Toon posts:

Core 2 Duo vs Quadcore, i5, i7

Pagina: 1
Acties:
  • 2.690 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort wil ik zelf een pc in elkaar boksen, maar ik heb geen enkel idee van wat voor processor hierin moet. Het moeilijkste is het kiezen tussen een Core2Duo of een cpu met nog meer kernen ( quad, i5, i7). Ik zocht al even op het forum, en kwam behoorlijk wat topics tegen hierover:

Hieronder een lijstje met de topics die ik las:
  1. Quad of Duo Core? Graag advies!
  2. [Aanschaf PC] Intel Core 2 Duo of Quad Q6666
  3. Ervaring gevraagd, Quad en Duo proccesor, Asus / Gigabyte
  4. Welke processor?
  5. Samenstellen nieuwe computer
Ook op Google keek ik even rond, en daar vond ik ook verscheidene topics.
  1. http://www.pc-helpforum.be/f192/intel-nieuws-omtrend-core-2-duo-9256/
  2. http://forum.gamez.nl/lofiversion/index.php/t8018.html
  3. http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/98500
... en zo kan ik nog een tijdje doorgaan

Voor mij is het vrij duidelijk. Wil je spelletjes spelen, koop je een Core2Duo, wil je beeldbewerking doen e.d, dan moet je gaan kijken naar een quad-core.

Echter, wanneer ik naar de datums keek, zag ik dat deze allemaal al redelijk oud zijn. Mijn vraag is nu:
  • Is de situatie verandert?
  • Bestaan er al meerdere spelletjes die geoptimaliseerd zijn voor meerdere kernen( 4, 8, ... )
  • Hoelang zal het nog duren tegen dat het overgrote deel van de software geoptimaliseerd wordt voor meerdere kernen? Kwestie van ook te weten hoelang ik met mijn nieuwe pc zou kunnen blijven werken.
Misschien niet onbelangrijk: Ik zoek vooral een game-pc, waar ik niet echt beeldbewerking op vericht. Heel af en toe doe ik dit wel eens, maar dit is dan iig zéér amateuristisch.

Verwijderd

Modbreak:Zoals vaker gezegd, laat dit soort sfeerverpestende opmerkingen achterwege en maak een TR aan als je iets niet aanstaat.

[ Voor 81% gewijzigd door TERW_DAN op 18-06-2009 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:25:
Deze informatie kun je prima zelf opzoeken, er wordt dan ook als Tweaker van jou verwacht eigen inzet te tonen.

(kun je nagaan hoe geprogrammeerd ik in de loop der tijd geworden ben, bliep bliep hihi ;) )
Ik heb al veel opgezocht (zie bovenstaande linkjes), maar zoals ik al zei, is deze info verouderd. Ik wil dus graag weten hoe het nu zit.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
voor gaming zijn de tragere quad-cores af te raden en is een snelle dual-core beter, maar de laatste games maken echt wel al gebruik van triple- of quad-cores
uiteraard is een snelle quad-core nog beter dan een snelle dual-core :)
persoonlijk heb ik de indruk dat een i7 wat overkill is voor de meeste gamers (tenzij je hifg end SLI of CF wil doen) en zou ik eerder voor een i5 gaan (of Phenom2 als je niet meer kan wachten)

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon een snelle quad-core kopen is dus de boodschap?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
De AMD Phenom II X4 955 is de beste keuze voor gamers op het moment. Zie verder ook *LET OP* - Wat moet ik kopen . In de CSL is namelijk plaats om dit soort vragen te stellen en naar je complete systeem te kijken :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke cpu je moet kopen is iets dat je prima aan de hand van benches uit kunt zoeken. Voor SMP geoptimaliseerde apps is een quadcore handig, anders is een snellere dualcore een stuk interessanter.

Omdat we verwachten dat een tweaker zijn eigen hardware kan uitzoeken gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.