Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Verborgen bestanden blijven verborgen

Pagina: 1
Acties:

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 15:14
Aangezien het andere topic al ongeveer 2 jaar oud is:

Mijn 'hidden files' krijg ik niet zichtbaar.

Ik heb al geprobeerd om het gewoon via explorer te doen (Tools -> Folder Options) en ik heb ook in het register de values gezet. (LOCAL MACHINE -> Windows -> Explorer -> Hidden).

Ik weet bijna zeker dat het van malware komt, maar ik nu dat allemaal verwijdert schijnt, wilt hij de hidden files nog steeds niet unlocken. Erg verdacht, en ik wil graag op onderzoek uit.

Wat kan ik nog meer proberen?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• Risce
Bwump!

Verwijderd

Heb je in regedit gezocht naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced , en hidden verandert naar 1? Als dit na een tijdje weer terug verandert is er inderdaad kans op malware.

• Risce
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 18:22:
Heb je in regedit gezocht naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced , en hidden verandert naar 1? Als dit na een tijdje weer terug verandert is er inderdaad kans op malware.
Bedoel je de '(Default)' en dan 'Data', want daar staat '(Value not set)' en dat lijkt me in orde?

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Probeer Combofix 's en kijk of het probleem daarna verholpen is :)

[ Voor 61% gewijzigd door Zarc.oh op 20-06-2009 18:48 ]

Zoek wat je niet eerder vond

• Risce
Thanks, het antwoord is 'Ja'! Ik weet niet precies wat het progje gedaan heeft, maar het werkt iig weer. Prima en danku.

Voor de luie zoekers: http://www.combofix.org/download.php

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik heb ditzelfde probleem, maar kan iemand mij vertellen wat dat ComboFix nou precies is? Dit staat achter die link van Risce genoemd:
IMPORTANT : ComboFix is extremely powerful , You should not run ComboFix.exe unless you are asked to by a trained helper .
Dat klinkt toch niet helemaal fris? Die site waar het opstaat is ook wel erg leeg?

Zou trouwens een moderne, up to date virusscanner zoiets niet ook moeten vinden? Ik heb van de week nog een volle system scan gedaan, namelijk, en dat fixte niks.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Oogst schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:00:
Ik heb ditzelfde probleem, maar kan iemand mij vertellen wat dat ComboFix nou precies is? Dit staat achter die link van Risce genoemd:

[...]

Dat klinkt toch niet helemaal fris? Die site waar het opstaat is ook wel erg leeg?

Zou trouwens een moderne, up to date virusscanner zoiets niet ook moeten vinden? Ik heb van de week nog een volle system scan gedaan, namelijk, en dat fixte niks.
Ik denk dat je toch een nieuw topic moet starten met jouw systeemgegevens, ieder systeem config is verschillend. En ik denk dat er via google wel iets vinden valt over combofix

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Mijn gegevens zijn verder exact hetzelfde als de beschrijving in deze topic, vandaar. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oogst schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:00:
Ik heb ditzelfde probleem, maar kan iemand mij vertellen wat dat ComboFix nou precies is?
http://www.tech-faq.com/combofix.shtml
en zowat elke andere hit via Google (die je overigens ook kunt laten vertalen) legt al uit wat het doet: scannen op wijzigingen door bekende malware.

Kenmerk van foute zut op je PC is dat het zich wil verbergen voor je, bijvoorbeeld door het toch niet aanzetten van het vinkje 'verborgen bestanden weergeven' als je dat doet.

Dat je er nog meer mee kan (en dus ook vernaggelen) mag je eigenlijk ook niet verbazen, als je je halve Windows map leeggooit onder het mom van 'dat ruimt lekker op' moet je niet gek staan kijken als er dingen stukgaan ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Risce
Oogst schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:55:
Mijn gegevens zijn verder exact hetzelfde als de beschrijving in deze topic, vandaar. :)
Ik heb dat programma wel vaker gebruikt. Ik zou het gewoon doen. De reden dat die bestanden niet zichtbaar werden was malware en daar moet je sowieso vanaf. Trouwens, de nieuwste versie van Combofix zet ook een soort van Recovery point.

Pagina: 1