Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Menn0o
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:46
Ik heb cola schade op mijn D900i gehad, want er was een cola fles in mijn tas opengegaan. Na opdrogen is alles weer hersteld, alleen de tril functie blijft trillen als ik hem gebruik. Als na een tijdje het scherm zeg maar donker wordt stopt de trilfunctie, maar gebruik je hem dan weer en wordt het scherm zegmaar weer verlicht, dan blijft ie aanstaan. Hoe zorg ik dat dit stopt? desnoods wil ik de tril functie wel slopen of hem eruit halen... maar heb er niet achter kunnen komen waar die zit en hoe dat het best kan. Heb al een service manual gelezen van de d900i, maar daar kon ik niet uit halen welk onderdeel nou de trilfunctie is.
Kan iemand helpen het probleem op te lossen :?

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 17:57
Ik denk dat een telecom winkel je beter kan helpen... :P Anders google je voor eventuele oplossingen, bijv reparatie door lokaal winkeltje?

Verwijderd

waarschijnlijk ergens corossie door het suiker op de printplaat waardoor de trilfunctie geactiveerd blijft

je kan de telefoon uit elkaar halen , en schoonmaken , maar over het algemeen is het niet erg gemakkelijk om een telefoon uit elkaar te halen

• Menn0o
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:23:
waarschijnlijk ergens corossie door het suiker op de printplaat waardoor de trilfunctie geactiveerd blijft

je kan de telefoon uit elkaar halen , en schoonmaken , maar over het algemeen is het niet erg gemakkelijk om een telefoon uit elkaar te halen
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb hem al een keer uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar als ik hem nu nog verder demonteer.. hoe kan ik het dan het best schoonmaken en waarmee?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij oude telefoons was de trilfunctie nog best makkelijk te vinden (bij oude nokia's kon je het zelfs zelf inbouwen), maar ik denk dat dit in tegenwoordige telefoons niet meevalt. De trilfunctie is gewoon iets wat ronddraait in de telefoon en niet in balans is.

Misschien is het een optie de telefoon schoon te spoelen in (gedestilleerd) water en daarna een paar dagen te laten drogen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Menn0o
Marzman schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:38:
Bij oude telefoons was de trilfunctie nog best makkelijk te vinden (bij oude nokia's kon je het zelfs zelf inbouwen), maar ik denk dat dit in tegenwoordige telefoons niet meevalt. De trilfunctie is gewoon iets wat ronddraait in de telefoon en niet in balans is.

Misschien is het een optie de telefoon schoon te spoelen in (gedestilleerd) water en daarna een paar dagen te laten drogen.
Oke, en dat doe ik door het gehele toestel zonder batterij met gedestilleerd water te overgieten?

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:19
Sommige telefoons gebruiken ook de luidspreker als trilstand, door een hele lage (niet hoorbare) toon uit te zenden. Althans, mijn oude telefoon (een Sony CMD-C1) maakte daar gebruik van.

Mocht dat bij jou ook zo zijn, dan zou ik hem er niet uitslopen toch. :+

• Menn0o
psychonetics schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:10:
Sommige telefoons gebruiken ook de luidspreker als trilstand, door een hele lage (niet hoorbare) toon uit te zenden. Althans, mijn oude telefoon (een Sony CMD-C1) maakte daar gebruik van.

Mocht dat bij jou ook zo zijn, dan zou ik hem er niet uitslopen toch. :+
Nee dan moest ik dat maar niet doen :P

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Menn0o schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:04:
[...]

Oke, en dat doe ik door het gehele toestel zonder batterij met gedestilleerd water te overgieten?
Ik zou een bakje vullen met gedestilleerd water en hem daar in stoppen zonder de batterij en eventuele andere onderdelen die je er al af had gehaald. Erger kan het niet meer worden want je telefoon is al onbruikbaar ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Menn0o
Marzman schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:47:
[...]

Ik zou een bakje vullen met gedestilleerd water en hem daar in stoppen zonder de batterij en eventuele andere onderdelen die je er al af had gehaald. Erger kan het niet meer worden want je telefoon is al onbruikbaar ;)
Idd, maar dat zal ik dan doen, ik post nog wel of het gelukt is!

• Menn0o
Heb vanmiddag gedemineralisseerd water over de printplaat gegoten en hij droogt nu op. Gedemineralisseerd ipv gedestilleerd water moet volgens mij niet veel uit maken. Het gaat er dacht ik voornamelijk om dat er geen kalk wordt afgezet. Als de telefoon is opgedroogd zal ik hem ff testen en zal ik hier posten of het probleem is verholpen! :)

• Menn0o
Het heeft helaas niet geholpen, het toestel blijft trillen.. ;(

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Zit in het instellingenmenu niet gewoon een functie waar je beltoon, beltoon + trillen, alleen trillen, etc in kunt stellen? Lijkt me makkelijker dan proberen fysiek het trilelement eruit te slopen.

_██_
(ಠ_ృ)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij wordt het aanbevolen om het ding een 2-3 dagen te laten drogen.

• Menn0o
Bij de instellingen heb ik alles al geprobeerd, daar zit hem het probleem niet. Het klopt ziezo niet dat wanneer je hem opstart hij blijft trillen tot dat je hem weer uitzet.
Ik heb zou hem inderdaad wat langer moeten laten drogen, maar het lijkt mij dat als ie nu blijft trillen, hij dat over een paar dagen weer zal doen.
Ik probeer het overigens wel steeds 's ochtends en 's avonds ff, om te zien of hij het misschien toch nog doet...
Pagina: 1