Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• aimbob
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05-2020
-

[ Voor 99% gewijzigd door aimbob op 18-04-2017 13:50 ]

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Overuren worden niet uitbetaald en krijg geen vrije dagen vergoed, maar er wordt wel verwacht dat ik langer blijf op momenten dat het nodig is voor het bedrijf. Ik ben laatst ook zonder aankondiging verhuurd aan een bedrijf om daar front-end werkzaamheden te verrichten. Dus flexibel zijn hier is verreist.
Werk je zwart? Of wit? Volgens mij MOET er ergens in je CAO staan dat je vergoeding moet krijgen voor dit soort zaken.

• aimbob
-

[ Voor 100% gewijzigd door aimbob op 18-04-2017 13:50 ]

• aimbob
Ik werk wit

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jouw topictitel heeft niet heel veel te maken met de inhoud van je bericht ;)

Je kunt rustig met je baas / leidinggevende om de tafel gaan zitten en aangeven dat je betaald wil gaan worden voor overuren. Normaal worden deze uren gewoon uitbetaald (uitzonderingen daargelaten, het kan wel eens voorkomen dat het eerste half uurtje voor je eigen rekening is).

Geen vrije dagen vergoed? Dat is wel heel erg raar. Kijk je contract eens in.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ben je in vaste dienst, of heb je nog een contract die afloopt?

als je nog niet in vaste dienst ben, is een opslag van 25% wel erg veel. Dan zou je beter kunnen vragen voor minder dan de helft, zeg een 1700-1750, en bij het nieuwe contract onderhandelen.

Ey!! Macarena \o/

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Overuren moeten gewoon betaald worden, of vergoed op een tijd-voor-tijd basis. Overwerken mag niet structureel zijn, en flexibiliteit zal dan beide kanten op moeten gaan.

Wat dacht je ervan om eens met je baas te gaan praten?

Echter, de reden dat je niet rondkomt van je salaris is compleet irrelevant. Het gaat niet om jouw levensstijl, maar of je werk een hoger salaris waard is :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Het lijkt er weer op dat je op een sorot freelance basis aangenomen bent of met een 0-uren contract?
Het klinkt iig niet helemaal gezond voor een normale vaste baan.

Heb je de topics al nagekeken hier op T.net met daarin de functie van de mensen en hun salarissen.
Als je goed en gespeciliseerd werk aflevert, dan kun je denk ik idd welmeer vragen.

Misschien is een deeltijd studie iets voor je? Kun je naast je studie ook praktijkervaring op doen. Je houdt gewoon je salaris, maar hebt straks wel je papiertje. Het is alleen wel ff 4 jaar bikkelen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Overuren moeten gewoon betaald worden, of vergoed op een tijd-voor-tijd basis. Overwerken mag niet structureel zijn, en flexibiliteit zal dan beide kanten op moeten gaan.
Incidentele overuren mogen gevraagd worden en hoeven niet betaald te worden.
Ik twijfel enorm, ook omdat ik mezelf wel wat oud vind voor hbo, dan zou ik 27 zijn als ik afstudeer.
Ik was op mijn 30e klaar. Als jij nog zin hebt in een opleiding, dat jou betere toekomstperspectieven biedt en je het financieel rond kan krijgen is leeftijd geen factor in die keuze.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Boss schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:22:
Incidentele overuren mogen gevraagd worden en hoeven niet betaald te worden.
Maar daar hoort toch wel een tijd-voor-tijd compensatie tegenover te staan. En vragen staat vrij, maar eisen is iets anders :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:17

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

@aimbob
Als je de motivatie hebt om door te studeren zou ik dat zeker doen. Als je klaar bent kom je in een hogere schaal en is het salaris ook hoger. Wat de leeftijd betreft zou ik me niet druk maken. Ik wist niet wat ik moest gaan doen en ik was ook pas op mijn 26e klaar.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Woie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03-2023
Als je doel meer loon krijgen is dan kan je dat gaan vragen aan je baas of je zoekt een andere werkgever :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:16
Gezien je werkervaring zou ik je niet druk maken over je die 27 zijn wanneer je je HBO afrond. Het is net wat je wilt. Als jij weer wilt studeren moet je dat doen. Misschien valt er i.c.m. je werkgever ook iets te regelen. Ik neem aan dat je naast je studie dan nog zou willen werken tenminste.

Als jij vind dat je nu te weinig krijgt omdat je zoals je aangeeft meer verantwoordelijkheid hebt gekregen dan waarvoor je aangenomen was dan moet je dat aangeven. Goeie argumenten worden vaak beloond. Zeker als je perforance ernaar is zullen ze daar zeker meer voor over hebben.

