Toon posts:

HDMI op TV --> hoe los ik dit ooit nog op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumleden,

Het volgende probleem. Ik probeerde mijn Laptop aan te sluiten op de tv. Doordat de tv het beeldscherm niet pakte probeerde ik het bij de instellingen via 'beeldscherm alleen op de tv projecteren' (dus niet klonen of duaal).

Nu is het dus zo dat als ik mijn hdmi kabel aansluit op zowel tv en laptop dat mijn laptop scherm zwart wordt, en de TV dus niet de laptop vind, waardoor ik dus helemaal niks meer kan.

Hoe kan ik deze instelling weer naar 'gebruik 2 schermen' zetten zonder dat ik dus de kabel in zowel tv als pc heb aangesloten?? Het kan toch niet zo zijn dat ik nu gedoemd ben het niet meer voor elkaar te krijgen?

Alvast erg bedankt voor alle helpvolle informatie

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 14:43
Probeer eens in veilige modus op te starten en het daar op te lossen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit lukt niet, er gebeurt in veilige modus helemaal niks als ik de kabel in zowel tv als laptop heb.

Hoe kan ik nou ooit nog iets veranderen aan de instellingen van meerdere beelschermen, als ik op zowel tv als laptop een zwart scherm heb?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Er zijn nog legio manieren:
- Ander tweede beeldscherm dat wel werkt.
- Tijdens huidige tweede scherm met de knoppen bovenaan het toetsenbord spelen (vaak een combinatie van FN + F5 of F8 oid).
- In veilige modus alle display-drivers deinstalleren
- En daarna kan ik er nog wel een flink aantal bedenken

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:11:
Het volgende probleem. Ik probeerde mijn Laptop
Welke laptop? Welk OS? Welke videokaart? Welke drivers?
aan te sluiten op de tv
Welke tv? Met wat voor kabel? Met wat voor aansluitingen? Werkt de kabel op een andere tv, of werkt een andere kabel wel op deze tv?

Er mist een beetje te veel informatie om wat op je vraag te kunnen zeggen.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Misschien zie je niets maar is er wel iets. Check wanneer er wel beeld is hoe je via het toetsenbord en muis de setting kan herstellen. Waarschijnlijk iets als rechtermuisknop dan 1x omlaag, enter, tabblad verder enz in die nVidia driver zooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 18-06-2009 18:57 ]

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
maybe kun je op fn+f5 proberen weer over te schakelen naar het beeldscherm van de laptop?

Of misschien Fn + F7. Moet je even op de toetsen kijken waar een beeldschrem staat...

[ Voor 33% gewijzigd door Running_Cow op 18-06-2009 18:58 ]

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al verwacht dat het eigenlijk heel simpel zou zijn *Bloos*

FN + F4 was het, ik heb nu weer voor optie 'kloon'' gekozen

Mijn laptop is: Compaq CQ71-210ed

De TV is: SONY Bravia LCD digital colour TV

Het lukt me nu niet om beeld op de tv te krijgen, kan iemand me hier verder mee helpen?

Verwijderd

Topicstarter
De kabel is van KONIG. HDMI Digital connection - HMDI Male - CE034

staat op de verpakking

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 19:10 ]

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Je hebt weer beeld? Mooi.

Je zult toch echt wat met de instellingen van de graka moeten gaan klooien. Daar kan ik je niet mee helpen.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Verwijderd

Topicstarter
De graka?

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-05 19:13
Misschien dat hij de resolutie heel hoog zet. Ik ben bang dat je moet zoeken in de instellingen zoals dat hier al gezegd werd. Probeer anders eens eerst op een lage resolutie met 50hz/60hz en bouw dat langzaam op.

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen waar precies?

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
je hebt ofwel een icon naast je klokje rechtsonderin, ofwel een optie in het menuutje dat oppopt als je met de rechtermuistoets op de achtergrond van je scherm klikt

dan zie je daar een optie om de grafische kaart-parameters te veranderen.

in de handleiding van je tv kun je zien wat de tv als inputsignaal aankan. dat kun je dan in dat controlpanel aangeven. klaar.

de graka is je gra-fische ka-art.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

- Sluit de HDMI kabel op zowel TV als laptop aan

Doe nu het beeld van je laptop dicht. En nu?

Indien nog geen beeld:
- Ga naar je bureaublad, rechtermuisklik > Eigenschappen > Geavanceerd
- Zie je hier een tweede monitor bij staan (met een dikke 2 erin)?
- Zoja: klik deze aan en zet het vinkje voor "Breid het bureaublad naar deze monitor uit" ("Extend the desktop to this monitor")
- Toepassen / Ok

Wat gebeurt er nu? :)

Anders: doe nu het beeld van je laptop dicht. En nu?

Het kan zijn dat je laptop in slaapstand gaat als je het beeld dichtklapt, maar dat wil meen ik nog wel eens verschillen per meegeinstalleerde driver - als hij in standby gaat mag je die delen van bovenstaande dus vergeten :)

offtopic:
Ik heb een grondige hekel gekregen aan Intel / ATi drivermeuk die dualmonitor probeert in te stellen, vooral als je regelmatig undockt raakt dat spul gegarandeerd in de war; vandaar dat ik het liever via de good ol' Windows instelling doe..

[ Voor 41% gewijzigd door r0b op 18-06-2009 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem sluit gaat hij in slaapstand idd.

Ik klungelde wat en nu het volgende:

op AV4 vind hij de achtergrond van mijn PC.

Hoewel: Ik zie geen pictogrammen en geen muis. Helemaal niks behalve de mijn achtergrond plaatje dus.

Kan iemand me zo verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah slepen naar rechts, Gelukt.

Bedankt iedereen!!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:15:
als ik hem sluit gaat hij in slaapstand idd.

Ik klungelde wat en nu het volgende:

op AV4 vind hij de achtergrond van mijn PC.

Hoewel: Ik zie geen pictogrammen en geen muis. Helemaal niks behalve de mijn achtergrond plaatje dus.

Kan iemand me zo verder helpen.
Klopt, dat is "extended desktop" inderdaad. Een soort van "uitgebreid bureaublad".
Fijn dat het werkt. :)
Pagina: 1