Toon posts:

piep bij opstarten pc / geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vannochtend starte ik mijn pc op, maar kreeg ineens geen beeld. Ik heb daartoe wat stof weggehaald, de kabels opnieuw erin gedaan, en gekeken of er onderdelen los waren geschoten.

Ik kan niks vinden wat verkeerd of los zit, maar ik krijg geen beeld meer. Als ik mijn pc aanzet krijg ik, naar mijn idee, 1 lange piep (weet niet het verschil tussen kort/lange piep omdat ik dit niet eerder heb meegemaakt).

Ik heb wat rond gezocht op forums en denk dat er een probleem is met mijn moederboard of het geheugen. Mijn moederboard is:

- MSI K8N Neo ms 7030

overige pc componenten:
- AMD Athlon 64 Processor 3700+
- 2.41 GHz, 1.00 GB of RAM
- Sapphire HD3850 (Light-Retail, TV-Out, 2x DVI) 512 MB GDDR3
- 600watt zallman voeding

Ik heb o.a. op deze site gekeken: http://www.comptechdoc.org/hardware/beepcodes/1.htm
Als ik me vergis en het toch een korte piep of lang+kort is, is het zeer waarschijnlijk nog steeds een moederboard probleem?

Is het moederboard nu kapot... is het het te repareren? zijn er nog handelingen die ik kan uitvoeren in de hoop dat het weer werkt?

graag reacties!

bedankt

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:33
Meestal staat er in het boekje van je moederbord welke bios er op je moederbord zit.
Naar aanleiding van die info kun je naar de website van je bios fabrikant gaan en daar kijken wat het in houd.

Kijk voor de piepjes hier maar ff: http://www.comptechdoc.org/hardware/beepcodes/index.htm
Komt ook uit de troubleshooter.

Verder raad ik je aan dit topic ff door te nemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Dan kan je kijken of het soms nog ergens anders aan ligt.

Vergeet natuurlijk niet over te nemen wat je hebt gedaan uit de troubleshooter en wat het resultaat was :) dan krijgen wij een beter beeld om je te kunnen helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Fanatix op 18-06-2009 11:12 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.