[C#] Windows Forms security - AspNetHostingPermission

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Situtie: ik probeer mijn windows forms applicatie te deployen via ClickOnce. Hier komt onder andere het volgende in voor:

C#:
1
2
3
4
var user = Membership.GetUser("Administrator");
            var identity = new GenericIdentity(user.UserName);
            var principal = new RolePrincipal(identity);
            Thread.CurrentPrincipal = principal;

Securitysettings :

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/14jxd3a.png

Echter, nu krijg ik als ik de applicatie probeer te draaien in Visual Studio, (met dus Debug application with selected permission set aan) de volgende melding:

code:
1
De aanvraag voor machtiging van type System.Web.AspNetHostingPermission, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089 is mislukt.

Hoe kan dit? En nog beter, hoe kan ik dit oplossen? Als ik specifiek om de permissie vraag met
C#:
1
[assembly: AspNetHostingPermission(SecurityAction.RequestMinimum, Unrestricted = true)]

Krijg ik de melding: Kan bestand of assembly niet laden...blabla...minimale machtigingen zijn niet verleend. Onder welke groep valt de AspNetHostingPermission machtiging? En waar kan ik deze instellen?

Wat ik ook al heb geprobeerd: De .NET 2.0 Internet_Zone permissionset op "Everything" gezet, geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:19
Wijnbo schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:38:
Situtie: ik probeer mijn windows forms applicatie te deployen via ClickOnce. Hier komt onder andere het volgende in voor:

C#:
1
2
3
4
var user = Membership.GetUser("Administrator");
            var identity = new GenericIdentity(user.UserName);
            var principal = new RolePrincipal(identity);
            Thread.CurrentPrincipal = principal;

Securitysettings :

[afbeelding]

Echter, nu krijg ik als ik de applicatie probeer te draaien in Visual Studio, (met dus Debug application with selected permission set aan) de volgende melding:

code:
1
De aanvraag voor machtiging van type System.Web.AspNetHostingPermission, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089 is mislukt.

Hoe kan dit? En nog beter, hoe kan ik dit oplossen? Als ik specifiek om de permissie vraag met
C#:
1
[assembly: AspNetHostingPermission(SecurityAction.RequestMinimum, Unrestricted = true)]

Krijg ik de melding: Kan bestand of assembly niet laden...blabla...minimale machtigingen zijn niet verleend. Onder welke groep valt de AspNetHostingPermission machtiging? En waar kan ik deze instellen?

Wat ik ook al heb geprobeerd: De .NET 2.0 Internet_Zone permissionset op "Everything" gezet, geen resultaat.
Even een domme vraag, maar zo te zien draai je Vista en gebruik je Visual Studio 2005? Probeer VS is als administrator te draaien.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
roy-t schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:53:
[...]

Even een domme vraag, maar zo te zien draai je Vista en gebruik je Visual Studio 2005? Probeer VS is als administrator te draaien.
Windows 7 en VS 2008.

Maar zal het even proberen.

Even ter verduidelijking: Wat ik wil is een Clickonce applicatie, die zichzelf elke keer update bij het starten indien nodig. Die applicatie moet echter wel veel rechten hebben... oa file access.

edit: Uitvoeren als Administrator helpt geen reet. Ik kan het wel werkend krijgen als ik dat vinkje uitzet, maar guess what, als ik deploy dan werkt het niet op de test pc, omdat die waarschijnlijk ook geen rechten genoeg krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door Wijnbo op 18-06-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Windows 7? Weet je zeker dat projecten wil developen op een OS dat nog niet eens als stable/RTM is vrijgegeven?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Sebazzz schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:38:
Windows 7? Weet je zeker dat projecten wil developen op een OS dat nog niet eens als stable/RTM is vrijgegeven?
Maakt lekker veel uit met standaard .NET 3.5 shit.
Daarbij, weet je hoe handig, een extra virtuele PC gratis er bij... ideaal als test!
Ben er inmiddels uit. Probleem zat hem in de UAC van de (Vista) machine. Uitschakelen deed de trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Tuurlijk, mijn server draait ook lekker gevirtualiseerd op windows 7 want dat maakt toch niet uit, VMs hè :z Gewoon een beetje kort door de bocht vindt ik dat ;) Zelfs al in het 'maar' '.NET 3.5 shit', het lijkt me dat je wilt developen of in ieder geval compilen en testen op een bewezen platform zoals XP of Vista. Developen voor maar niet op 7 kan altijd later nog.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Draai je de applicatie toevallig vanaf een network share?
Pagina: 1