Toon posts:

Exchange rechten verdwijnen...

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
U configureert expliciet het recht Verzenden als voor een gebruikersobject in de module Active Directory: gebruikers en computers in Microsoft Exchange Server. Het recht Verzenden als wordt echter ongeveer één uur nadat u het recht Verzenden als hebt geconfigureerd, uit het gebruikersobject verwijderd.

Bovendien kunnen andere wijzigingen worden verwijderd die u hebt aangebracht in de security descriptor voor het gebruikersobject. Het selectievakje Overneembare machtigingen van bovenliggend object doorgeven aan dit object is bijvoorbeeld mogelijk niet meer ingeschakeld.

Als u een omgeving hebt met Microsoft Exchange Server 5.5 en een functionerende Active Directory Connector (ADC), worden Exchange Server 5.5-postbussen die zijn geconfigureerd voor gebruik van Active Directory-gebruikersaccounts die lid zijn van beveiligde groepen, mogelijk weergegeven als 'AANGEPAST' in het Exchange Server 5.5 Administrator-programma.

Precies zoals Microsoft het probleem omschrijft. The "Send As" right is removed from a user object after you configure the "Send As" right in the Active Directory Users and Computers snap-in in Exchange Server

Dit is toch geen oplossing?
Ik kan echt niet nieuwe accounts aanmaken voor mail.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, stel je voor dat al je mailgebruikers geen domain administrator zijn zeg :?

Verwijderd

Topicstarter
Alle mail is nu geimporteerd in die mailboxen.
En dan zou ik nu voor iedereen nieuwe mailboxen moeten aanmaken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is een logisch gevolg van je keuze om iedereen (local) Admin rechten te geven door ze nota bene in de Domain Admin rol op te nemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom vergeet Exchange dan de Send Ass premisions?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat dat niet 'mag' als je Admin bent.

Noem het een security feature tegen misbruik door beheerders.
Gebruikers Administrator rechten geven is nou niet bepaald een voorbeeld van hoe het moet, eerder een voorbeeld van hoe het NIET moet.

Je ziet nu één van de gevolgen van zo'n actie.

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 18-06-2009 12:04 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Oké. Maar hoe moet ik er dan wel voor zorgen dat gebruikers zelf apps kunnen installeren.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah - ik denk dat we op deze manier er niet gaan komen, je bent gewoon wat aan het prutsen zonder dat je echt kijkt naar wat er gezegd wordt.

In het topic dat alt-92 hier aan haalt is er al meerdere keren gezegd wat je precies moet doen en vervolgens doe je iets anders, mag best hoor, maar ik denk niet dat het dan handig is dat elke kiezel op de weg hier als topic moet verschijnen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.