Kortom, wil je studeren, werken of beide?

Wat is er veranderd in je funtie en in je prestatie waardoor je meer zou moeten krijgen?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

aimbob schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:09:
Maar waar zit ik mee? Ik wordt naar mijn gevoel te min betaald.
Ga dan met je werkgever om tafel en beargumenteer rustig en duidelijk wat je mening over de gang van zaken is, en geef aan dat je graag meer zou willen verdienen.
Als ik op mezelf ga dan kom ik met mijn huidig salaris net rond.
Da's totaal niet relevant en niet het probleem van je werkgever.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24

Exirion

Gadgetfetisjist

aimbob schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:13:
Ik twijfel enorm, ook omdat ik mezelf wel wat oud vind voor hbo, dan zou ik 27 zijn als ik afstudeer.
Jong is het niet, maar ook weer niet te oud. Ik denk dat je op termijn met HBO toch meer kansen krijgt dan nu.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 20:01
Exirion schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:51:
[...]

Jong is het niet, maar ook weer niet te oud. Ik denk dat je op termijn met HBO toch meer kansen krijgt dan nu.
Nou dat ligt er maar aan. 4 Jaar in de praktijk, wat certificaatjes halen en je heb echt wel meerwaarde tov iemand die net van HBO afkomt. Ja het helpt in de toekomst mischien bij soliciteren.
Sommige/meeste? bedrijven hebben nogal een tunnelvisie als het om papiertjes gaat.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Absoluut, maar je leert wel een stuk analytischer denken op het HBO dan het MBO.

offtopic:
(ik heb HBO gedaan met veel ex-MBO'ers en daar zag je best veel verschil tussen de mensen)

• Exirion
  • Laatst online: 09:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Boudewijn schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:10:
Absoluut, maar je leert wel een stuk analytischer denken op het HBO dan het MBO.
Juist. En zeker naarmate je ouder en duurder wordt zijn papiertjes niet onbelangrijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Rukapul
  • Laatst online: 13:45
Als startende MBO-er een HBO salaris vragen is een uphill battle. Op zich kan het wel, maar dan moet je het ten eerste dubbel en dwars presteren en ten tweede ook nog eens je werkgever daarvan overtuigen. Ergens tussen 1600 en 2000 in moet echter wel mogelijk zijn.

Dit soort situaties in de toekomst voorkomen kan eenvoudig door een HBO papiertje te scoren.

De overwerk discussie zou ik hierbuiten laten. Trek voor jezelf ergens een grens en geef dat bij je werkgever aan. Op dit niveau en bij deze werkzaamheden staat overwerk namelijk los van iets meer of minder salaris en de werkgever gaat de overwerkregeling toch niet aanpassen.

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 18-06-2009 13:20 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En deeltijd studeren is vast ook een optie toch? Dan raak je in ieder geval niet je volledige inkomen kwijt (je hebt nog wel recht op studiefinanciering toch?) en heb je behoorlijke werkervaring naast je studie. Leeftijd is volgens mij echt geen issue, tenzij je écht niet tussen wat jongere mensen wilt zitten.

Life is not about specs, it is about joy!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Je kan ook een HBO opleiding Duaal gaan doen, werken en daarnaast je opleiding voltooien. Lijkt me wel een mooie oplossing voor jouw situatie.

Overigens ben ik van mening dat je salaris best wat omhoog mag. 2000 is misschien wel beetje hoog gegrepen maar naar 1800 ofzo moet zeker kunnen, en dan volgend jaar gewoon weer 200 erbij ;).

• Rukapul
  • Laatst online: 13:45
Ik sluit me volledig aan bij McVirusS.

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
't Is 12.5%, maar aangezien de verantwoordelijkheden nog steeds aan het toenemen zijn is dat een redelijke verhoging. Je moet natuurlijk niet al te laag inzetten. Vraag 2000, je baas protesteert dat het 25% is, zeg dan dat je ook bereid bent om 2 keer 15% te accepteren, etc.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
aimbob schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:13:
Ik vergat erbij te vertellen:

Als het nou echt te hoog gegrepen is zou ik dan beter HBO kunnen gaan doen? Ik zou me mischien nog in kunnen schrijven voor het nieuwe schooljaar. Ik twijfel enorm, ook omdat ik mezelf wel wat oud vind voor hbo, dan zou ik 27 zijn als ik afstudeer.
Om maar eens een oude wijsheid erin te gooien... je nooit te oud om te leren... ;-). Ik ben 39 en ben afgelopen schooljaar gestart met een duale HBO opleiding. Je hoeft geen voltijd HBO te doen. Je hebt ook mogelijkheden voor deeltijd of duaal.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
Diabolical schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:18:
[...]

