-
[ Voor 99% gewijzigd door aimbob op 18-04-2017 13:50 ]
[ Voor 99% gewijzigd door aimbob op 18-04-2017 13:50 ]
Werk je zwart? Of wit? Volgens mij MOET er ergens in je CAO staan dat je vergoeding moet krijgen voor dit soort zaken.Overuren worden niet uitbetaald en krijg geen vrije dagen vergoed, maar er wordt wel verwacht dat ik langer blijf op momenten dat het nodig is voor het bedrijf. Ik ben laatst ook zonder aankondiging verhuurd aan een bedrijf om daar front-end werkzaamheden te verrichten. Dus flexibel zijn hier is verreist.
[ Voor 100% gewijzigd door aimbob op 18-04-2017 13:50 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ey!! Macarena \o/
Overuren moeten gewoon betaald worden, of vergoed op een tijd-voor-tijd basis. Overwerken mag niet structureel zijn, en flexibiliteit zal dan beide kanten op moeten gaan.aimbob schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:14:
Ik werk wit
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Incidentele overuren mogen gevraagd worden en hoeven niet betaald te worden.Overuren moeten gewoon betaald worden, of vergoed op een tijd-voor-tijd basis. Overwerken mag niet structureel zijn, en flexibiliteit zal dan beide kanten op moeten gaan.
Ik was op mijn 30e klaar. Als jij nog zin hebt in een opleiding, dat jou betere toekomstperspectieven biedt en je het financieel rond kan krijgen is leeftijd geen factor in die keuze.Ik twijfel enorm, ook omdat ik mezelf wel wat oud vind voor hbo, dan zou ik 27 zijn als ik afstudeer.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Maar daar hoort toch wel een tijd-voor-tijd compensatie tegenover te staan. En vragen staat vrij, maar eisen is iets andersBoss schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:22:
Incidentele overuren mogen gevraagd worden en hoeven niet betaald te worden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Ga dan met je werkgever om tafel en beargumenteer rustig en duidelijk wat je mening over de gang van zaken is, en geef aan dat je graag meer zou willen verdienen.aimbob schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:09:
Maar waar zit ik mee? Ik wordt naar mijn gevoel te min betaald.
Da's totaal niet relevant en niet het probleem van je werkgever.Als ik op mezelf ga dan kom ik met mijn huidig salaris net rond.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Jong is het niet, maar ook weer niet te oud. Ik denk dat je op termijn met HBO toch meer kansen krijgt dan nu.aimbob schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:13:
Ik twijfel enorm, ook omdat ik mezelf wel wat oud vind voor hbo, dan zou ik 27 zijn als ik afstudeer.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nou dat ligt er maar aan. 4 Jaar in de praktijk, wat certificaatjes halen en je heb echt wel meerwaarde tov iemand die net van HBO afkomt. Ja het helpt in de toekomst mischien bij soliciteren.Exirion schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:51:
[...]
Jong is het niet, maar ook weer niet te oud. Ik denk dat je op termijn met HBO toch meer kansen krijgt dan nu.
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Juist. En zeker naarmate je ouder en duurder wordt zijn papiertjes niet onbelangrijk.Boudewijn schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:10:
Absoluut, maar je leert wel een stuk analytischer denken op het HBO dan het MBO.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 18-06-2009 13:20 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Om maar eens een oude wijsheid erin te gooien... je nooit te oud om te leren... ;-). Ik ben 39 en ben afgelopen schooljaar gestart met een duale HBO opleiding. Je hoeft geen voltijd HBO te doen. Je hebt ook mogelijkheden voor deeltijd of duaal.aimbob schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:13:
Ik vergat erbij te vertellen:
Als het nou echt te hoog gegrepen is zou ik dan beter HBO kunnen gaan doen? Ik zou me mischien nog in kunnen schrijven voor het nieuwe schooljaar. Ik twijfel enorm, ook omdat ik mezelf wel wat oud vind voor hbo, dan zou ik 27 zijn als ik afstudeer.
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Niet elke HBO opleiding is deeltijd/duaal te volgenDiabolical schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:18:
[...]
Je hoeft geen voltijd HBO te doen. Je hebt ook mogelijkheden voor deeltijd of duaal.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Ik zou ook wel een werkgever willen die daar in traptMSalters schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:10:
't Is 12.5%, maar aangezien de verantwoordelijkheden nog steeds aan het toenemen zijn is dat een redelijke verhoging. Je moet natuurlijk niet al te laag inzetten. Vraag 2000, je baas protesteert dat het 25% is, zeg dan dat je ook bereid bent om 2 keer 15% te accepteren, etc.
[ Voor 100% gewijzigd door aimbob op 18-04-2017 13:51 ]
Verwijderd
Mijn schatting?Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:50:
Ik verwacht zo rond het 3e kwartaal van 2010 dat de arbeidsmarkt weer een beetje aantrekt.
[ Voor 22% gewijzigd door makila op 23-06-2009 22:05 ]
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
En je hebt het nu over de CAO voor ICT'ers?DeX schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:10:
Werk je zwart? Of wit? Volgens mij MOET er ergens in je CAO staan dat je vergoeding moet krijgen voor dit soort zaken.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Beetje tegendraads je denkt dat 4 jaar papier weinig bijdraagt tov een HBO'er en je stelt direct dat bedrijven een tunnelvisie. Ie.. bedrijven wegen doorgaans aan een papiertje zeker als je ooit terecht komt bij de overheid.snakeye schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:05:
Nou dat ligt er maar aan. 4 Jaar in de praktijk, wat certificaatjes halen en je heb echt wel meerwaarde tov iemand die net van HBO afkomt. Ja het helpt in de toekomst mischien bij soliciteren.
Sommige/meeste? bedrijven hebben nogal een tunnelvisie als het om papiertjes gaat.
Volgens mij heeft de TS inderdaad nog geen cent loonsverhoging gekregen. Anders zou hij/zij dit zeker gemeld hebben.n4m3l355 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:21:
[...]
Wat ik mis in het verhaal je werkt er een jaar en bent begonnen op 1600 euro heb je geen salaris verhoging/CAO verhogingen gehad tussendoor? Zeker in het begin moet 10% erbovenop geen probleem zijn en 1760 euro voor een MBO'er is imo toch niet slecht.
[ Voor 80% gewijzigd door alienfruit op 07-07-2009 15:15 . Reden: depressie ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq