Toon posts:

computer bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag dames en heren,

Omdat mijn PC inmiddels alweer wat ouder is en het een verschrikking van een machine is ga ik het ding vermoorden en zijn ingewanden gebruiken om een nieuw monster te maken.

Ik wil graag een PC bouwen, maar heb zoiets nog nooit gedaan. Uit mijn oude PC kan ik een aantal onderdelen halen om een nieuwe computer te maken. Ik zal even een korte lijst geven van wat ik al heb.

- AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 4200+ 2.20 GHz, 960 MB
- ASUS GeForce® 7600GT, (256 MB) PCI Express Video Card
- SC-5100 Surround Sound Card

Verder heb ik een standaard HP kast (roughly 40x37x19cm), voeding, DVD en CD station en onderdelen als ventilators die allemaal te hergebruiken zouden moeten zijn. Deze zijn afkomstig uit een “HP Pavilion Media Center TV m7570.nl Desktop PC (RA955AA)”.

Mijn vraag is nu: wat heb ik nodig om een geschikte PC te bouwen? Ik hoop dat iemand mij zou kunnen adviseren over welke onderdelen ik kan gebruiken die compatibel zijn met de onderdelen die ik al heb. Als deze niet compatibel zijn, wat heb ik dan wel nodig? Ik ben natuurlijk op zoek naar iets met een goede kwaliteit-prijs verhouding.

Heeft iemand tips of ideeën? Zo ja, laat dan van je horen, het zou me enorm helpen.

Alvast bedankt!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:33
Ik denk dat iedereen als eerste wil weten wat je met je pc gaat doen. Als je een uber-game pc wil maken, kun je niks meenemen. Svp iets specifieker dus.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05 20:53
Komen 'de onderdelen die je al hebt' uit je oude pc ?

Als dat zo is, wat is er zo verschrikkelijk aan dan? Die pc is echt nog niet afgeschreven of hopeloos verouderd. (Tenzij je games wilt spelen)

Mischien is het ook handig als je erbij vertelt wat je eisen zijn voor de nieuwe pc. Als je niet weet waarvoor iemand een pc wil gebruiken kun je geen advies geven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe je precies een systeem in elkaar kunt zetten is hier te vinden: Hoe bouw ik een PC?

Wat je precies moet kiezen aan hardware is niet een vraag voor PMG. We verwachten namelijk dat je zelf je hardware uit kunt zoeken, zie ook het PMG Beleid.
Je kunt de BBGs in CSL gebruiken om je een eind op weg te helpen in je hardwarekeuze; [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht

Dit topic is gesloten.