Je hoeft geen voltijd HBO te doen. Je hebt ook mogelijkheden voor deeltijd of duaal.
Niet elke HBO opleiding is deeltijd/duaal te volgen ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

MSalters schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:10:
't Is 12.5%, maar aangezien de verantwoordelijkheden nog steeds aan het toenemen zijn is dat een redelijke verhoging. Je moet natuurlijk niet al te laag inzetten. Vraag 2000, je baas protesteert dat het 25% is, zeg dan dat je ook bereid bent om 2 keer 15% te accepteren, etc.
Ik zou ook wel een werkgever willen die daar in trapt :Y)

Verder weet ik niet hoe het met de markt voor grafisch ontwerpers zit, maar je kunt toch rustig eens een ander bedrijf aanschrijven om te kijken wat zij jou waard vinden? Krijg je ergens een leuk aanbod dan kun je dat ook bespreken met je huidige werkgever, en heb je wat leverage. Kijk wel uit dat je het een beetje tactisch brengt, zeg gewoon dat je ergens een leuk aanbod hebt gekregen ofzo.

• aimbob
-

[ Voor 100% gewijzigd door aimbob op 18-04-2017 13:51 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Als je nu al meer kunt en doet dan vanuit je opleiding gezien verwacht zou mogen worden (en bij je loon speelt dat toch wel een rol) is het zeker een goed idee om een HBO-opleiding te overwegen. Niet alleen omdat je op termijn dan meer betaald krijgt (hoewel dat ook), het zit er anders ook wel in dat je je over een paar jaar gaat vervelen en met een beetje pech net die baantjes aan je voorbij ziet gaan waarbij staat "HBO/WO niveau gevraagd".

Er zijn verschillende HBO's met een specifieke multimedia-design richting.

Bovendien een goede manier om er achter te komen of je jezelf niet overschat, als je echt zo goed bent als de topicstart doet vermoeden moet je een HBO opleiding in de richting waarin je al werkt vast kunnen halen. Dat bewijs je daarmee bovendien niet alleen voor jezelf, maar meteen aan elke toekomstige baas.

Verwijderd

Joh je kunt je hele leven nog werken, studeer zolang als mogelijk is mijn motto. Maar goed dat weet ik nu, na 10 jaar werken...

Die werkgever wil jou graag houden, dus leg gewoon een salariswens van 2000 bruto neer en kom misschien uit op 1900 of zo.. moet kunnen, ook in deze huidige markt. Zeker als hij nog genoeg werk/opdrachten voor je heeft. Een goedkoper persoon met de juiste ervaring (die jij inmiddels hebt opgedaan) is niet makkelijk te vinden hoor.

Over dat overwerk zou ik eens goed nadenken, tijd voor tijd is het mooiste.

Als je nu echt niet tevreden bent, dan zou ik even de economische malaise afwachten en dan gewoon overstappen... Ik verwacht zo rond het 3e kwartaal van 2010 dat de arbeidsmarkt weer een beetje aantrekt.
Mail me tegen die tijd maar.... Ik werk bij een detacheerder die strakjes vast weer mensen wil hebben, vast ook wel mensen zoals jij. HBO helpt dan wel mee moet ik zeggen...

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:50:
Ik verwacht zo rond het 3e kwartaal van 2010 dat de arbeidsmarkt weer een beetje aantrekt.
Mijn schatting?
3de kwartaal 2009? Die valt net in de zomer en wordt een regelrechte ramp. Het einde van het 3de kwartaal zal het dieptepunt worden van de crisis. Misschien dat het even stabiliseert nadien, maar in december is het weer koekenbak(wel minder erg als de zomer).

Ik zie dan wél een lichte verbetering op komst in het eerste kwartaal van volgend jaar. Projecten die uitgesteld zijn, zijn meestal meteen uitgesteld naar 2010, maar sommige projecten kunnen dan echt niet meer uitgesteld worden en zullen begin 2010 terug opgestart worden. Een echte gevoelige opleving komt er waarschijnlijk inderdaad pas midden 2010, denk ik persoonlijk.

