Synchronisatie fouten...=>Monitor kapot ??

Pagina: 1
Acties:

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Hoi,
Ik heb in mijn beeld om de paar seconden, een soort synchronisatie storing van een paar cm hoog en over de hele breedte van het beeld. Soms valt het beeld ook heel even weg, in een flits.
Heeft iemand een idee wat dit is ? Of weet iemand of dit een bekend probleem is.
Ik heb een GF2 GTS, op een 3 jaar oude noname 17" monitor.
Dit is er van de een op de andere dag begonnen, er is de laatste weken niks veranderd in de hardware configuratie.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb namelijk nu even geen geld voor een nieuwe monitor (tja, carnaval is duur)....

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 18:05

Yucko

One clown to rule them all !

wow .. klinkt severe ... denkt eigenlijk dat je monitor wel brak begint te worden, helaas.

En jij zegt carnaval duur ... humz .. strange ... mijne heeft me alleen 15 gulden gekost van de pizza shoarma op de laatste dag. Ik heb heel de carnaval gratis kunnen zuipen :9

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Horus
Hmm ben jij toevallig in sittard geweest dan?
Daar hadden een paar lui 2000 munten gejat, en daar kon bijna iedereen van zuipen (ontdekte ik dus weer te laat :(

Maargoed.. daar red ik mijn monitor dus niet mee....
Die storingen zijn trouwens eigenlijk nog het beste te beschrijven als van die storingen die je krijgt als een GSM in de buurt van de monitor is... ( nee er staan geen storings bronnen in de buurt)

Verwijderd

Zit er ook een zgn degauss (demagnetisering) mogelijkheid op de monitor ? Lijkt me sterk dat het de oorzaak is want dat wordt meestal in landen als Australie gebruikt maar je weet het nooit. Als de monitor 3 jaar oud is hoe oud is de video kaart , de voeding ? Die kunnen ook de oorzaak zijn van het pobleem. Schiet me ineens te binnen ook gecheckt op los zittend stekkertje van monitor naar video kaart of verbogen pinnetjes ?

• Horus
Ik heb alle stekkertjes idd gechecked en dat zag er allemaal goed uit....
Maar ik zal morgen eens wat dingen gaan uitproberen zoals een andere videokaart ect.

• Horus
Ik heb de monitor net aan een andere grafische kaart gehangen.. en toen deed ie het weer goed...
Het lijkt dus dat het aan het toch aan de GF2 GTS ligt..Bah die is meer waard dan de monitor.
Het lijkt me dat het aan het analoge deel ligt, omdat het synchronisatie fouten zijn..
Mensen nog op of aanmerkingen??
ik heb hem 2 hands gekocht dus terug naar de winkel gaat ook al niet echt makkelijk... dat wordt dus RMA van elsa( als ze daar al aan doen ..) pff
Pagina: 1