mbit had ipv 20mbit, en wat blijkt, die doet het gewoon perfect op 20mbit. Waarom online me dus een nieuw modem opgestuurd heeft voor 20mbit is me een raadsel. Als klap op de vuurpijl kan ik zelfs de DHCP server uitschakelen in dat ding (een thomson speedtouch 546v6).

Ook al heb ik geen oplossing voor mijn probleem gevonden, heb ik nu wel een work around:)

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 19:57
PcDealer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 08:17:
Je kunt gewoon de webpagina's van de Thompson op adres http://192.168.1.254 bereiken.
Ik sinds vandaag niet meer, er is een username/password opgezet als ik naar 192.168.1.254 ga. Iemand enig idee hoe ik nog op de webpagina kan komen? Alleen is het alleen maar lezen zodat ik kan iets kan zien als mijn verbinding niet goed werkt.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je weet dat Vista drivers ook werken op 2008? Vista64 drivers werken op 2008 x64. Hetzelfde geld voor 2003x64 en XP64 drivers.

Kan me niet voorstellen dat er voor dat gigabit kaartje geen drivers voor Vista64 t vinden zijn :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Big4SMK
Mja, ik kreeg de drivers niet aan de praat. Denk omdat ze signed voor 2008 moeten zijn ofzo. Ik ga het misschien op een loos moment nog eens bekijken maar voorlopig ben ik gelukkiger met de oplossing zoals ik hem nu heb.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Big4SMK schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:31:
Mja, ik kreeg de drivers niet aan de praat. Denk omdat ze signed voor 2008 moeten zijn ofzo. Ik ga het misschien op een loos moment nog eens bekijken maar voorlopig ben ik gelukkiger met de oplossing zoals ik hem nu heb.
Dan moet je de "signed" verplichting uit zetten.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Trema schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:58:
[...]

Ik heb gemerkt dat ze de standaard user "orange" onlangs hernoemd hebben naar "online". Bij mij werkte het goed om het modem eerst hard te resetten (met paperclip). Ga je dan naar de webinterface op 192.168.1.254, dan is die weer normaal toegankelijk en kan je evt. opnieuw een wachtwoord erop zetten.
Ik heb het idee dat je DHCP inderdaad niet uit kunt schakelen. Helaas heb ik telefonie erbij, dus ik kan niet zomaar een ander modem nemen.
je kunt wel een andere modem kopen voor online
wat ik aanraad is een zyxel 2602-H(W)

ik heb er wel 1 te koop als je er belang bij hebt
ik plaats hem even op de V&A

EDIT: V&A aangeboden: Zyxel 2602-HD1A

[ Voor 7% gewijzigd door Mexel op 26-06-2009 08:12 . Reden: link van V&A toegevoegd ]

↓ volgende bericht hieronder ↓

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 10:02

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Aalard99 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:36:
[...]

Ik sinds vandaag niet meer, er is een username/password opgezet als ik naar 192.168.1.254 ga. Iemand enig idee hoe ik nog op de webpagina kan komen? Alleen is het alleen maar lezen zodat ik kan iets kan zien als mijn verbinding niet goed werkt.
Had ik vandaag ook nadat ik een power cycle had gedaan met het modem. Na een harde reset (Paperclip in gaatje reset naast power connector) deed hij het weer. Usernaam is inderdaad veranderd in online (was eerst Orange)

I like it red, with 150 bhp..

• pipster
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11 17:33
XtremeNova schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:49:
[...]

Had ik vandaag ook nadat ik een power cycle had gedaan met het modem. Na een harde reset (Paperclip in gaatje reset naast power connector) deed hij het weer. Usernaam is inderdaad veranderd in online (was eerst Orange)
Heeft iemand enig idee hoe dit zomaar kan? Bij mij stond er ook ineens een wachtwoord op de webinterface vanochtend. Modem is enkele dagen oud en al een paar keer aan en uit gegaan. Erg vreemd dat dit zomaar gebeurd, of kan mijn provider (Online) dit bewerkstelligd hebben?

Een harde reset was trouwens de oplossing.
Pagina: 1