Ik maak gebruik van Outlook anywhere in Exhange 2007 SP1, wat in principe goed werkt. Het enige dat nog niet goed werkt is het Offline Addressbook. Als ik ga naar Extra --> Verzenden/Ontvangen --> Adresboek downloaden en dit daarna doe dan komt de volgende foutmelding:
(0X8004010F): De bewerking is mislukt. Kan een object niet vinden.
Verschillende gebruikers krijgen regelmatig een mail met het logbestand van synchronisatiegegevens:
Ik heb de volgende situatie op het moment:
Hoe kan ik alsnog goed de offline adresboeken downloaden?
Verder vraag ik me ook af of het mogelijk is voor de andere organisaties om de autodiscover naar de url van onze server te laten verwijzen, anders wordt het een beetje lastig met het certificaat voor al die andere domeinen.
(0X8004010F): De bewerking is mislukt. Kan een object niet vinden.
Verschillende gebruikers krijgen regelmatig een mail met het logbestand van synchronisatiegegevens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 10:45:46 Versie van synchronisatieproces 12.0.6315 10:45:46 Synchroniseren van postbus gebruiker... 10:45:46 Synchroniseren van de hiërarchie... 10:45:46 Serverwijzigingen in de map Postvak IN synchroniseren 10:45:46 Downloaden van de server EX05.ASP.local 10:45:46 Serverwijzigingen in de map Verwijderde items synchroniseren 10:45:46 Downloaden van de server EX05.ASP.local 10:45:46 1 item(s) hebben de leesstatus van de offlinemap gewijzigd 10:45:46 Gereed 10:45:49 Offlineadresboek van Microsoft Exchange 10:45:49 Er worden geen offlineadresboekbestanden gedownload. Kan geen server (URL) vinden. 10:45:49 0X8004010F |
Ik heb de volgende situatie op het moment:
- Server EX05 met mailbox role en een server EX04 met transport role en client access server role.
- Op de EX04 staat Outlook Anywhere ingesteld en heb ik een geldig certificaat staan. Hiermee verbinden de clients.
- Omdat we verschillende organisaties hosten op de server en ik niet wil dat men elkaar kan zien heb ik voor elke organisatie global addresslists, addresslists en offline addressbooks aangemaakt en hierop via adsiedit de volgende rechten ingesteld:
- op CN=Address Lists Container hebben de authenticated users alleen rechten op List contents
- op CN=Offline Address Lists hebben de authenticated users alleen rechten op List contents
- op de offline address lists zelf heeft de security group met hierin de gebruikers van de betreffende organisatie rechten op read en op download offline addressbook.
- voor mijn eigen domein heb ik een DNS record aangemaakt voor de autodiscover wat verwijst naar het externe ip-adres van de EX04.
Hoe kan ik alsnog goed de offline adresboeken downloaden?
Verder vraag ik me ook af of het mogelijk is voor de andere organisaties om de autodiscover naar de url van onze server te laten verwijzen, anders wordt het een beetje lastig met het certificaat voor al die andere domeinen.