[iPhone 3G] Exchange 2003 push aan = batterij zeer snel leeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb sinds twee maanden een iPhone 3G welke ik zakelijk in gebruik heb. Wij maken gebruik van een Exchange 2003 server en ik wil daarom ook gebruik maken van de push functionaliteit. Op eerdere toestellen (WinMo/S60) heeft dit eigenlijk altijd prima gewerkt.

Met de iPhone is alle functionaliteit beschikbaar, maar zodra ik push inschakel is mijn batterij binnen 6 uur van helemaal vol naar helemaal leeg. Met 'fetch' op 15 minuten haal ik gemakkelijk de 2 dagen. Ik heb ook getest met het in- of uitschakelen van 3G, maar dit heeft weinig extra effect op de batterijduur.

Heeft iemand dit zelfde probleem (gehad)? Kan dit worden opgelost?

Ik maak gebruik van firmware 3.0 en het t-mobile netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58
Push zorgt er inderdaad voor dat je accu leeggeslurpt wordt. (heb er ook last van idd).
6 uur is wat overdreven weinig, maar het is dagelijks opladen idd.

Sinds 3.0 update gaat het echte wel flink langer goed gelukkig! Haal zeker 12 uur zonder problemen.
Heb ook het idee dat na een restore het stuk langer goed gaat.... tot na een nieuwe full charge :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:25
Ik weet wel dat Exhange 2003 zorgt voor een kortere batterijduur dan Exchange 2007 of MobileMe. De laatste twee maken gebruik van een efficiëntere push. Desondanks is 6 uur natuurlijk veel te kort.

De enige oplossing die ik op andere fora ben tegengekomen is om de Exchange account te verwijderen van de iPhone en opnieuw toe te voegen. Voor veel mensen lost dat het probleem op. Maar goed er zullen waarschijnlijk nog wel meer tips zijn :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Hoedje schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:42:
Ik weet wel dat Exhange 2003 zorgt voor een kortere batterijduur dan Exchange 2007 of MobileMe. De laatste twee maken gebruik van een efficiëntere push. Desondanks is 6 uur natuurlijk veel te kort.

De enige oplossing die ik op andere fora ben tegengekomen is om de Exchange account te verwijderen van de iPhone en opnieuw toe te voegen. Voor veel mensen lost dat het probleem op. Maar goed er zullen waarschijnlijk nog wel meer tips zijn :)
Ik zal de account eens opnieuw aanmaken inderdaad. En nu weer een extra reden om te upgraden naar exchange 2007 :) stond toch al gepland.