Geforce 7600 Go overheat [Compal HEL 80 notebook]

Pagina: 1
Acties:

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10-2024
Hoi,

Mijn laptop is een 3 jaar oude Compal HEL 80 met een Geforce 7600 Go videokaart. Tot gisteren heb ik er nog nooit problemen mee gehad, maar toen ik gisteren Urban Terror aan het spelen was, lockte de laptop plots. Mijn eerste gok was de videokaart die te warm werd. GPU-Z gedownload, en terwijl ik dit aan het schrijven ben toont GPU-Z een idle temperatuur van maar liefst 132°C ?! Als deze lezing klopt, uiteraard veel te warm. Het zou alleszins de locks verklaren (ook in Battlefield 2 lockt hij na een tijdje, dat heb ik zo net getest).

Ik heb de air ducts en de fan uitgeblazen en daar kwam wel wat stof uit, maar dat viel best mee. Het heeft alleszins niets geholpen aan de temperatuur. Mijn CPU temperatuur is mooi in orde, 38°C. Zowel de GPU als de CPU worden gekoeld met een heatpipe die dan elk naar een pak koelvinnen gaan op het uiteinde van een air duct. Eén enkele fan zorgt voor de luchtstroom. Deze fan draait effectief, met interval.

Wat kan het probleem hier zijn? Ik heb nog wat Arctic Silver 5, moet ik proberen van eens nieuwe thermal paste op de GPU te doen? Andere suggesties zijn meer dan welkom. Als het nuttig kan zijn, ik kan ook een fotootje nemen van de videokaart en koelsysteem.

[ Voor 3% gewijzigd door UTerror op 18-06-2009 11:09 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00
Ik zou idd eens je koelpasta vervangen. De Go 7600 zou doorgaans niet veel warmer als 80 graden moeten worden doorgaans, dat is een temperatuur die ik nog wel met de A6T (ook een 7600) wilde halen op LAN-parties.

Verder kan het ook een verkeerde uitlezing zijn. Volgens mij helpt contactspray. DaMarcus weet dat overigens beter en die zal vandaag vast nog wel langskomen, hem kennende :+

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 18-06-2009 11:54 ]