Maar goed, t'is nu crisis. Dus waarom ga je niet opnieuw een paar jaar studeren? Tegen dat jij je HBO diploma hebt, tegen is de arbeidsmarkt weer volop aan het bloeien. :)

[ Voor 22% gewijzigd door makila op 23-06-2009 22:05 ]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 23:08
Als deeltijd een mogelijkheid is (en je maakt je zorgen om de leeftijd) dan ben je de jongste vermoedelijk ;) Ik heb op mijn 22e een deeltijdstudie gevolgd en ik was zeker de jongste! Gemiddelde leeftijd was toch snel 30+

Ben nu 26 en start over een paar maanden met een vervolgstudie aan de Uni, duurt als alles goed gaat circa 3 jaar dus zou dan 29 zijn als ik klaar ben.... maak me daar niet zo druk om (heb altijd erbij gewerkt dus circa 7 jaar werkervaring)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

DeX schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:10:
Werk je zwart? Of wit? Volgens mij MOET er ergens in je CAO staan dat je vergoeding moet krijgen voor dit soort zaken.
En je hebt het nu over de CAO voor ICT'ers? :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16
Als jij waardevol voor het bedrijf bent, moet een hoger salaris ook geen probleem zijn. Ik heb zelf destijds voor een moeilijke keuze gestaan bij het overstappen naar een nieuw bedrijf. Kreeg een salarisaanbod dat 25% hoger lag dan mijn toenmalige werkgever. Na enig twijfelen besloten om met de baas om de tafel te gaan zitten, en een dag later had ik van de toenmalige werkgever een aanbod om het salaris naar hetzelfde niveau aan te vullen. Alhoewel ik het goed naar mijn zin had bij de werkgever ben ik toch overgestapt omdat het werk bij mijn huidige baan me beter ligt. Zo zie je maar weer dat als je je bek niet opentrekt, ook bijna niks extras krijgt.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-11 12:24

Nitai

Live the life you love.

Ik zou het anders benaderen in jouw situatie qua salaris. Ik zou zeer zeker een HBO studie oppakken en kijken op welke manieren je binnen een paar jaar kunt doorgroeien in het bedrijf. Salarisonderhandelingen/verhogingen zitten daar dan vanzelfsprekend aan vast en je krijgt wat meer uitdaging in je werk. Zelf heb ik het altijd op een dergelijke manier aangepakt. Om meer verantwoordelijkheden vragen, meer projecten oppakken etc. De salaristoename die daar dan uit volgt is niet meer dan logisch :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 19:34 ]

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
snakeye schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:05:
Nou dat ligt er maar aan. 4 Jaar in de praktijk, wat certificaatjes halen en je heb echt wel meerwaarde tov iemand die net van HBO afkomt. Ja het helpt in de toekomst mischien bij soliciteren.
Sommige/meeste? bedrijven hebben nogal een tunnelvisie als het om papiertjes gaat.
Beetje tegendraads je denkt dat 4 jaar papier weinig bijdraagt tov een HBO'er en je stelt direct dat bedrijven een tunnelvisie. Ie.. bedrijven wegen doorgaans aan een papiertje zeker als je ooit terecht komt bij de overheid.

Wat ik mis in het verhaal je werkt er een jaar en bent begonnen op 1600 euro heb je geen salaris verhoging/CAO verhogingen gehad tussendoor? Zeker in het begin moet 10% erbovenop geen probleem zijn en 1760 euro voor een MBO'er is imo toch niet slecht.
Verder dat je taken toenemen en je salaris niet en dat je er niet tevreden mee bent... ik zou het juist prettig vinden dat de baas denkt dat je meer in je mars hebt.
Het vervelende en op dit moment veel gebruikte excuus om geen verhogingen door te voren is de crisis, dus afhankelijk van hoe het bedrijf erbij staat is er misschien niet eens ruimte om je salaris te verhogen en natuurlijk kun je shoppen maar daar zul je op dit moment denkelijk hetzelfde te horen krijgen. Overigens 2000 euro bruto voor een MBO'er met 1 jaar werk-ervaring lijkt me wel erg hoog gegrepen echter hiervoor kun je in "wat verdient een ICT'er" genoeg over terug vinden.

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
n4m3l355 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:21:
[...]
Wat ik mis in het verhaal je werkt er een jaar en bent begonnen op 1600 euro heb je geen salaris verhoging/CAO verhogingen gehad tussendoor? Zeker in het begin moet 10% erbovenop geen probleem zijn en 1760 euro voor een MBO'er is imo toch niet slecht.
Volgens mij heeft de TS inderdaad nog geen cent loonsverhoging gekregen. Anders zou hij/zij dit zeker gemeld hebben.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:12

alienfruit

the alien you never expected

Ik vind het zelf wel een mooi salaris! Ik zit in dezelfde tak van sport en ik krijg zelf 100euro minder per maand en ik heb HBO en WO na MBO gedaan.

[ Voor 80% gewijzigd door alienfruit op 07-07-2009 15:15 . Reden: depressie ]

Pagina: 1